• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54127
+
-

شفر نیم‌فصلاول اخراج شد!

شفر نیم‌فصلاول اخراج شد!

وینفرد شفر که دیروز شغلش را از دست داد، هرچه کشید از نتایج ضعیف نیم‌فصل اول کشید وگرنه در نیم‌فصل دوم تیم او حتی با وجود شکست اخیرش هنوز صدرنشین است. جدول رده‌بندی نیم‌فصل دوم نشانگر برتری استقلال نسبت به تمامی تیم‌هاست. البته پرسپولیس هم با آبی‌پوشان هم‌امتیاز است اما استقلال با تفاضل گل بالاتر در صدر قرار گرفته و قرمزهای تهران و تبریز را پشت سرش دارد. تیم شفر صاحب بیشترین برد، بهترین خط حمله و بهترین خط دفاعی در دور برگشت است. تعداد بردهای این تیم از 3برد در 12بازی رفت به 8برد در 12بازی برگشت رسیده و گل‌های زده آنها در این مقطع نیز تقریبا دوبرابر شده است. استقلالی‌ها در نیم‌فصل دوم 25امتیاز گرفته‌اند، درحالی‌که در نیم‌فصل اول و دقیقا در همین مقطع آنها 9امتیاز کمتر گرفته بودند و با 16امتیاز در رتبه ششم بودند؛ یعنی پایین‌تر از پارس‌جنوبی حتی!
 ذوب‌آهن بالاتر از سپاهان
و اما پرسپولیس؛ عملکرد تیم برانکو در 2نیم‌فصل تقریبا مشابه بوده و تغییر چندانی نداشته است. قرمزها دور رفت در همین مقطع 24امتیاز داشتند و سوم جدول بودند، در دور برگشت هم 25امتیاز گرفته‌اند و رتبه دوم را دارند. در نیم‌فصل اول و تا پایان هفته دوازدهم صدر جدول در اختیار پدیده و سپاهان بود؛ 2تیمی که در دور برگشت با افت نسبتا شدیدی مواجه شده‌اند و چهارم و ششم هستند. ضمن اینکه اگر ذوب‌آهن امروز از بازی عقب‌افتاده‌اش با سایپا امتیاز بگیرد سپاهان باید رتبه چهارم را هم تحویل بدهد و به رتبه پنجم قناعت کند. یعنی اوج‌گیری ذوب‌آهن با منصوریان باعث شده این تیم در دور برگشت بیشتر از سپاهان امتیاز جمع کند. اگر ذوبی‌ها از همان ابتدای فصل اینطور نتیجه می‌گرفتند حالا مدعی کسب سهمیه آسیا بودند؛ همانطور که در آسیا هم مدعی صعود به مراحل بالا هستند.
 صعود فولاد و سقوط پارس‌جنوبی
فولاد خوزستان هم یکی دیگر از تیم‌هایی است که در نیم‌فصل دوم بهتر از نیم‌فصل اول نتیجه گرفته است. فولاد در آخرین هفته از دور رفت، افشین قطبی را به خدمت گرفت و اتفاقا در همان نخستین بازی توانست تراکتورسازی را در تبریز شکست بدهد. قطبی از 12بازی دور برگشت 18امتیاز گرفته و فولاد را در رتبه هفتم جدولی که می‌بینید قرار داده است. اما در دور رفت فولاد بعد از 12بازی 7امتیاز کمتر داشت و با 11امتیاز در رتبه سیزدهم بود. تیمی که در نیم‌فصل اول فقط سپیدرود، نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان (یعنی 3تیم در خطر سقوط) را پایین‌تر از خودش می‌دید، در دور برگشت از 9تیم بهتر نتیجه گرفته است. شرایطی که فولاد در دور رفت داشت در دور برگشت نصیب پارس‌جنوبی شده است. تیم مهدی تارتار در نیم‌فصل دوم فقط 10امتیاز گرفته و بالاتر از همان 3تیم معروف انتهای جدول در رتبه سیزدهم است. این در حالی است که جمی‌ها نیم‌فصل اول بعد از 12بازی جزو بالانشین‌ها بودند. آنها در پایان هفته دوازدهم با 16امتیاز بالاتر از استقلال روی پله پنجم ایستاده بودند.
 صدرنشین نمی‌شود ولی قهرمان می‌شود
پرسپولیس که دور رفت را پایین‌تر از سپاهان و پدیده تمام کرد و قهرمانی نیم‌فصل را به سپاهان بخشید، احتمالا در جدول نیم‌فصل دوم هم به صدر جدول نخواهد رسید. استقلال الان با پرسپولیس هم‌امتیاز است و در 3هفته باقیمانده هم بازی‌های آسان‌تری نسبت به رقیب دارد. حتی تراکتورسازی هم در صورت شکست دادن پرسپولیس در تبریز امتیازات را به 26-25 می‌رساند و بالاتر از پرسپولیس می‌ایستد. در آن صورت حفظ این برتری در 2هفته باقیمانده هم دور از ذهن نیست. اگر این اتفاقات رخ بدهد پرسپولیس بدون اینکه در هیچ‌یک از 2نیم‌فصل قهرمان شده باشد قهرمان لیگ خواهد شد. شاید برانکو با کسب مقام سوم در هر 2نیم‌فصل در نهایت به قهرمانی لیگ برسد تا یک‌بار دیگر به همه یادآوری کند جام‌قهرمانی را به تیمی می‌دهند که آهسته و پیوسته نتیجه بگیرد نه به آنها که گهی تند می‌روند و گهی آهسته.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید