• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 11 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54309
+
-

محمدرضا باهنر:

یک عده روزی‌شان را از حصر می‌خورند

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی تأکید کرد: یک عده ضمن اینکه خودشان را اینطور نشان می‌دهند که طرفدار رفع حصر هستند اما مثل اینکه دارند از این حصر رزق و روزی‌شان را می‌خورند و موافق نیستند که این مشکل حل شود؛ وگرنه این مشکل اگر مسیر طبیعی‌اش را طی کند خیلی زود می‌تواند حل شود. وی همچنین با انتقاد از تندروی در هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا یادآور می‌شود که «برخی در جناح ما آرام در گوشمان می‌گویند ما اصولگراییم ولی به کسی نگویید». باهنر در پاسخ به سؤالی درباره شایعه اختلاف آملی‌لاریجانی و محسن رضایی بدون تأیید یا تکذیب این شایعه می‌گوید: «دبیرخانه باید زیرنظر رئیس مجمع فعالیت کند و اگر خدای نکرده زمانی هم نتوانستند با هم کار کنند آن موقع باید تصمیم بگیرند.» مهم‌ترین محورهای مصاحبه باهنر با خبرگزاری ایلنا به شرح زیر است:
ـ (درباره بررسی FATF در مجمع) شاید اغراق نباشد بگویم تا به حال هزار پیامک نه مجهول بلکه با شماره تلفن‌های مشخص برای ما می‌آید که مملکت را نفروشید و خون شهدا را حفظ کنید.
ـ یکدفعه می‌بینید ۵۰۰پیامک برای ما می‌آید از این ۵۰۰پیامک، ۳۰۰پیامک مربوط به یک استان خاص است. ما پیش‌شماره‌ها را که لااقل می‌شناسیم و چون تک‌تک اینها شماره‌هایشان روی گوشی‌های ما می‌آید، می‌توانیم بررسی کنیم که این متعلق به چه‌کسی است.
ـ  ما بالاخره در جناح‌مان آدم‌هایی داریم که اگر به اینها بگوییم برو کلاه بیاور می‌روند و سر می‌آورند، یک عده در جناح ما هم هستند و آرام در گوشمان می‌گویند ما اصولگراییم ولی به کسی نگویید.
ـ در اصلاح‌طلبان هم همینگونه است. بارها و بارها شده یک نیروی اصلاح‌طلب پیش ما آمده و می‌گوید من به این دلایل مجبورم در این محفل اصلاح‌طلب باشم ولی شما خیلی از حال ما نگران نباشید، این وجود دارد.
ـ مسئله حصر و اینکه چرا این اتفاق افتاد و سوابق آن روشن است. سال۹۶ حس من این بود که این فضا کم‌کم دارد باز می‌شود و به نقطه‌ای رسیدم که فکر کردم تا 2 یا 3ماه دیگر اصلا مسئله حصر حل شود اما متأسفانه یکی از همین آقایان یا خودشان یا دیگران یکی دوتا بیانیه بلندبالا علیه نظام و علیه رفتار 30سال و 40سال اخیر کل نظام صادر کردند.
ـ معلوم می‌شود یک عده ضمن اینکه خودشان را اینطور نشان می‌دهند که طرفدار رفع حصر هستند اما مثل اینکه دارند از این حصر رزق و روزی‌شان را می‌خورند و موافق نیستند که این مشکل حل شود وگرنه این مشکل اگر مسیر طبیعی‌اش را طی کند خیلی زود می‌تواند حل شود.
ـ در بحث FATF آنچه ما برداشت کردیم این است که حضرت‌آقا با نظرات کارشناسی که طرفین به ایشان دادند به‌نظر مشخصی نرسیدند و این را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند و مکتوب هم هست.
ـ معتقدم مملکت را با یک مجلس نمی‌شود اداره کرد، حتما باید 2مجلس شود و خیلی از کشورهای دنیا هم اینگونه هستند؛ یک مجلس نمایندگان و یک مجلس به نام سنا، خبرگان، لردها و... دارند. ما می‌توانیم مثلا بگوییم مجلس نخبگان.

این خبر را به اشتراک بگذارید