• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 9 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54026
+
-

جوابم به منتقدان طلا بود

جوابم به منتقدان طلا بود

محسن محمودصفری

علیرضا کریمی دارنده 2مدال برنز جهان پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با همشهری از شرایط این مسابقات و برنامه‌هایش برای آینده صحبت کرد. کریمی از کم‌توجهی مسئولان ورزش به‌شدت گلایه داشت و مدعی شد مدال‌آوری قهرمانان برای وزارت ورزش مهم نیست.
 کریمی: می‌توانم بگویم کشتی نمی‌گیرم؟
علیرضا کریمی، دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا در شی‌آن چین تمام رقبایش را با امتیاز عالی شکست داد و توانست مدال طلا را کسب کند. کریمی درباره عملکردش در مسابقات قهرمانی آسیا گفت:«روی تشک توانستم خواسته‌های کادر فنی را پیاده کنم و در نهایت مدال طلا را به‌دست آوردم. کشتی در آسیا همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و سطح این مسابقات همانند سال‌های گذشته بود. اینکه بگوییم مسابقات قهرمانی آسیا در حد مسابقات جهانی یا بازی‌های آسیایی است درست نیست ولی در حد خودش از کیفیت معقولی برخوردار است.» کریمی درباره اینکه گفته می‌شود حریفانش ضعیف بودند که او توانسته با امتیاز عالی آنها را شکست دهد گفت:«من کار خودم را می‌کنم و اصلا با اینکه چه‌کسی حریفم است کار ندارم تمام تلاشم این است که با بهترین عملکرد از تشک خارج شوم که خداروشکر در قهرمانی آسیا این اتفاق در تمام کشتی‌ها برایم افتاد.» دارنده مدال برنز مسابقات جهانی 2015 و2018 درباره حواشی پیش آمده قبل از اعزامش که برخی‌ها معتقد بودند او نباید به این مسابقات می‌رفت، به همشهری ورزشی گفت:« وظیفه من کشتی گرفتن است آیا من می‌توانم بگویم کشتی نمی‌گیرم؟ کادر فنی تشخیص می‌دهد من در کدام مسابقه روی تشک بروم. کشتی‌گیر اختیاری ندارد و فقط باید از دستور کادر تمکین کند. برای بازی‌های آسیایی هم چنین صحبت‌هایی بود که آنجا زمانی که مدال طلا گرفتم خیلی از منتقدان طرفدارم شدند حالا هم همینطور است و امیدوارم با مدال طلا همه را راضی کرده باشم.به تمام حریفانم احترام می‌گذارم ولی نباید فراموش کنیم که کشتی‌گیر تابع نظر کادر فنی است.»
 کریمی: وزارت ورزش ورزشکاران را دلسرد می‌کند 
علیرضا کریمی درباره مسابقات پیش‌رو و اینکه اگر این‌بار به مسابقات جهانی اعزام شود جیدن کاکس آمریکایی را شکست می‌دهد یا خیر، گفت: «نخستین گام برای من و هر کشتی‌گیر دیگری این است که به عضویت تیم ملی دربیاییم و بعد در مورد کشتی گرفتن در میادین بعدی صحبت کنیم. در مورد کاکس هم باید بگویم که دوبار با این حریف کشتی گرفتم که متأسفانه هر دوبار هم شکست خوردم ولی یقین دارم شکست دادنش غیرممکن نیست و اگر بار دیگر با او روبه‌رو شوم عملکرد بهتری خواهم داشت. هدفم کسب مدال طلای جهان و المپیک است و برای این هدف باید شبانه‌روز تلاش کنم و فکرم فقط کشتی باشد. درباره مسابقات جهانی امسال که سهمیه المپیک محسوب می‌شود باید بگویم که قطعا امسال سطحش بسیار بالا خواهد بود و امیدوارم هرکس نماینده ایران است بهترین نتیجه را کسب کند.» علیرضا کریمی با اشاره به عدم‌دریافت جوایز بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018گفت: «قرار بود قبل از سال جدید مراسمی گرفته شود و در آن جوایز بازی‌های آسیایی را دریافت کنیم که این اتفاق نیفتاد. حالا هم که اردیبهشت‌ماه است اصلا هیچ خبری نیست فکر کنم مسئولین وزارت ورزش یادشان رفته است. با این رویکرد وزارت ورزش فکر نکنم مدال‌آوری اصلا برایشان مهم باشد. کسانی که ورزش حرفه‌ای می‌کنند اصلا نمی‌توانند شغل دیگری داشته باشند و تنها منبع درآمد آنها همین جوایز است. حالا خوب است صحبت و وعده خودشان است مسئولین با این روند فقط ورزشکاران را دلسرد می‌کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید