• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 26 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 56028
+
-

اگر فکر می‌کنید در دنیایی پر از اتفاقات ناگوار محاصره شده‌اید بسته خبرهای خوب این هفته غافلگیرتان می‌کند

کارتن‌خواب‌ها در خانه‌بخت!


در هفته‌ای که به آخرین روزهایش رسیده‌ایم، خبرهای ناخوشایند زیادی شنیده‌ایم؛ از خط‌و‌نشان‌های آمریکا در واکنش به‌احتمال خروج ایران از برجام بگیرید تا سیر صعودی قیمت طلا و سکه و ارز که انگار قصد ندارند این روزها کمی بیشتر با مردم راه بیایند؛ خبرهایی که یکباره نقل محافل شدند و اجازه ندادند خبرهای خوش خودنمایی کرده و حال دلمان را خوب کنند. در حالی‌که این هفته اتفاقا کلی خبرهای خوب داشته‌ایم؛ از جمله اینکه نمایندگان مجلس به افزایش قیمت یا سهمیه‌بندی بنزین رأی منفی دادند، خشکسالی از تالاب‌های کشور رخت بربست و دختر گمشده شازند از چنگ ربایندگان نجات پیدا کرد. اینها فقط مشتی نمونه خروار از اتفاقات خوب پیرامونمان است که زیر سنگینی خبرهای بد، فرصتی برای عرض‌اندام پیدا نکرده‌اند. اگر می‌خواهید به این خبرهای حال‌خوب‌کن هم اجازه دیده و شنیده شدن بدهید، بسته خبرهای خوب این هفته را دنبال کنید.


عروسی در مرکز اعتیاد
 «سمانه و سعید، 2کارتن‌خوابی که پیش از این سال‌ها معتاد و کارتن‌خواب بودند، عقدشان را در مرکز ترک اعتیاد جشن گرفتند.» این یکی از خبرهای خوب هفته جاری بود که حال همه‌مان را خوب کرد. چه خبری بهتر از اینکه 2معتاد بهبود‌یافته از کارتن‌خوابی رها شده‌اند و به جای خیابان، به خانه‌بخت رفته‌اند؟ این ازدواج در نخستین پنجشنبه‌ماه مبارک رمضان انجام شد.


بنزین گران نمی‌شود
برای مردمی که این روزها لحظه‌به‌لحظه شاهد گران‌شدن قیمت اجناس مختلف هستند، چه خبری بهتر از اینکه نمایندگان مجلس به افزایش قیمت بنزین و طرح سهمیه‌بندی آن رأی منفی داده‌اند؟! در نشست غیرعلنی مجلس که چند روز پیش برای رسیدگی به طرح‌های جدید بنزین برگزار شد، پیشنهاد افزایش قیمت بنزین از لیتری هزارتومان به لیتری هزار و 500تومان با 102رای موافق و 127رای مخالف رد شد.


انتقام آسیایی الهه منصوریان
خواهران منصوریان را که حتما می‌شناسید؛ همان 3خواهر ووشوکاری که در مسابقات مختلف برایمان مدال‌های رنگارنگ کسب کرده‌اند. حالا خبر رسیده که «الهه»شان که عضو تیم شانگهای چین است، در لیگ حرفه‌ای چین توانسته قهرمان سال 2015 جهان و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون را شکست دهد. آن هم چه قهرمانی! کسی که مدال طلای مسابقات آسیایی اینچئون را از چنگش بیرون آورده بود.


کارگر و برگرداندن 5هزار دلار
شنیدن این خبر که کارگر شهرداری ارومیه 5هزار دلار پیدا کرد، اما بدون اینکه اندکی وسوسه شود پول‌ها را به صاحبش برگرداند، چقدر خوشحال‌تان می‌کند؟  ماجرا از این قرار است که «ناصر منافی‌ولینده» هنگام کار در یکی از پارک‌های شهر ارومیه یک کیف پیدا کرد که داخل آن 5هزار دلار پول نقد، انواع کارت بانکی و مدارک هویتی بود. اما این کارگر زحمتکش در کوتاه‌ترین زمان ممکن موضوع را به شهرداری اطلاع داد.


خداحافظی با قبوض کاغذی
یکی از خبرهای خوشی که این هفته شنیدیم، حذف قبض‌های کاغذی تا پایان سال بود. ناگفته پیداست که برای صدور این قبض‌ها سالانه چه تعداد درخت قطع می‌شود و چه آسیبی به محیط‌زیست‌مان می‌رسد. حالا در این شرایط محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داده که قرار است کاربران از این پس مبلغ قبوض خدماتی‌شان را از طریق اپلیکیشن، پیامک و کدهای دستوری دریافت کنند.


قهرمانی دختر سیل‌زده اهوازی
خبر خوب دیگری که این هفته شنیدیم، قهرمانی دختر سیل‌زده اهوازی در مسابقات کشتی بود؛ دختری که با اینکه سیل خوزستان هر آنچه داشتند را با خود برد، اما نتوانست انگیزه را از او بگیرد. صحبت از «سرور سعیدی» است؛ کشتی‌گیر 17ساله روستای سبحانیه شهرستان سوسنگرد که نزدیک 20روز در چادر زندگی کرد، اما تمرین‌هایش را ترک نکرد و با شرکت در رقابت‌های بانوان خوزستان، اول شد و مجوز حضور در رقابت‌های کشوری را گرفت.


حکم جالب قاضی گلستانی
این هفته یک اتفاق خیلی جالب هم در استان گلستان افتاد و آن صدور رأی امدادرسانی به سیل‌زدگان آق‌قلا برای 3متهم بود! جالب است، نه؟ در این استان 3متهم در پرونده‌هایی جداگانه در بخش عمومی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند که چون سابقه کیفری نداشتند، قاضی پرونده آنها را به انجام خدمات عمومی رایگان و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل مکلف کرد.


مدال طلای جشنواره اختراعات
چهل و هفتمین دوره جشنواره اختراعات ژنو  برگزار شد و یک ایرانی در آن خوش درخشید. محمدرضا مجیدی که دانشجوی سال چهارم رشته پزشکی دانشگاه گناباد است، با ساخت نوعی پماد پوستی محافظ در برابر اشعه ایکس پا به این جشنواره گذاشت و حسابی نظر داوران را به‌خود جلب کرد. این پماد به‌دلیل خواص محافظتی‌اش در برابر تابش‌های اشعه ایکس قابل استفاده در تصویربرداری‌های پزشکی است.


زنده شدن تالاب‌های کشور
این درست که بارش‌های اخیر در برخی مناطق کشور تبدیل به سیل شد و خسارت‌های زیادی به همراه داشت، اما سکه این بارش‌های سیل‌آسا روی دیگری هم داشت و آن هم زنده شدن تالاب‌های بین‌المللی کشور بود. از آذربایجان شرقی خبر می‌رسد که تالاب بین‌المللی قوریگل واقع در 40کیلومتری شرق شهر تبریز نسبت به زمان مشابه سال گذشته 57سانتی‌متر افزایش آبگیری داشته که این در نوع خود یک رکورد به‌حساب می‌آید.


نجات «باران» از دست ربایندگان
باران را که می‌شناسید؟ همان دختر‌بچه‌ای که خبر گم شدنش در آخرین روزهای فروردین‌ حال همه‌مان را دگرگون کرد و عکسش به یکی از معروف‌ترین تصاویر شبکه‌های مجازی تبدیل شد. حالا این خبر خوش را بشنوید که باران‌خانم بعد از 23روز از دست ربایندگانش آزاد شد و به خانه‌اش برگشت. چطور؟  هفته گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی با ردزنی اعضای این باند موفق شدند آنها را در بندر چابهار دستگیر کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید