• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55968
+
-

رونمایی از ساخت‌وساز غیرمجاز روی مسیل خیابان میرداماد

اعضای شورای شهر در جلسه دیروز برخی مواد اساسنامه شورایاری‌ها را اصلاح کردند

شورا
رونمایی از ساخت‌وساز غیرمجاز روی مسیل خیابان میرداماد


 صدوچهل‌و‌یکمین جلسه شورای شهر تهران روز گذشته با حضور مهمانانی از شهر سیل‌زده آق‌قلا برگزار شد و موضوع اصلاح موادی از اساسنامه شورایاری‌ها دستور اصلی بود.

در این جلسه علاوه بر اصلاح 3ماده اساسنامه شورایاری‌ها، اعضا درباره انتقال سازمان فاوا به حوزه شهردار و واگذاری وظایف شرکت شهربان تذکر دادند و برای این منظور به شهردار و رئیس شورا نامه نوشتند. همچنین گزارشی از ساخت‌وساز غیرمجاز روی مسیل رودبار در منطقه 3ضلع شمالی خیابان میرداماد مطرح شد. در موضوع اساسنامه شورایاری‌ها ابتدا حذف تبصره2اساسنامه پیشنهاد شد که مربوط به استثنا قائل شدن کسانی است که سابقه 5سال فعالیت در محلی غیر از محل سکونت خود را دارند که این تبصره حذف شد. در ادامه درباره موضوع کاندیداتوری همه کارکنان شهرداری، آرش میلانی، علی اعطا، حسن خلیل‌آبادی و سیدمحمود میرلوحی سخن گفتند.

در نهایت مقرر شد کارکنان شهرداری جز در مناطقی که در آن فعالیت می‌کنند می‌توانند در انتخابات شورایاری‌ها نیز کاندیدا شوند. در ادامه در بند «ه» پیشنهاد شد اعضای شورایار که در منطقه انتخاب می‌شوند نمی‌توانند طرف قرارداد (استخدامی و معاملاتی) شهرداری منطقه مربوطه باشند. شهربانو امانی در این زمینه گفت: به‌نظر من با توجه به تعارض منافع اگر چنانچه شورایاری امری داوطلبانه است باید این موضوع در همه مناطق تسری پیدا کند. در نهایت این پیشنهاد نیز به تصویب رسید. در ادامه بررسی اساسنامه شورایاری‌ها پیشنهاد افزایش ارکان شورایاری‌ها از 3رکن به 5رکن داده شد که پس از سخنان مجید فراهانی و سیدمحمود میرلوحی، موضوع تغییر ارکان شورایاری‌ها به رأی گذاشته شد. ابتدا موضوع ستاد اجرایی شورایاری‌ها مطرح شد که با رأی توافقی اعضا این پیشنهاد حذف شد. در ادامه هیأت‌رئیسه شورایاری در مناطق مورد بررسی قرار گرفت.

پس از مخالفت حجت نظری و آرش میلانی با این موضوع، در نهایت این پیشنهاد نیز رأی نیاورد و ارکان شورایاری بر همان 3رکن سابق باقی ماند. در ادامه ماده 12اساسنامه نیز مورد بررسی قرار گرفت که برخی اصلاحات عبارتی در آن نیز گنجانده شد که به‌دلیل کمبود زمان ادامه بررسی این امر به جلسه آتی شورا موکول شد. همچنین به پیشنهاد سیدآرش حسینی‌میلانی، شورای شهر به پیشنهاد تکمیلی ستاد شورایاری مبنی بر عدم‌امکان هرگونه رابطه قراردادی با شهرداری تهران رأی مثبت داد. او گفت: اعمال این استثنا در فرایند برگزاری انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها ایجاد مشکل می‌کند. این اصلاح تبصره با ۱۶ موافق و یک مخالف به تصویب رسید. در ادامه شورای شهر به پیشنهاد تکمیلی ستاد شورایاری مبنی بر عدم‌امکان هرگونه رابطه قراردادی با شهرداری تهران رأی مثبت داد.

در ادامه بررسی «مصوبه انجمن‌های شورایاری شهر تهران» اعضا به گفت‌وگو درباره ماده 12این مصوبه که شامل 19بند است، پرداختند. احمد مسجدجامعی با اشاره به بند یک این ماده گفت: شورایاری‌ها زیرمجموعه شورای اسلامی شهر تهران هستند و شورایاری و ذات شورایاری در همکاری با شورا معنا پیدا می‌کند.

حضور مسئولان کنار مردم شعاری نباشد
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای جلسه شورا حضور ائمه جمعه و روحانیون شهرستان آق‌قلا را در صحن شورای اسلامی شهر تهران گرامی داشت. محسن هاشمی گفت: حضور مسئولان در کنار مردم نباید تنها در تبلیغات و شعار باشد. مردم انتظار دارند سختی‌ای که آنها متحمل می‌شوند را در زندگی شخصی مسئولان و خانواده‌های آنان نیز مشاهده کنند که بدون همراهی عملی مسئولان، تحمل این شرایط برای مردم تبعیض‌آمیز و دشوار خواهد بود. همچنین آخوند عبدالحی میرزا علی امام جمعه اهل تسنن شهرستان آق‌قلا گفت: من از زحمات و محبت‌های مدیریت شهری تهران بی‌نهایت تشکر می‌کنم؛ چراکه اگر این کمک‌ها نبود مشکلات عدیده و بیشتری گریبان سیل‌زدگان را می‌گرفت. مدیریت شهری تهران با اکیپ و تجهیزات کامل به کمک مردم سیل‌زده شتافت و شبانه‌روز زحمت کشید و حتی در برخی مواقع تا ساعت 11و 12نیمه‌شب در تلاش بودند تا مشکلات مردم مرتفع شود. از زحمات تمامی شما عزیزان تشکر می‌کنم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید