• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54650
+
-

پردرآمدترین ورزشکار جهان می‌شوم

تیتر یک
پردرآمدترین ورزشکار جهان می‌شوم

 محسن محمودصفری

امیر علی‌اکبری روز گذشته اعلام کرد که به سازمان UFC پیوسته و به این ترتیب او نخستین ایرانی است که به معتبرترین لیگ MMA راه یافته است. پیش از او رضا مددی که تابعیت کشور سوئد را دارد درUFC حاضر بود.

   از رایزین تا یو‌اف‌سی
ورزش MMA ترکیبی از چند رشته رزمی است که سال‌هاست در ایران به‌صورت
 زیر زمینی انجام می‌شود (وزارت ورزش این ورزش را ممنوع کرده است) در MMA شما فنونی از رشته‌های بوکس، جودو، جوجیتسو، موتای و کشتی را می‌بینید که همین مسئله باعث شده طیف وسیعی از طرفداران رشته‌های مختلف ورزشی در دنیا آن را پیگیری کنند. MMA همانند سایر ورزش‌های دیگر لیگ‌هایی دارد که معتبرترین آن UFC است. برای درک این موضوع رشته ورزشی فوتبال را درنظر بگیرید که بازیکنان رؤیای بازی در لیگ انگلیس، اسپانیا یا ایتالیا را در سر دارند. چنین مسئله‌ای در ورزش MMA هم وجود دارد. لیگ‌های مختلفی در سایر نقاط جهان برگزار می‌شود ولی UFC جذاب‌ترین و معتبرترین لیگ دنیا محسوب می‌شود که توانسته بهترین مبارزان دنیا را جذب خود کند. علی‌اکبری پیش از پیوستن به UFC در لیگ رایزین ژاپن و ACB روسیه مبارزه می‌کرد که در رده پنجم و سوم لیگ‌های دنیا قرار دارند.

   یورش به جایزه  100میلیون دلاری
از نظر مالی سازمان UFC بهترین انتخاب برای مبارزان رشته MMA است چراکه با حضور در این لیگ می‌توانند اسپانسرهای مالی بسیاری را جذب کنند. مک گرگور، فایتر ایرلندی این سازمان که به تازگی اعلام بازنشستگی کرده از حضور در UFC و البته کسب کمربند قهرمانی در این سازمان توانست برای خود اسم و رسمی پیدا کند. در مسابقه‌ای که بین او به‌عنوان قهرمانUFC در مقابل می‌ودر بوکسور حرفه‌ای ترتیب داده شد، مک گرگور نزدیک به 100میلیون دلار جایزه گرفت. مک گرگور در این رقابت که با قوانین بوکس برگزار شد در مقابل می‌ودر شکست خورد! هم‌اکنون حبیب نورماگومدوف روسی جنجالی‌ترین چهره UFC محسوب می‌شود که توانست به سلطه مک گرگور پایان دهد و کمربند دسته میان وزن را دریافت کند. در دسته سنگین UFC که قرار است علی‌اکبری در آن مبارزه کند، سال‌ها دنیل کورمایر آمریکایی صاحب کمربند قهرمانی بوده که اتفاقا او هم یک کشتی‌گیر بود. کورمایر مدتی است که اعلام بازنشستگی کرده، به‌نظر می‌رسد علی‌اکبری برای رسیدن به جایگاه او راهی طولانی در پیش دارد.
    علی اکبری: بعد از 4سال توانستم به UFC برسم
امیر علی‌اکبری به‌صورت نمادین برگه آخر قراردادش با UFC را در مقابل اصحاب رسانه امضا کرد و درباره پیوستنش به UFC گفت: «خدا را شکر بعد از 4 سال فعالیت در سازمان‌های رایزین و ACB توانستم به سازمان UFC بپیوندم. قرارداد یک سال و نیمه برای انجام چهار مسابقه منعقد شده است که برای شروع باید بگویم قرارداد بسیار خوبی است. طبق این قرارداد از بازی سوم به بعد، قرارداد آزاد بوده و بازی به بازی قراردادها امضا خواهد شد.» امیر علی‌اکبری درباره مفاد قراردادش گفت: «از سازمان UFC خواسته‌ام مسابقات در کشورهایی تدارک دیده شود که اطراف ما باشد چراکه رفتن به آمریکا برای ایرانی‌ها سخت است. فایترهای حاضر در این سازمان پردرآمدترین ورزشکارهای دنیا هستند. قطعا هیچ فایتری قراردادش را شفاف اعلام نمی‌کند. شاید در بازی اول و دوم نتوانیم به آن مبلغ برسیم، اما مطمئنا در آینده به جایی می‌رسم که پردرآمدترین ورزشکار در جهان شوم.»

   اولین مبارزه؛ شهریور 98
علی‌اکبری درباره زمان برگزاری نخستین مسابقه خود در UFC گفت: «آمده‌ام به UFC تا با هر فایتری با تمام وجود بجنگم. بعد از دو سه مبارزه با بزرگان این رشته در جهان مبارزه می‌کنم تا نشان دهم ایرانی‌ها توانایی انجام بزرگ‌ترین کارها را دارند. در سنگین وزن این سازمان 30مبارز وجود دارد که من تنها مبارز خاورمیانه هستم. تلاش می‌کنیم حداکثر تا شهریورماه نخستین مبارزه را برگزار کنیم.» او در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره اینکه چرا در صفحه اینستاگرامش ورزشکاران رزمی را به مبارزه طلبیده بود و بعد از چند ساعت این پست را پاک کرد، گفت: «ماجرای آن پست جالب است و برای نخستین بار اینجا دارم می‌گویم که از انتشار آن پست فقط قصد داشتم استعدادیابی کنم. برای مبارزه نخستین چیز داشتن دل و جرأت است که می‌خواستم با جذب این افراد یک تیم خوب MMA در ایران راه بیندازیم که با برداشت بد یکسری افراد که غالبا از دیگر رشته‌های رزمی بودند  این حرکتم موفق نبود و در نهایت پستم را پاک کردم.»
درخشش علی‌اکبری در ورزش MMA و انتشار ویدئوهایی از مبارز‌ه‌هایش با حریفان، باعث شده این رشته طرفداران زیادی در ایران پیدا کند. بسیاری از رسانه‌های رسمی کشور هم اخبار فعالیت‌های او را که معمولا بعد از هر پیروزی سربند «حیدر کرار» به سر می‌بندد، پوشش می‌دهند. برخی از برنامه‌های پربیننده تلویزیون مانند خندوانه و ماه‌عسل هم او را دعوت می‌کنند، با وجود این هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ممنوعیت این رشته در آینده نزدیک برداشته خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید