• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54138
+
-

رهبرمعظم انقلاب پس از بازدید دوو‌نیم ساعته از نمایشگاه کتاب:

وزرای فرهنگ ‌وصنعت مسئله کاغذ را حل کنند

مردم هنوز کتاب می‌خرند و برای خواندن می‌خرند

وزرای فرهنگ ‌وصنعت مسئله کاغذ را حل کنند


رهـبـر مـعظم انقلاب اسلامـی صبح روز گذشته با حضور در مصلای امام خمینی رحمه‌الله از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کردند.

در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن گفت‌وگو با ناشران در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند.

براساس پیامک هایی که از سامانه پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ارسال شد رهبر معظم انقلاب در جریان بازدید 2 و نیم ساعته از نمایشگاه کتاب فرمودند: صورت‌ وضعیت نشان‌دهنده این است که مردم هنوز کتاب می‌خرند و برای خواندن می‌خرند. ایشان گفتند دنیای کتاب دنیای پیچیده‌ای است و این نکته‌ای است که آقای صالحی وزیر ارشاد باید توجه کند.


رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید مسئله کاغذ را حل کرد؛ اینطور نمی‌شود. وزیر فرهنگ و وزیر صنعت بنشینند و این مسئله را حل کنند. به گزارش ایسنا، معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری فرمایشات ایشان مبنی بر پیگیری وضع کاغذ و ساماندهی این موضوع را به وزرای ارشاد و صنعت ابلاغ کرد. وحید حقانیان، معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری، پس از پایان بازدید حضرت آیت الله خامنه ای، با حضور در جلسه مشترک وزرای صنعت و ارشاد که در ابتدای بازدید وزیر صنعت از نمایشگاه بین المللی کتاب تشکیل شده بود، دغدغه های رهبر انقلاب درباره موضوع کاغذ و اثرات آن بر حوزه نشر را به اطلاع وزرای صنعت و ارشاد رساند. پس از ابلاغ دستور مقام معظم رهبری، جلسه ای با حضور رحمانی و صالحی وزرای صنعت و ارشاد و مسئولان مرتبط در 2 وزارتخانه و نمایندگان از صنف نشر در محل نمایشگاه کتاب برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم با برخی ناشران که رهبر معظم انقلاب از غرفه‌های آنان بازدید کرده‌اند گفت‌وگو کرده و به نقل از مسئول انتشارات افق آورده است: رهبر انقلاب درجریان بازدید به کتاب «دیلماج» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی اشاره کردند و فرمودند این کتاب بسیار خوب است. همچنین ایشان کتاب «پدرخوانده» را تورق کرده و بخشی از آن را مطالعه فرمودند. انتشارات مسجد مقدس جمکران ازجمله ناشرانی بود که در جریان بازدید رهبر انقلاب قرار داشت و مسئول این غرفه از تعریف رهبر انقلاب از صادق کرمیار و کتاب‌هایش سخن گفت و افزود: زمانی که کتاب مستوری صادق کرمیار را به ایشان معرفی کردیم، ایشان گفتند: آقای کرمیار دو کتاب خوب دیگر هم دارد. من عرض کردم درد و نامیرا که ایشان فرمودند نامیرا کتاب بسیار خوبی است. مسئول غرفه انتشارات آگاه نیز از بازدید رهبر انقلاب از غرفه این انتشارات خبر داد و گفت: یک‌سری کارهای دکتر شفیعی کدکنی را معرفی کردیم که ایشان درباره فروش این آثار و میزان استقبال سؤال پرسیدند. خبرگزاری مهر نیز نوشته است: در غرفه انتشارات شهرستان ادب کتاب «قاف» و «من پناهنده نیستم» به رهبر انقلاب تقدیم شد و ایشان نیز کتاب «قصاید» مرتضی امیری اسفندقه را تورق کردند و بخشی از آن را خواندند. در غرفه نشر افق، رهبر انقلاب درباره فروش آثار رضا امیرخانی سؤال کردند. به نوشته مهر در غرفه انتشارات روایت فتح کتاب «کعبه بوی بهشت می‌دهد» که روایتی از زندگی بانوی اهل تسنن گلستانی که در جریان حادثه منا به شهادت رسید را روایت می‌کند به معظم‌له تقدیم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید