• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 8 بهمن 1396
کد مطلب : 5430
+
-

باید بپذیریم گفت‌وگوی ملی راهگشاست

جهانگیری: کسانی که چوب لای چرخ پیشرفت کشور می‌گذارند، پست ها و مناصب خود را ترک کنند

دولت
باید بپذیریم گفت‌وگوی ملی راهگشاست

سازمان‌های مردم‌نهاد بار دیگر در دولت دوازدهم جان می‌گیرند. توجه دوباره به سمن‌ها شاید راهکار و مسیر دولتی‌ها برای تحقق وعده استفاده از جوانان در مدیریت کشور و حل مشکلات است. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در جمع تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان شیراز از اعتراض جوانان به مانع‌تراشی‌ها گفت. او بار دیگر از طرح موضوع گفت‌وگوی ملی در ماه‌های اخیر دفاع کرد و گفت: باید بپذیریم که بهتر است با هم باشیم، نباید یکدیگر را طرد کنیم، باید بپذیریم که گفت‌وگوی ملی گره‌گشاست. باید بدانیم همه در یک کشتی نشسته‌ایم و برای پیش بردن آن نیازمند به همراهی همه هستیم تا از بحران‌ها عبور کنیم. روز شنبه اسحاق جهانگیری، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، علیرضا آوایی وزیر دادگستری و معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نخستین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان فارس حضور پیدا کرده بودند. از این فرصت برای بازگویی مطالبات جوانان، نقش نظارتی آنها در دیده‌بانی شرایط کشور و جلوگیری از انحراف از قوانین استفاده شد. به گزارش ایسنا، جهانگیری در این همایش با بیان اینکه دولت از تمام ظرفیت‌ها برای بهتر شدن زندگی ایرانیان استفاده خواهد کرد، تأکید کرد: جوانان می‌خواهند بیشتر دیده و کمتر تحقیر شوند، آینده مطمئن‌تر و دغدغه زندگی شرافتمندانه داشته باشند و به اندازه مشارکت خود در جامعه از مزایای زندگی بهره‌مند شوند، حق تمام جوانان است.

 

جوانان عقبه دولت و نظام هستند

جهانگیری درخصوص برنامه‌های دولت برای جوان شدن نظام مدیریتی کشور تأکید کرد: در ابتدای دولت و در برنامه ششم تصویب شد که سن مدیریت در کشور نسبت به وضعیت کنونی حدود 8سال جوان‌تر شود. همچنین در شورای‌عالی اداری تصویب شد که 30درصد از سهم مدیریتی در اختیار زنان قرار گیرد. این موضوع باید پیگیری شود و باید حداقل هر وزارتخانه 2معاون زیر 40سال و معاون زن داشته باشد و باید از دستیار جوان بهره‌مند شود.  معاون اول رئیس‌جمهور گفت: نباید نسبت به نسل جوان نگرش منفی داشت. همین مانع‌تراشی‌ها ممکن است به اعتراض جوانان و حتی جامعه منجر شود. معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: اگر بی‌جهت در مطالبات دمیده و دستاوردهای کشور را بی‌جهت کوچک جلوه دهیم، نارضایتی‌ها تشدید می‌شود. البته گاهی هم با کژاندیشی فکر می‌کنیم که نارضایتی فقط دامن یک فرد یا یک دولت را می‌گیرد و به دیگران آسیب نمی‌زند. 

 

   نباید رقیب بخش خصوصی شویم

 

معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح فاز نخست فولاد غدیر نی‌ریز با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم کارهای بزرگ در اقصی‌نقاط کشور انجام دهیم، گفت: به فضل الهی و با کمک جوانان و نیروی انسانی فرهیخته خواهیم توانست ظرفیت‌های کشور را بالفعل کنیم. مهم این است که اراده مردم در این راستا شکل بگیرد. متأسفانه عده‌ای پست‌ها و مسئولیت‌ها را اشغال کرده‌اند و تا می‌گوییم که این پست‌ها را اگر نمی‌توانید خدمت مؤثری انجام دهید ترک کنید، می‌گویند: منظور آقای جهانگیری، مدیران دولتی است اما منظور من همه مدیران در همه مناصب است؛ کسانی که چوب لای چرخ پیشرفت، توسعه و ارتقای کشور می‌گذارند. جهانگیری با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای عرضه سهام شرکت‌های غیرمرتبط با واحدهای نظامی در بورس ‌گفت: اگر اینگونه شود، بخش خصوصی احساس می‌کند که با رقیبی مشابه خود رقابت دارد. ما نباید رقیب بخش خصوصی شویم. اگر بخش خصوصی با من جهانگیری رقابت کند این رقابت درست نیست زیرا حاکمیت نمی‌تواند هم نقش داور را داشته باشد و هم نقش بازیکن را.

 

   790هزار شغل در نیمسال اول

 

جهانگیری با بیان اینکه درخصوص اشتغال تصمیمات زیادی در دولت گرفته شد، اظهار کرد: در 10سال میزان اشتغال تولید شده در کشور در حد صفر بود، سال 84حدود 22میلیون و 600هزار شغل داشتیم، سال 91هم همین تعداد بود. با وجود آنکه آن همه هزینه شد اما در این چند سال هرسال 600تا 650هزار شغل اضافه شده است. از ابتدای امسال تا پایان 6 ‌ماه اول 790هزار شغل ایجاد شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید