• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55144
+
-

احتیاط و ترس ‌

احتیاط و ترس ‌

5 بازی بدون پیروزی! احتیاط مفرط برانکو برای حفظ شانس در همه جام ها کار دست پرسپولیس داد. قرمزها آنقدر برای نباختن و مساوی بازی کردند که عاقبت تاوان دادند. به هر حال حذف نایب قهرمان آسیا در دور گروهی و به عنوان تیم چهارم گروه چندان دلچسب نیست. هر چند که هنوز امید های مهمی برای قهرمانی در دو جام داخلی باقی مانده است. این روزها پرسپولیس بیشتر به دنبال تساوی در بازی های مهم بوده و این تلاش برای نباختن معمولا به شکست منتهی می شود. 
پرسپولیس روز دوشنبه در دومین دیدار خود از دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان به مصاف پاختاکور رفت و در نهایت بازی را به حریف ازبک خود واگذار کرد تا پیش از دیدار پایانی خیلی زود از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان حذف شود. سرخپوشان که در فصل قبل این رقابت‌ها توانسته بودند تا مرز قهرمانی پیش بروند اما در این دوره با وجود باز شدن پنجره نقل و انتقالات هرگز نتوانستند نتایج فصل گذشته خود را تکرار کنند و در نهایت وداع زودهنگامی با لیگ قهرمانان داشتند.
  دیگر شکایت هم به درد نمی‌خورد!
پرسپولیس در شرایطی از پاختاکور شکست خورد تا از لیگ قهرمانان حذف شود که در نیمه دوم داور استرالیایی خطای واضح روی ترابی را پنالتی تشخیص نداد تا سرخپوشان در دقایق پایانی دروازه خود را باز شده ببینند. همین اتفاق کافی بود تا مدیران باشگاه خیلی زود شکایتی را علیه داوری مسابقه آماده کنند اما برانکو گویا به مسئولان باشگاه اعلام کرده است:«شکایت کردن دیگر به درد نمی‌خورد. اگر قرار بود به شکایت ما رسیدگی کنند بعد از بازی رفت پاختاکور و السد این کار را می‌کردند.»
  انتقاد به‌خاطر ترکیب
سرخپوشان در حالی به مصاف پاختاکور رفتند که با محرومیت شجاع خلیل‌زاده برانکو از ربیع‌خواه در ترکیب خود استفاده کرد. با وجود این سوای حضور ربیع‌خواه، سرمربی پرسپولیس در اقدامی عجیب ترابی و رسن را از ترکیب بیرون گذاشت و حتی تا پایان مسابقه از رسن هیچ استفاده‌ای نکرد. با این حال تعویض ترابی هم نقش مهمی در حرکت سرخپوشان داشت و پرسپولیس توانست موقعیت‌های زیادی روی دروازه پاختاکور ایجاد کند. همین موضوع باعث شد تا در پایان بازی انتقادات زیادی علیه برانکو شکل بگیرد. منتقدان برانکو اعتقاد دارند که برانکو اگر برای گرفتن تساوی تیمش را به میدان نمی‌فرستاد شکست نمی‌خورد.
  ناراحتی برانکو از منتقدان 
بعد از شکست برانکو در داربی 86، سرمربی پرسپولیس با هجمه‌های بسیار تندی از سوی منتقدانش روبه‌رو شد. از نوع چیدمان ترکیب گرفته تا موضع‌گیری علیه ربیع‌خواه و البته نیمکت‌نشینی مسلمان. کار تا جایی پیش رفت که برانکو به‌شدت از منتقدان خود ناراحت شد و حتی در نشست خبری خود اعلام کرد که او تصمیم‌گیرنده است و به‌خاطر علاقه گروهی به یک بازیکن حاضر نیست بازیکنی را تغییر دهد اما کسب روند درخشان پرسپولیس باعث شد تا برانکو یک‌بار دیگر به سرمربی مورد علاقه هواداران تبدیل شود. با وجود این، شکست برابر پاختاکور باعث شد تا منتقدان برانکو یک بار دیگر علیه او موضع بگیرند که همین اتفاق باعث شد تا سرمربی پرسپولیس به‌شدت از این جریان ناراحت باشد.
  وقت غصه خوردن نداریم!
سرمربی تیم پرسپولیس در پایان بازی پاختاکور بعد از صرف شام برای بازیکنان تیمش لحظاتی به صحبت پرداخت. برانکو درخصوص بازی و حذف از آسیا گفت: « همه شما تلاش خودتان را کردید اما دیگر آسیا برای ما تمام شد. می‌خواهم به همه شما خسته نباشید بگویم چرا که زحمت خودتان را کشیدید. می‌دانید که من دنبال بهانه نیستم اما واقعیت این است که داوران ۶ امتیاز را از ما گرفتند. ما بهتر از حریف بودیم اما فوتبال همین است. الان وقتی برای غصه خوردن نیست چرا که ما روز شنبه با ماشین‌سازی بازی داریم.»
  همه منتظر لیست برانکو
برانکو هنوز تصمیمی برای فصل آینده نگرفته است و هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که او در فصل آینده هم به کارش با پرسپولیس ادامه خواهد داد یا خیر. سرمربی پرسپولیس به همین دلیل با وجود 2بازی مانده به پایان لیگ هنوز لیست بازیکنان مدنظرش را به باشگاه نداده است و به همین دلیل همه منتظر این هستند تا برانکو برنامه فصل آینده تیم را هر چه زودتر به باشگاه اعلام کند تا روی آن برنامه‌ریزی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید