• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53853
+
-

اخراج با هوش مصنوعی

چشم انداز
اخراج با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی حالا در همه حوزه‌ها پایش باز شده است. گزارش بیزنس اینسایدر اما نشان می‌دهد در شرکت بزرگی مانند آمازون حالا از هوش مصنوعی برای سنجش ماشینی کارمندان و حتی اخراج آنها درصورت پایین بودن بهره‌وری استفاده می‌شود.
یک سخنگوی آمازون با تأیید اینکه سال گذشته بیش از 300کارمند تاسیسات بالتیمور این شرکت به‌دلیل بهره‌وری پایین اخراج شده‌اند، از افت نسبی تعداد کارمندان اخراجی بخش آمریکای شمالی این شرکت خبر داده است. تا پیش از این گزارش‌های مختلفی از سختی کار در آمازون منتشر شده بود. سیستم نظارتی آمازون متغیری به‌نام «زمان استراحت» را اندازه‌گیری می‌کند که نشان می‌دهد هر کارگر چه زمانی به استراحت یا فعالیتی غیراز کار مشغول بوده است. فشار این موضوع روی کارمندان به‌حدی بالاست که برخی از آنها اعلام کرده‌اند برای جلوگیری از دریافت اخطار حتی استفاده از سرویس بهداشتی را هم کنار گذاشته‌اند.
این سیستم نظارتی درصورتی که یک کارگر انتظارات آمازون را برآورده نکند ابتدا شروع به اخطار دادن کرده و در صورت نیاز می‌تواند بدون دخالت انسان اقدام به اخراج فرد کند؛ هرچند آمازون مدعی است اپراتورها می‌توانند کنترل سیستم را به‌دست بگیرند. منتقدان آمازون را شرکتی توصیف می‌کنند که به جای افراد تنها به اعداد و ارقام اهمیت می‌دهد. بسیاری از کارکنان این شرکت گزارش می‌دهند به‌دلیل بررسی فعالیتشان توسط هوش مصنوعی خودشان نیز حسی مانند روبات‌ها پیدا کرده‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید