• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 12 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54494
+
-

اعتبار؛ زینت کسب و کار

نقد و نظر
اعتبار؛ زینت کسب و کار

رضا رویگری /بازیگر سینما و تلویزیون

برای همه ما پیش آمده است که برای خرید، تعمیر وسیله، دریافت خدمات و خلاصه رفع خیلی از نیازها به مغازه،‌ فروشگاه یا محل کسب و کاری رجوع کنیم.
فکر می‌کنم در چنین اوقاتی 3 چیز برای ما اهمیت خواهد داشت؛ یکی مهارت صاحبکار در کسب و کار خودش، دیگری انصاف و آخری حسن خلق و برخورد خوب.
اگر در همین تهران گشتی بزنید، کمتر مغازه‌ای را می‌بینید که مصالح مرغوب، شکل و شمایل امروزی و وسایل مدرن مثل در اتوماتیک و ترازوی دیجیتال و... نداشته باشد. 
در حالی که به نظرم شیک بودن مغازه در درجه چندم اهمیت قرار دارد. البته قبول دارم مراکزی که با بهداشت مردم سروکار دارند و مواد غذایی یا خدماتی مثل آرایشگری عرضه و ارائه می‌کنند، باید پاکیزه و تمیز باشند اما خیلی‌ها تصور می‌کنند زرق و برق و دکور آنچنانی می‌تواند جای خدمات باکیفیت را بگیرد؛ در حالی که چنین نیست. مردم بیشتر به فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی‌ای مراجعه می‌کنند که با رفتن به آنجا نتیجه دلخواه بگیرند. اگر جنسی می‌گیرند، باکیفیت باشد و اگر وسیله‌ای برای تعمیر به آنجا می‌برند، نقص و عیب آن واقعاً برطرف شود. 
دوست دارم این حرف صادقانه را به همه کسانی که کسب و کاری را شروع می‌کنند به‌خصوص جوان‌ها بگویم که سرمایه هر کاسبی پاکدستی، انصاف، خوشرویی و میزان بودن ترازویش است. ممکن است کسی مغازه لاکچری در بهترین نقطه تجاری داشته باشد اما تا وقتی اعتبار کسب نکند، چیز مهمی در زمینه کسب و کار ندارد. 
البته این فقط درباره مغازه‌دارها صدق نمی‌کند و می‌شود این اصل را به صاحبان همه مشاغل و مهارت‌ها تعمیم داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید