• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 19 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55337
+
-

ارسلان مطهری: انگار جنگ بود

ارسلان مطهری: انگار جنگ بود

 درحالی‌که همه درگیر بازی لیورپول و بارسا بودند، کیلومترها آن‌طرف‌تر در کربلا جدال 2 تیم ذوب‌آهن و الزورا در دقایق پایانی به یک جنگ تمام‌عیار تبدیل شد. حمله بازیکنان و هواداران عراقی به بازیکنان ذوب‌آهن صحنه‌های تلخی آفرید و اتفاقات فنی این بازی را کاملا تحت‌الشعاع قرار داد. ورزشگاهی که ذوب‌آهن برای میزبانی از النصر عربستان انتخاب کرده، در این بازی طوری از ایرانی‌ها میزبانی کرد که حالا مسئولان ذوب‌آهن کاملا دچار تردید شده‌اند. همشهری درباره اتفاقاتی که در دقایق پایانی این بازی رخ داد با ارسلان مطهری گفت‌وگو کرده است؛ مهاجمی که در این بازی به میدان نرفت اما در صحنه حاضر بود و از مشاهداتش برای ما گفت.
   ظاهرا عراقی‌ها خیلی خوب تحویل‌تان گرفتند! درگیری‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
تیم عراقی برای 3امتیاز آمده بود چون در غیراین صورت حذف می‌شد. آنها برد می‌خواستند ولی در عین حال از اسم ما هم می‌ترسیدند. ما بازی رفت در اصفهان خیلی برتر از آنها بودیم و البته میزبانی بسیار خوبی هم از عراقی‌ها داشتیم. تماشاگران ذوب‌آهن کوچک‌ترین بی‌احترامی و توهینی نسبت به حریف نداشتند. اما میزبانی عراقی‌ها کاملا متفاوت بود. شاید چون قبلا در لیگ قهرمانان حاضر نبوده‌اند با شرایط رقابت‌های آسیایی آشنا نیستند و فکر می‌کنند مثل لیگ داخلی خودشان است. از پرتاب سنگ و بطری بگیرید تا درگیری فیزیکی، در این بازی هر نوع بی‌احترامی که بگویید دیدیم.
   این اتفاقات از گل تساوی شما شروع شد یا قبل از آن هم بود؟
گل تساوی را که دقیقه92زدیم این حملات اوج گرفت. قبل از آن هم رگه‌هایی بود اما زیاد نبود. هواداران الزورا خوشحال بودند که با برد 2بر یک شانس صعودشان را حفظ کرده‌اند اما ما بازی را در وقت تلف‌شده مساوی کردیم و این برای آنها خیلی سنگین بود. شروع کردند به سنگ پرتاب کردن و بطری و میوه و هر چه دم دست‌شان می‌رسید پرتاب می‌کردند. میلاد فخرالدینی هم چون لب خط بازی می‌کرد و سمت تماشاگران آنها بود بیشتر مورد حمله قرار می‌گرفت.
   درگیری فیزیکی با هواداران را میلاد شروع کرد یا اول آنها زدند؟
اولین ضربه را تماشاگر آنها به قاسم حدادی‌فر زد. تماشاگر عراقی خیلی راحت به وسط زمین دوید و بازیکنی را زد که در عمر فوتبالش با هیچ‌کس درگیر نشده و کوچک‌ترین توهینی به کسی نکرده است. قاسم کاپیتان ما و از نظر اخلاقی الگوی همه ماست. حمله تماشاگران به او و فخرالدینی همزمان اتفاق افتاد. قاسم بعد از ضربه‌ای که خورد روی زمین افتاد اما میلاد واکنش نشان داد و با لگد به هوادار آنها حمله کرد.
   میلاد بعد از این صحنه اخراج شد اما درگیری‌ها همچنان ادامه داشت؟
بله. آنجا تماشاگران زیادی دیدیم که معلوم بود برای فوتبال نیامده‌اند. اصلا آدم‌های فوتبالی نبودند و آمده بودند خودشان را سرگرم کنند. به‌نظرم AFC حتما باید با این اتفاقات برخورد کند. باید با باشگاه الزورا و فدراسیون فوتبال عراق برخورد شود. اگر در آن شلوغی یک تماشاگر چاقو می‌کشید و بازیکنی را مجروح می‌کرد چه‌کسی جوابگو بود؟ با آن همه تماشاگری که توی زمین ریخته بود، چنین اتفاقی دور از ذهن هم نیست. باور کنید خدا کمک کرد که بچه‌ها از این زمین سالم بیرون آمدند. اگر قرار باشد سر این درگیری‌ها کسی جانش را از دست بدهد این دیگر ورزش نیست، جنگ است.
   پلیس هیچ دخالتی نکرد؟
پلیس‌ها آمدند ولی وقتی که درگیری‌ها تمام‌شده بود.
   جالب است که برای بازی برگشت با النصر هم همین ورزشگاه را انتخاب کرده بودید!
بله. چون فکر می‌کردیم عربستانی‌ها به عراق نمی‌آیند. آنها امارات را انتخاب کردند، ما عراق را انتخاب کردیم. چون عراقی‌ها را برادر خودمان می‌دانستیم و در این شهر و این ورزشگاه احساس امنیت داشتیم. اما الان اصلا احساس امنیت نداریم. بازی کردن در این ورزشگاه ریسک خیلی بزرگی است و اصلا ریسک درستی هم نیست.
   گویا شعارهای سیاسی و توهین‌های ضدایرانی هم سر داده‌اند. رشید مظاهری هم که بعد از بازی یک پست گذاشته و حرف‌های تندی زده است.
من به رشید هم گفتم، ما فوتبالی‌ها اگر سیاسی صحبت نکنیم بهتر است. من شخصا کاری ندارم آن ورزشگاه را چه‌کسی ساخته و یا چه اتفاقاتی بین ایران و عراق افتاده است. من می‌گویم این اتفاقات را فوتبالی هم نگاه کنیم اصلا قابل پذیرش نیست. برادر، برادر را اینطور نمی‌زند که آنها زدند.
   شما با نفت تهران هم در لیگ قهرمانان بودی و بازی‌های زیادی در آسیا انجام دادی. تا حالا چنین برخوردی دیده بودی؟
هرگز. در هیچ‌یک از کشورهای عربی چنین چیزی ندیده بودم. همین است که می‌گویم AFC حتما باید ورود کند. ما مدتی است به عربستان نمی‌رویم. اگر اوضاع این شکلی باشد باید دیگر به عراق هم نرویم.
   الان تیم در چه حالی است؟ به شرایط عادی برگشته‌اید؟
امروز (چهارشنبه) صبح به ایران برگشتیم و در حال استراحت هستیم. این اتفاقات عجیب البته اعصاب بچه‌ها را به هم ریخته بود. اما خوشحالیم که توانستیم صعود کنیم و اعتبار ایران را حفظ کنیم. خیلی دوست داشتیم پرسپولیس و استقلال هم صعود کنند. بازی آخرمان با النصر هم تبدیل به بازی سرگروهی شد و امیدواریم که نتیجه خوبی بگیریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید