• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53800
+
-

2طلا و 2برنز کشتی‌فرنگی در روز اول قهرمانی آسیا


تیم ملی کشتی فرنگی ایران در 5وزن نخست با 2مدال طلا و 2برنز به‌کار خود پایان داد. رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روز گذشته با برگزاری مسابقات 5 وزن نخست در شهر شی‌آن چین آغاز شد. رضا خدری، سامان عبدولی، محمدعلی‌گرایی، حسین نوری و امیر قاسمی منجزی فرنگی‌کاران ایرانی در 5وزن نخست بودند که به جز خدری 4کشتی‌گیر دیگر به نیمه نهایی رسیدند. خدری هم در گروه بازنده‌ها توانست شانس کسب مدال برنز را برای خود ایجاد کند اما در نهایت پنجم شد. در نهایت شاگردان بنا در پایان روز نخست 2طلا و 2برنز به ارمغان آوردند. در وزن 63کیلوگرم سامان عبدولی در نیمه نهایی از فرنگی‌کار چینی شکست خورد و به رده‌بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 2بر 1تورسینوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

محمدعلی گرایی که یکی از شانس‌های مسلم کسب مدال طلا به شمار می‌رفت، در یک کشتی دور از انتظار مقابل حریفی از کره با نتیجه 8بر صفر شکست خورد تا به رده‌بندی برود و با شکست حریف ژاپنی مدال برنز را بر گردن بیاویزد.

حسین نوری، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان 2017در دیدار فینال کومار سونیل از هند را با نتیجه 2بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. در وزن 130کیلوگرم امیر قاسمی منجزی به دیدار فینال راه یافت. قاسمی منجزی در دیدار فینال عبدالله‌یف قهرمان بازی‌های آسیایی 2018از ازبکستان را با نتیجه 3بر 2شکست داد و دومین طلای کشتی فرنگی در روز نخست را کسب کرد. امروز 5فرنگی‌کار دیگر برای کسب مدال روی تشک می‌روند تا علاوه بر کسب افتخارات فردی، قهرمانی تیمی را هم برای ایران به ارمغان بیاورند.

این خبر را به اشتراک بگذارید