• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54169
+
-

خانواده روحانی همدانی به شایعاتی که این روزها مطرح می شود، پاسخ دادند:

او یک روحانی ساده بود

او یک روحانی ساده بود


کشته‌شدن قاتل روحانی همدانی در درگیری با پلیس سؤالات زیادی درخصوص جنایتی که او مرتکب شده بود را بی‌پاسخ گذاشت و موجب به راه افتادن شایعه‌های زیادی درباره ماجرای قتل روحانی جوان شد. حالا خانواده مرحوم قاسمی، سخت از این شایعه‌ها برآشفته شده‌اند و با رد همه آنچه در فضای مجازی مطرح شده می‌گویند که زخم شایعات از گلوله‌ای که به عزیزشان شلیک شده کاری‌تر است.

به‌گزارش همشهری، این روزها همه درباره ماجرای قتل ناجوانمردانه روحانی همدانی توسط جوانی شرور صحبت می‌کنند. هیچ‌کس به درستی نمی‌داند که این جنایت با چه انگیزه‌ای رقم خورده و کشته شدن قاتل در درگیری با پلیس موجب شد انگیزه‌های او ناگفته باقی بماند. از سویی شایعه‌ها هر روز بر زخم تازه خانواده مرحوم مصطفی قاسمی نمک می‌پاشد. روزی از اختلاف قدیمی این روحانی با قاتل صحبت می‌شود و روزی از پست اینستاگرامی مقتول. در این شرایط بود که خانواده مرحوم قاسمی به شایعه‌ها واکنش نشان دادند.

افشاری، برادر همسر روحانی جوان در گفت‌وگو با همشهری جزئیات بیشتری از زندگی روحانی مقتول را بازگو کرد. او می‌گوید: «مرحوم قاسمی نه استاد حوزه و دانشگاه بود و نه برای هیچ سازمان و ارگانی کار می‌کرد. او یک روحانی ساده بود که در مسجد حاج کربعلی و بانک تجارت امام جماعت بود. او زندگی ساده‌ای داشت و آن‌طور که همه شهادت می‌دهند با هیچ‌کس هیچ اختلافی نداشت.» یکی از شایعه‌هایی که درباره انگیزه این جنایت مطرح می‌شود مطالبی است که در اینستاگرام منتشر شده و به مرحوم قاسمی منتسب می‌شود. برادر همسر روحانی همدانی در این‌باره می‌گوید: «او در هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیت نمی‌کرد و فقط به‌خاطر کارش یکی از پیام‌رسان‌های داخلی را روی گوشی‌اش نصب کرده بود. او اصلا صفحه‌ای در اینستاگرام نداشت که بخواهد در آن مطلبی منتشر کند.» اختلافات این روحانی با قاتل نیز یکی از شایعه‌هایی است که این روزها مطرح می‌شود. افشاری در این‌باره می‌گوید: «هیچ‌کدام از این حرف‌ها صحت ندارد. محل زندگی قاتل و مرحوم قاسمی فاصله زیادی دارد و شوهرخواهرم اصلا قاتل را نمی‌شناخت و هیچ کاری با او نداشت که بخواهد با او اختلافی داشته باشد. همانطور که گفتم او فقط یک روحانی ساده بود و کار خودش را انجام می‌داد و درگیر حاشیه‌ها نبود.»

حالا آن‌طور که این عضو خانواده مرحوم قاسمی می‌گوید از روحانی مقتول 3فرزند به یادگار مانده که داغدار پدرشان هستند: «او 2دختر و یک پسر داشت که در کودکی باید طعم تلخ یتیمی را بچشند. آنها این روزها بی‌قرار پدرشان هستند و بیشتر از همه‌جای خالی‌اش را حس می‌کنند. مرحوم قاسمی مظلوم بود و مظلوم هم رفت.»


انگیزه نامعلوم قاتل
درحالی‌که کشته شدن قاتل روحانی همدانی انگیزه او از ارتکاب این جنایت تکان‌دهنده را پوشیده نگه داشته است، دادستان همدان از ادامه تحقیقات از 4همدست قاتل برای روشن شدن پشت پرده این جنایت خبر می‌دهد. کامران حمزه، دادستان همدان با بیان اینکه پس از دستگیری برخی از همدستان قاتل روحانی همدانی هنوز اعترافی انجام نشده است، گفت: افرادی که دستگیر شدند به‌طور مستقیم در قتل دست نداشتند با این حال تحقیقات در این‌باره ادامه دارد. وی ادامه داد: یکی از دستگیرشدگان برادر قاتل است و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد اما هنوز درباره انگیزه قتل نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی کنیم. همچنین انتساب این افراد به گروه‌های خارج از کشور محلی از اعراب ندارد و این افراد در فضای مجازی خود را بزرگ می‌کنند که باید مدیریت صحیح بر این فضا اعمال شود. همچنین تازه‌ترین خبرها از وضعیت رو به بهبود دو ماموری که در درگیری با قاتل مجروح شده بودند، حکایت دارد.

تشییع جنازه پرشور
در همین حال صبح دیروز پیکر حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی، طلبه همدانی با حضور پرشور روحانیان، مسئولان و گروه‌های مختلف مردم تشییع شد. آیت‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان در مراسم تشییع روحانی همدانی با تأکید بر اینکه باید با افراد خاطی برخورد جدی و قاطع شود، گفت: برخورد با مسببان و مشوقان این حادثه ناگوار لازم است. سازماندهی فضای مجازی و نظارت جدی بر این حوزه خواست و مطالبه عمومی مردم است. در این مراسم پس از اقامه نماز بر پیکر مرحوم قاسمی، وی با حضور پرشور مردم همدان تشییع و به خاک سپرده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید