• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54668
+
-

رشد 40درصدی فروشگاه‌های شهروند


مدیرعامل شرکت شهروند بعدازظهر روز گذشته در یک نشست خبری با خبرنگاران از شرایط مناسب فروشگاه‌های شهروند خبر داد. به گزارش همشهری، مسعود سریع‌القلم با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: « با تمام فراز و فرودهای اقتصادی در سال گذشته می‌توانم بگویم که الان شرایط بسیار خوبی در شرکت شهروند حاکم است. یک برنامه‌ریزی برای شهروند انجام شد که سعی کردیم با حداقل انحراف از آن برنامه به جلو پیش برویم. خوشبختانه میزان رضایتمندی مشتری بالاست. به‌نظر من، شهروند نقش بی‌بدیلی در تنظیم بازار داشته است.»

مدیرعامل شرکت شهروند معتقد است همه فعالیت‌های این شرکت با برنامه‌ریزی انجام می‌شود. او در جایی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد و گفت: «ما یک برنامه‌ریزی تا سال 1400کردیم که برنامه‌ریزی داخلی شرکت است. یعنی سیاست‌های شرکت، هدفگذاری و یک طراحی خیلی جدی برای اینکه شهروند از نقطه A به نقطه B یا C برسد. ما در اینجا مصوبه هیأت مدیره را داریم و شرکت براساس این ریل‌گذاری حرکت می‌کند.

برنامه‌ریزی دوم شرکت تا سال 1402خواهد بود. به این ترتیب که براساس برنامه 5ساله سوم شهرداری تهران گام برمی‌داریم. در واقع بدون برنامه‌ریزی هیچ‌کاری نمی‌شود انجام داد.» سریع‌القلم ادامه داد: «مردم ما باهوش هستند و از نیمه دوم سال 97تغییرات را در فروشگاه‌های شهروند دیدند. زیبایی بصری در فروشگاه‌ها دیده شد؛ تابلوها قبلا همه دست‌نویس بود، نور فروشگاه‌ها‌ تغییر کرد، قفسه‌ها عوض شد و... . از گذشته همه از شهروند به‌عنوان یک فروشگاه زنجیره‌ای انتظار داشتند که در رقابت قیمتی با بقیه فروشگاه‌ها حضور داشته باشد. تنها مزیت شهروند نسبت به بقیه فروشگاه‌ها شاید تنوع کالاها باشد، ولی به هر حال قیمت برای شهروندان اهمیت دارد.»

او تأکید کرد: «برخلاف آن روح سازمانی که در شرکت شهروند حاکم است، ما در برخی کالاهای اساسی رو به خرید آوردیم. یعنی مناقصه برگزار می‌شد و ما ارزیابی لازم را روی کیفیت کالا انجام می‌دادیم و خرید می‌کردیم. حتما می‌دانید که شهروند تنها فروشگاهی است که باید برنج استاندارد عرضه کند و اگر استاندارد نباشد، عرضه نمی‌کنیم. همه اینها را یک ریل‌گذاری کردیم و بعد به مرحله خرید رسیدیم.

 شهروند به‌دنبال سوداگری و سودآوری به آن معنا که در سیاست‌های فروشگاه‌های خصوصی می‌بینیم، نیست.» مدیرعامل شرکت شهروند با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در هر سازمانی عنوان کرد: «سرمایه سازمانی هر شرکت نیروی انسانی است و در این مجموعه واقعا به نیروی انسانی توجه نشده است. مصداق آن هم اینکه 2300تا 2500 نیروی شاغل در این شرکت معاونت یا مدیریت منابع انسانی نداشتند. اما هنوز به پایان سال 96نرسیده بودیم که من طرح ایجاد معاونت منابع انسانی را به شهرداری دادم و مورد پذیرش قرار گرفت. الان تمام فرایندهای اداری آن انجام شده و منتظر وزارت کار و امور اجتماعی هستیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید