• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 16 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54819
+
-

مأموریت ممکن در تاشکند

# نباید_ ببازی

تیتر یک
# نباید_ ببازی

پرسپولیس فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را با عنوان نایب‌قهرمان قاره آغاز کرد؛ بهترین تیم غرب که با شکست مقابل کاشیما به قهرمانی نرسید و باعث شد جام از تهران به ژاپن برود. از همین‌رو انتظار می‌رفت تیم برانکو برای سومین‌سال متوالی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان بالا بیاید و حریفی سرسخت برای سایر مدعیان باشد اما تا به امروز اوضاع برای قرمز‌های ایران خوب پیش نرفته است. پرسپولیسی‌ها که انتظار می‌رفت با السد قطر برای صدرنشینی در گروه رقابت کنند، در پایان هفته چهارم، روی پله چهارم جدول قرار گرفته‌اند و فاصله‌ای تا حذف از این رقابت‌ها ندارند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که این روزها فاصله‌ای تا سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر ندارند، برای سومین صعود متوالی در آسیا باید امشب پاختاکور را در خانه خودش شکست دهند و امیدهایشان را زنده نگه دارند.
  داستان این فصل
پرسپولیسی‌ها در نخستین بازی فصل جاری لیگ قهرمانان میزبان پاختاکور ازبکستان بودند. قرمزپوشان پایتخت که در نخستین بازی فصل گذشته با نتیجه 3 بر صفر نسف ازبکستان را شکست داده بودند، امید زیادی به تکرار پیروزی مقابل نماینده فوتبال ازبکستان داشتند اما برخلاف پیش‌بینی‌ها بازی با تساوی یک‌ -یک به پایان رسید تا پرسپولیس 2‌امتیاز با‌ارزش را از دست بدهد. قرمزها برای بازی دوم به قطر سفر کردند و رودرروی السد قرار گرفتند. تساوی در این بازی نتیجه خوبی برای پرسپولیس به‌حساب می‌آمد اما گل دقیقه‌95 بونجاح باعث شد تا شاگردان برانکو دست خالی به تهران برگردند. نایب‌قهرمان فصل گذشته که با اشتباهات داوری در 2‌بازی اول، 5‌امتیاز از دست داده بود، در بازی سوم موفق شد الاهلی عربستان را شکست دهد و به جدول بازی‌ها برگردد اما شکست مقابل همین تیم در بازی برگشت، بار دیگر پرسپولیس را به قعر جدول فرستاد. حالا در آستانه بازی پنجم، پرسپولیس با 4‌امتیاز روی پله چهارم جدول گروه ایستاده و پاختاکور 5‌امتیازی، الاهلی 6‌امتیازی و السد 7‌امتیازی را بالای سر خودش می‌بیند. با توجه به همین رده‌بندی، پرسپولیس برای زنده نگه‌داشتن شانس صعود باید پاختاکور را شکست دهد و در هفته پایانی از السد امتیاز بگیرد. این در حالی است که پاختاکور امسال در خانه‌اش رنگ باخت آسیایی را ندیده و از 2‌بازی قبلی‌اش، 4‌امتیاز گرفته است. پاختاکوری‌ها در نخستین میزبانی این فصل با نتیجه یک بر صفر الاهلی را شکست داده‌اند و مقابل السد به تساوی 2-2 رسیده‌اند. پاختاکور امسال نخستین و آخرین شکست فصلش را مقابل السد در قطر متحمل شده و با رکورد شکست‌ناپذیری در لیگ ازبکستان به مصاف پرسپولیس می‌آید. این تیم در حال‌حاضر صدرنشین لیگ ازبکستان است و درست مثل پرسپولیس با تیم دوم جدول 3‌ امتیاز فاصله دارد، با این تفاوت که تا به اینجا 7‌هفته از لیگ ازبکستان گذشته اما در مقابل تنها 2‌هفته از لیگ ایران باقی‌مانده است.
  گل می‌روید؟!
نگرانی اصلی پرسپولیسی‌ها و شخص برانکو برای بازی امروز به ضعف خط حمله تیم‌شان در بازی‌های اخیر برمی‌گردد. تیم برانکو در 4‌بازی گذشته‌اش تنها 2‌گل زده که یکی از آنها را یک‌مدافع و یکی دیگر را یک ‌هافبک به ثمر رسانده است. علی علیپور که عنوان آقای‌گل فصل گذشته لیگ برتر را یدک می‌کشد و امسال هم یکی از مدعیان رسیدن به این عنوان به‌حساب می‌آید، این روزها افت قابل‌ملاحظه‌ای داشته و باید دید امشب بالاخره می‌تواند از بحران خارج شود یا خیر. فراموش نکنیم بودیمیر هم به بازی پاختاکور رسیده و شاید بتواند در کنار علیپور زوج خوبی را در خط حمله تشکیل دهد. مهم‌تر اینکه پرسپولیس که در بازی‌های اخیرش در لیگ برتر با استراتژی محافظه‌کارانه به میدان رفته، امروز باید این استرات‍ژی را کنار بگذارد و شاید همین مسئله موتور خط حمله این تیم را راه بیندازد. به این نکته هم باید اشاره داشت که بودیمیر زننده تک‌گل پرسپولیسی‌ها در بازی رفت مقابل پاختاکور بوده است. شجاع خلیل‌زاده هم غایب بزرگ پرسپولیسی‌ها در بازی امروز با پاختاکور خواهد بود؛ مدافعی که یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های برانکو در فصل جاری بوده است. براساس پیش‌بینی‌ها ربیع‌خواه گزینه اول برانکو برای جانشینی شجاع است تا نادری در کنار سیدجلال، زوج خط دفاع قرمز‌ها را تشکیل دهد. در صورت نرسیدن ربیع‌خواه، شایان مصلح جانشین شجاع می‌شود تا نادری به پست دفاع وسط بیاید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :