• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 14 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54530
+
-

مطهری: شاید نامزد شوم


علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس درباره مسائل سیاست خارجی ایران در حوزه تحریم‌ها و انتخابات در حوزه سیاست داخلی با شفقنا گفت‌وگو کرد. گزیده‌هایی از آن را می‌خوانید:

      در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا به مصلحت نیست. آنها گفته‌اند ولی در این شرایط که ما تحت فشار هستیم اگر پیشقدم بشویم به صلاح نیست چون ممکن است حاکی از ضعف و ذلت ما تلقی شود و آثار بدی خواهد داشت. اگر در آینده مذاکراتی باشد به تصمیم سران کشور بستگی دارد ولی امروز به مصلحت نیست. اما بعضی اقدامات نظیر پیشنهادی که آقای ظریف داشتند در تبادل زندانیان دو طرف می‌تواند کار درستی باشد.

      تیم پمپئو و بولتون به‌دنبال جنگ هستند ولی ترامپ به‌دنبال یک معامله بزرگ با ایران است و بیشتر می‌خواهد بگوید من ایران را پای میز مذاکره نشاندم و به قول‌های انتخاباتی خود عمل کردم. اگر فرض کنیم آنها چنین تصمیمی دارند قطعا به ضرر آنها خواهد بود چون آنها اسرائیل را در منطقه دارند و این کشور به‌شدت آسیب‌پذیر است و پیش‌بینی نتیجه جنگ چندان روشن نیست.

      فشار‌های اقتصادی تا حدی بیشتر می‌شود ولی ما اگر بتوانیم در حد یک میلیون بشکه بفروشیم مشکلی نخواهد بود و آنطور که گزارش داده‌اند ما این توان را داریم.

      در بحث ریاست‌جمهوری هم همینطور است. باید به شرایط آن روز نگاه کنیم و ببینیم چه افرادی در میان کاندیدا‌ها وجود دارند. افراد تندرو داریم یا افراد خوشفکری که رأی ندارند یا مثلا اگر احساس کنم آنجا جایی است که باید بیایم و ممکن است من رأی داشته باشم ولی کسی دیگر رأی نداشته باشد در چنین شرایطی ممکن است حضور پیدا کنم.

      اگر هم رد صلاحیت بشوم می‌گویم من آمدم دیگر. انسان وظیفه‌اش را انجام می‌دهد. انتظار مردم را بر‌آورده می‌کند. یک عده ممکن است انتظار داشته باشند امثال ما بیایند ما می‌گوییم ما آمدیم اما خب رد کردند دیگر.

      در مجلس نهم ما پیش آقای افروغ رفتیم و گفتیم بیایید کاندیدا بشوید و وجود شما مفید است. گفت اگر من مثل شما خونسرد بودم می‌آمدم ولی من اینطور نیستم واگر به من اینطور حمله کنند من می‌برم و عصبانی می‌شوم.

این خبر را به اشتراک بگذارید