• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 19 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55362
+
-

هیجان‌های گوگلی در I/O 2019

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود مشهور به I/O 2019 رونمایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدیدی داشت که علاقه‌مندان فناوری را برای آینده نزدیک هیجان‌زده کرده است. در این کنفرانس اعلام شد که در دنیای کنونی ۲.۵ میلیارد گجت و دستگاه وجود دارند که با سیستم عامل اندروید کار می‌کنند. این آمار طیف وسیعی از دستگاه‌ها از تلویزیون‌ها گرفته تا گوشی‌های موبایل را دربر می‌گیرد. جزئیات بسیاری از برنامه‌های آینده گوگل در این کنفرانس اعلام شد و مرور برخی از مهم‌ترین‌های آن خالی از لطف نیست.

واقعیت افزوده در جست‌وجو 
به گزارش همشهری، گوگل می‌خواهد فصل جدیدی برای واقعیت افزوده در موتور جست‌وجوی مشهور خود باز کند. گوگل لنز که پیش از این برای جست‌وجوی اشیاء اطراف‌تان با گرفتن عکس استفاده می‌شد حالا کاملا با جست‌وجوی گوگل ادغام می‌شود. به‌عنوان مثال اگر کفشی را پای دوست‌تان دیدید و از آن خوشتان آمد گوگل علاوه بر اینکه مدل و سازنده آن را پیدا می‌کند، مدل سه بعدی آن را هم در جست‌وجوهایش می‌آورد تا یک بررسی تمام جانبه از یک محصول داشته باشید. یکی از موارد جالب این بود که به‌طور مثال کاربر با این قابلیت می‌توانست از منوی یک رستوران عکس بگیرد و گوگل غذاهای پرطرفدار آن را معرفی می‌کرد.

گوشی پیکسل A3  و AXL3
دو گوشی جدید با قیمت پایه ۳۹۹ دلار با هدف جذابیت خرید برای کسانی که دنبال گوشی با قیمت متوسط اما با دوربین پیشرفته هستند رونمایی شد. قابلیت گرفتن پرتره با دوربین جلو و عقب و سوپرزوم از قابلیت‌های آنها محسوب می‌شود. پیکسل AXL3  به نمایشگر اولد ۶ اینچی با رزولوشن +Full HD مجهز شده و مدل کوچک‌تر  A3 از نمایشگر 5.6 اینچی با رزولوشن و تکنولوژی مشابه بهره می‌برد. چیپست این دو هم میان رده اسنپدراگون 670 است. اما مهم‌ترین قابلیت آنها Night Sight  یا عکاسی در نور کم است که به ادعای گوگل برتری قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با رقبا را به این گوشی‌ها می‌دهد.

انتظار برای اندروید Q
نسخه بعدی سیستم عامل گوگل به نام اندروید Q مشهور شده و قرار است در پاییز از راه برسد. گوگل در کنفرانس خود از مهم‌ترین قابلیت‌ها و تغییرات بتای سوم این نسخه گفت و به تشریح مواردی از قبیل حالت تاریک، بهینه‌سازی‌ ژست‌های حرکتی، حالت فوکوس و... پرداخت.
گوگل در این کنفرانس دستگاه نست هاب مکس را که در واقع یک نمایشگر ۱۰ اینچی است معرفی کرد که قلب کنترل خانه‌های هوشمند گوگل به‌حساب می‌آید. نست هاب مکس علاوه بر امکاناتی که برای کنترل دما، تهویه، روشنایی و... فراهم می‌کند، می‌تواند به‌عنوان یک دوربین امنیتی داخل خانه عمل کرده و تصاویر زنده را از داخل خانه به گوشی کاربر ارسال کند.
گوگل به کاربران اعلام کرده است که به‌منظور ارتقای حریم خصوصی کاربران، قابلیت حالت ناشناس یا Incognito Mode را به اپلیکیشن گوگل مپ نیز اضافه می‌کند. در این روش، حتی کوکی‌ها، داده‌ها و اطلاعات مربوط به ساختار سایت و اماکن مختلف نیز ذخیره‌سازی‌ نخواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید