• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55168
+
-

جزئیات فرصت دوماهه ایران به جهان برای حفظ برجام


در سالروز خروج آمریکا از برجام و با تعلل کشورهای اروپایی در جبران تبعات خروج آمریکا و پس از یک سال مذاکره بین ایران و گروه 1+4 در نهایت ایران برای احقاق حقوق خود منطبق با برجام دست به کار شد.

به گزارش همشهری، سید عباس عراقچی، معاونسیاسی وزیر خارجه امروز با دعوت از سفرای اعضای 1+4 نامه رئیس جمهور به سران آلمان، انگلیس، فرانسه،چین و روسیه را به آنان تحویل خواهد داد.

همچنین قرار است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در نامه ای به فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جزئیات فنی اقدامات ایران را تشریح خواهد
کرد.

ایران در عین اینکه یکی از پایه های اصلی برجام یعنی میزان نگهداری اورانیوم و آب سنگین را هدف قرار داده که هشدار می‌دهد  در صورتی که ظرف 2ماه اقدامات موردنظر ایران به خصوص حوزه مالی و نفتی عملیاتی نشود تصمیمات سخت‌تری اتخاذ خواهد کرد.

ایران با این حال اقدام خود را در راستای حفظ برجام توصیف کرده و آمادگی خود را برای بازگشت به تعهدات قبلی برجام پس از اقدامات مثبت 1+4 را ابراز کرده است.

پیش‌تر اعلام شده بود که روز چهارشنبه هفته جاری برنامه‌های مرحله‌ای ایران برای انجام اقدامات متقابل در برابر خروج آمریکا از برجام اعلام خواهد شد. منابع آگاه تاکید کرده بودند که برنامه‌های پیش‌بینی شده در چارچوب بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام بوده و فعلاً موضوع خروج از برجام مطرح نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید