• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54081
+
-

خبر‌های کوتاه/زیست بوم

شناسنامه‌دار شدن ۱۷۰مجموعه‌دار آثار تاریخی 
معاون میراث فرهنگی کشور از صدور شناسنامه برای ١٧٠مجموعه‌دار آثار تاریخی-فرهنگی از سوی سازمان میراث‌فرهنگی خبر داد.به گزارش سازمان میراث فرهنگی، محمد حسن طالبیان در مراسم رونمایی از شهاب‌سنگ ورامین در کاخ گلستان که در دوره ناصرالدین‌شاه در دشت ورامین به زمین خورد و به دربار ناصری ارسال شد گفت: مجموعه‌دار موزه شهاب‌سنگ می‌تواند در کرمان و حتی در کاروانسرای شهداد موزه ایجاد کند.معاون میراث‌فرهنگی افزود: توجه به ایجاد موزه‌های خصوصی افزایش یافته و ۵٠موزه بخش خصوصی نیز اخیرا ایجاد شده است. 

چینی‌ها با اژدها به ایران می‌آیند
مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: نمایشگاه مشترکی از آثار تاریخی مرتبط با اژدهایان تاریخی چین در آینده‌ نزدیک در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان برپا می‌شود. به گزارش ایسنا، مسعود نصرتی با اشاره به حضور رئیس بخش نمایشگاهی موزه شانگهای چین و 2کارشناس ارشد این موزه برای بررسی راهکارهای ایجاد همکاری موزه‌ای بین کاخ گلستان و موزه شانگهای در کاخ گلستان، افزود: در این دیدار جین هونگ، رئیس بخش نمایشگاهی موزه شانگهای چین از مخازن، سالن‌های نمایش و بخش‌‌های مختلف موزه‌های کاخ گلستان بازدید و با بررسی ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح همکاری‌های موزه‌ای، ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری نمایشگاهی موزه‌ای به شکل متقابل میان 2موزه باشیم.
او با تأکید بر استقبال مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از افزایش سطح مراودات فرهنگی بین ایران و چین گفت: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاهی از آثار مرتبط با اژدهایان تاریخی چین با همکاری معاونت میراث فرهنگی و اداره کل موزه‌ها در کاخ گلستان هستیم.
او افزود: ایران و چین دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی هستند که امیدواریم با حمایت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای نخستین‌بار شاهد برگزاری این رویداد بزرگ هنری در کشورمان باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید