• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55140
+
-

بدشانس بودیم

بدشانس بودیم

یونس امامی، قهرمان جوانان جهان در مسابقات قهرمانی آسیا در چین موفق شد نخستین مدال خود در رده سنی بزرگسالان را کسب کند. امامی در گفت‌وگو با همشهری از شرایطش در قهرمانی آسیا و اینکه برای المپیک قرار است به یک وزن بالاتر بیاید صحبت کرد. او از امیدهای آینده کشتی ایران است. 

 رفاقت بین کادر و ملی‌پوشان بیشتر شده است 
مسابقات جهانی مجارستان 2018 برای یونس امامی خوش‌یمن نبود. او با شکست در همان کشتی اول از دور مسابقات کنار رفت تا وداع تلخی با بوداپست داشته باشد. امامی درباره مسابقات جهانی مجارستان به همشهری گفت:« برای مسابقات جهانی خیلی تمرین کرده بودم و از نظر بدنی مشکلی نداشتم. فکر می‌کنم عدم تمرکز لازم باعث شد نتوانم نتیجه لازم را بگیرم.اگر مسابقات کشتی‌گیران ایران در مسابقات جهانی را ببینید تمامی بچه‌ها از لحاظ بدنی خوب بودند و گواه این موضوع هم شکست‌های لحظه آخری بچه‌هاست که اکثرا در ثانیه‌های پایانی به‌دلیل نداشتن تمرکز کشتی را واگذار می‌کردند. در مجموع فکر می‌کنم تیم ما در بوداپست بدشانس بود.» بسیاری از کارشناسان معتقدند فشارهای بالای تمرینات که توسط کادر فنی وقت در دستور کار همیشگی کشتی‌گیران بود سبب بسیاری از ناکامی‌ها و آسیب‌دیدگی کشتی‌گیران شده است که یونس امامی در این‌باره گفت:«این مسائل را من نمی‌دانم. وظیفه من کشتی گرفتن است و همانند یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم. چیزی که من احساس می‌کنم کادر فنی فعلی نسبتا فشار کمتری می‌آورد ولی چیزی که بسیار برای خودم هم لذت‌بخش است آن رفاقتی است که بین بچه‌های تیم ملی و کادر فنی شکل گرفته است.» یونس امامی در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد مدال برنز را کسب کند. او درباره این مدال به همشهری گفت:«دوست دارم این مدال شروع کارم در بزرگسالان باشد. خیلی دوست داشتم خوشرنگ‌تر باشد که نشد و از این به بعد برای خوشرنگ‌تر کردن مدالم تلاش می‌کنم. آسیا همیشه کشتی‌گیران خوبی داشته و به طبع سطح مسابقات قهرمانی آن هم بالاست البته در حد مسابقات جهانی نیست ولی نمی‌توان آن را هم کوچک در نظر 
گرفت.» 
 برای المپیک به وزن 74‌کیلوگرم می‌آیم
یونس امامی با اشاره به اینکه برای المپیک تغییر وزن خواهد داد، گفت:«در المپیک 6وزن حضور خواهند داشت و کشتی‌گیران باید در قالب این 6وزن قرار گیرند. من قصد دارم بعد از مسابقات جهانی به وزن 74 کیلوگرم بیایم. امیدوارم در وزن 70 کیلوگرم اولین مدال جهانی خود را در قزاقستان بگیرم و پس از آن به مدال المپیک فکر می‌کنم.»
 در ادامه دارنده مدال برنز آسیا با گلایه از مسئولان شهرستان شهریار گفت:« هر وقت که مدالی می‌گیرم مسئولان به خانه ما می‌آیند عکس یادگاری می‌گیرند و می‌روند تا مسابقه بعد! من دوست ندارم بروم جلوی در اتاق کسی چیزی بگیرم ولی اینکه می‌آیند در خانه ما جلوی همه قول می‌دهند و بعد می‌روند زشت است. مثلا مسئول ورزش استان در جمع گفت کارش با من و اصلا دغدغه نداشته باشید ولی در عمل چه شد فقط دیگر ایشان را ندیدیم!».

این خبر را به اشتراک بگذارید