• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54197
+
-

شجاع مثل تو

ویترین
شجاع مثل تو


شخصیت اصلی این رمان 393صفحه‌ای «جینی» 11ساله اصلا توقع ندارد تابستان را در خانه روستایی پدربزرگ و مادربزرگش بگذراند ولی درنهایت او و برادرش «ارنی» که بزرگ‌تر است باید در مزرعه بابابزرگ سخت کار کنند. غافلگیری اصلی آنها فهمیدن راز بابابزرگ است و اینکه چرا او خودش را در یک اتاق پر از پرنده حبس کرده است و...

رمان شجاع مثل تو با استقبال مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است و جوایز معتبری مثل جایزه کِرکِس (2016)، مدال افتخار کورتا اسکات کینگ (2017) و جایزه کتاب خانوادگی اشنایدر (2017) را دریافت کرده است.

درباره نویسنده کتاب در پشت جلد آن آمده است: «جیسون رینولدز بدجوری عاشق است، عاشق داستان. اما او خبر دارد که خیلی از نوجوان‌ها حوصله کتاب خواندن ندارند. اتفاقا او این داستان را برای همین نوجوان‌ها نوشته چون با اینکه خودش نویسنده است، هیچ علاقه‌ای به داستان‌های حوصله سر بر ندارد.

جیسون اولین شعرش را در 9سالگی گفت و قبل از انتشار نخستین رمانش شعرهای بسیاری منتشر کرد. «شجاع مثل تو» چنین شروع می‌شود: «جینی چند متر آن‌طرف‌تر از لانه کثیف و کهنه سگی به‌نام سامانتا ایستاد و پشت‌سر هم با خط خرچنگ‌قورباغه در دفتر یادداشتش کلمه‌هایی درهم‌برهم نوشت. ارنی، برادر بزرگ‌ترش، با ظرف بزرگی از پس‌مانده‌های غذا، مرغ، ژامبون، شوربا، سنجری و هر چیز دیگری که مناسب صبحانه سگ بود، سگ دورگه را به‌جای تمیزتری در محوطه کشاند و برد.»

شقایق قندهاری این کتاب را به فارسی برگردانده و نشر افق در شمارگان 1500نسخه با بهای 40هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید