• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 25 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55908
+
-

مرکزی با فعالیت‌های متنوع در محله مینابی به بهره‌برداری رسید

اوقات خوش اهالی در شیرین دخت

اوقات خوش اهالی در شیرین دخت

ساراجعفرزاده|خبرنگار
منطقه15


هوای گرم بهاری با حضور پرشور شهروندان گرم‌تر شده و زن و مرد برای شرکت در افتتاحیه مرکزی آمده‌اند که قرار است سهم بزرگی در ارتقای سرانه‌های فرهنگی و هنری محله‌شان داشته باشد. «شیرین دخت» نام مرکزی محله‌ای است که شهرداری منطقه 15آن را در محله کم برخوردار مینابی ایجاد کرده و به دلیل نزدیکی این مرکز به بقعه امامزاده «سیده‌ملک خاتون» «شیرین دخت» نام گرفته است. مرکزی که برای ایجاد آن 30 پلاک تملک شده تا خانواده‌ها اوقات فراغت خود و فرزندانشان را با حضور در این مکان سپری کنند. 


وحیدرضا محمدی
|شهردار منطقه 15

از خیابان سید جوادی در محله مینابی که عبور کنید، چند قدم بعد می‌توانید به مرکز محله‌ای مینابی برسید. از دور صدای همهمه و بازی کودکان فضای محله را پرکرده و ناگفته پیداست از اینکه مرکزی برای پرکردن اوقات فراغتشان ایجاد شده خوشحال هستند. جمعیت بسیار زیادی برای افتتاح این طرح خدماتی و تفریحی حضور دارند. عده‌ای از کودکان در زمین رنگی مشغول بازی و عده‌ دیگری طنابی در دست دارند و مشغول طناب‌کشی هستند. در این میان لبخند رضایت خانواده‌هایی را می‌بینیم که از دور نظاره‌گر بازی و شادی فرزندانشان هستند. چند شهروند معلول نیز با ویلچر به راحتی وارد این مرکز شده و به جمعیت حاضر اضافه می‌شوند. چون این مرکز برای معلولان و توان‌یابان هم مناسب‌سازی شده است. آنها هم از این اقدام خشنود و راضی هستند. 

 ارتقای سرانه‌های بافت فرسوده 

پیش از این نبود مرکزی به‌عنوان پاتوق اوقات فراغت در محله مینابی بسیار محسوس بود. به همین دلیل مدیران شهری آستین همت را بالا زدند و به‌رغم مشکلات اقتصادی این مرکز را ایجاد کردند. «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه 15 دراین‌باره می‌گوید: «ساخت نخستین مرکز محله‌ای «شیرین دخت» در محله کم‌برخوردار مینابی از سال گذشته آغاز و این مرکز با هدف ارتقای سرانه‌های فرهنگی و کیفیت زندگی در بافت فرسوده ایجاد شده‌است. مجموعه شیرین دخت 2 هزار و 600مترمربع مساحت دارد که 300‌مترمربع این محله زیربنای آن است. دراینجا امکاناتی نظیر کتابخانه و لابراتوار آموزشی هم ایجاد شده‌است. فضای بیرونی مجموعه تلفیقی از معماری مدرن و به‌صورت هشت ضلعی طراحی و مبلمان شهری و آلاچیق برای رفاه شهروندان جانمایی شده‌است. قرار است مراکز محلی دیگری نیـــز در محله‌های کم‌برخوردار مانند محله اتابک در آینده ایجاد شود.» 

 استفاده ازظرفیت‌های نهفته 

اکبر مختاری|معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 15

وجود مراکز فرهنگی و تفریحی در محله‌ها می‌تواند باعث ظهور استعدادهای مختلف ورزشی، علمی و فرهنگی شود. «اکبر مختاری» معاون اجتماعی و فرهنگی شـــهردار منطقه 15 دراین‌باره می‌گوید: «در برخی از محله‌ها اهالی امکان استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در محله خود را ندارند درحالی که در محله‌های کم برخوردار نخبه‌های علمی و استعداد‌های ورزشی بسیاری وجود دارند که به دلیل نبود مراکز فرهنگی و کشف نشدن استعدادهایشان از رسیدن به مراتب بالاتر محروم می‌مانند.» او می‌افزاید: «مرکز شیرین دخت می‌تواند با ایفای نقش فرهنگی و اجتماعی در میان اهالی محله مینابی در شناخت نخبگان در هر حوزه‌ای، تأثیر بسزایی در ظهور استعدادهای فرهنگی، ورزشی و... داشته باشد. این مرکز قرار است توسط معتمدان محلی و اهالی محله اداره شود. امیدواریم بتوانیم با مشارکت‌های بین سازمانی و استفاده ازظرفیت‌ محله‌ها، تعداد مراکز فرهنگی محله را افزایش دهیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید