• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55174
+
-

خبرهای کوتاه / ایران

خبرهای کوتاه
خبرهای کوتاه / ایران


      نماینده تهران: از حذف و حصر دست برداریم
محمدرضا نجفی، نماینده تهران در نطق میان‌دستورش در نشست دیروز بهارستان گفت: بحران سیل اخیر به خوبی نشان داد که هیچ دستگاه و گروهی به تنهایی نمی‌تواند معضلی ملی را حل کند.کثرت ایرانیان را به رسمیت بشناسیم، حقوق سیاسی و شهروندی و حق مشارکت همگان را به رسمیت بشناسیم، درصورت کنار گذاشتن تنگ‌نظری‌ها و افزایش اعتماد به مردم این کثرت در هنگام بلا یکپارچه به‌پا می‌خیزد و مشارکت و قدرت ملی را افزایش می‌دهد، باور کنید قدرت ملی، مکمل قدرت حکومت است، رقیب آن نیست، از حذف و حصر و تهدید سلیقه‌های مختلف دست برداریم و زمینه را برای مواجهه با بحران‌های پیش‌رو آماده کنیم که در این جهت مواردی را پیشنهاد می‌دهم.

به گزارش همشهری، نجفی افزود: اقدامات اخیر در احضار یکباره بخشی از موکلان بنده در تهران، اعلام مبهم بررسی تخلفات فضای مجازی دانشجویان در کمیته‌های انضباطی، برخورد با فعالان مدنی و صنفی حوزه‌های مختلف همه اقداماتی است که اگر مشکوک نباشد حداقل به دور از تدبیر است. عضو فراکسیون امید تأکید کرد: از آنجا که ناراضی‌تراشی پروژه مشترک همه دشمنان ایران است، شورای‌عالی امنیت ملی باید پیشاپیش تمهیدات لازم را برای عدم‌تکرار اقداماتی از این دست تدارک ببیند. از مهم‌ترین اولویت‌ها بازسازی سریع دولت و جایگاه آن و کارآمدسازی ستاد اقتصادی است.

      مجمع، شورای نگهبان دوم نشود
علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد در واکنش به مخالفت هیأت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام در مجمع با استانی‌شدن انتخابات نوشت: معلوم نیست بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی که کار شورای نگهبان است، چه ربطی به این هیأت دارد. هیأت مذکور صرفا می‌تواند نظرات خود درباره انطباق یا عدم‌انطباق یک طرح یا یک لایحه با سیاست‌های کلی را حین بررسی آن در کمیسیون‌های تخصصی مجلس اعلام کند و تصمیم‌گیری با نمایندگان است. حتی می‌تواند قبل از بررسی طرح یا لایحه در صحن علنی نظرات خود را به‌صورت مکتوب به اطلاع نمایندگان برساند و در نهایت تصمیم با نمایندگان است. اما این هیأت حق ندارد مصوبه مجلس شورای اسلامی را بررسی و انطباق یا عدم‌انطباق آن با سیاست‌های کلی را اعلام کند به‌طوری که وارد روند قانونگذاری و تبدیل به شورای نگهبان دوم شود. این کار نیاز به تغییر قانون اساسی و تبدیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس سنا دارد. لازم است رئیس جدید مجمع تشخیص به این بدعت که درماه‌های اخیر رایج شده و خلاف قانون اساسی است، پایان دهد.

      کنایه ظریف به بولتون
وزیر امورخارجه کشورمان تأکید کرد: مقصر دانستن ایران نفرت مردم منطقه نسبت به آمریکا و وابستگانش را تغییر نمی‌دهد. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تیم B دوباره دست به‌کار شده: از بیانیه‌ها درباره تحرکات دریایی (که در واقع‌ ماه گذشته آغاز شده است) تا هشدارهای جدی درباره آنچه «تهدیدات ایران» خوانده می‌شود. اگر آمریکا و وابستگانش احساس امنیت نمی‌کنند، به‌دلیل نفرت مردم منطقه است. مقصر جلوه دادن ایران، چیزی را تغییر نمی‌دهد. توییت ظریف به بیانیه اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اشاره دارد که در آن اعلام کرد، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن برای پاسخ به هرگونه حمله نیروهای ایران علیه منافع آمریکا به منطقه خاورمیانه اعزام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید