• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53762
+
-

اخبار

 احیای فضاهای بی دفاع با طرح «پل شهر» 


طرح «پل شهر» با هدف فعالسازی فضاهای مرده شهری و بهبود کیفیت زندگی اهالی در معابر منطقه7 اجرا می‌شود. به گفته «سمیه حاجوی» شهردار منطقه، فضاهای خالی و بی‌دفاع شهری در منطقه مانند پل روشندلان وجود دارد که امکان تصرف و ساخت‌وساز در آن نیست و از سوی دیگر شهروندان هم بهره‌ای از آنها نمی‌برند. ایجاد فضای سبز از طریق قرار دادن گلدان، ایجاد استراحتگاه برای رهگذران و کف‌سازی مناسب و انجام نقاشی‌های دیواری، کارهایی هستند که در قالب طرح «پل شهر» اجرا می‌شود و فضای بی‌دفاع شهری را به موقعیت مناسب تبدیل می‌کند. 

پل عابر کریمخان زند مکانیزه می شود


مکانیزه شدن پل عابرپیاده کریمخان زند مطالبه اهالی بوده است که با پیگیری‌های شورایاران و مسئولان انجام می شود. این پل روبه‌روی داروخانه 13 آبان قرار دارد و افراد سالمند و بیماران برای‌ تردد در آن مشکل داشتند. همین موضوع به مدیران شهری منطقه 6 انعکاس داده شد و آنها هم کارها را پیگیری و پس از دریافت اعتبار کارهای نصب عرشه و پله‌های برقی را عملیاتی کردند. «ولی نجاتی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه، با عذرخواهی از اهالی می‌گوید: «قرار بود کارهای مکانیزه شدن پل، سال گذشته به اتمام برسد اما به دلیل برودت هوا و برخی از کمبودهای مالی کار با تأخیر انجام می شود.»

​​​​​​​ گذر سلامت در منیریه برپا شد


معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه 11 گفت: «برای توسعه فرهنگ سلامت و ارتقای آگاهی شهروندان نسبت به موضوعات سلامت محور، گذر سلامت در میدان منیریه اجرا شد.» محمدجواد رشیدی افزود: «با توجه به اینکه میدان منیریه به لحاظ‌ تردد جمعیتی و مرکزیت موقعیت مناسبی را برای خدمت‌رسانی به افراد بیشتری داشت، گذرگاه سلامت در این محدوده اجرا و بستر ارائه 26 خدمت بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی فراهم شد.» در این گذر که با حضور کارشناسان همراه بود، اطلاع‌رسانی در مورد بیماری‌ها، طب سنتی، آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مشاوره تغذیه و روان‌شناسی و...، چکاپ بیماری‌های چشمی و معاینه دندان همراه با غربالگری فشارخون و قندخون و... انجام شد. معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 11 یادآور شد: «علاوه بر این بازی‌های نشاط سالمندی، بازی‌های ویژه افراد دارای معلولیت، نمایش میدانی و برگزاری همایش آموزشی در بیمارستان روزبه از دیگر برنامه‌های هفته سلامت بود که با حضور دبیران کانون پزشکان، تعدادی از پزشکان، مراکز، انجمن ناشنوایان، انجمن سفیران نشاط، باشگاه سلامت نوجوانان، انجمن NA، شرکت غذای سالم، بیمارستان‌های سطح منطقه، انجمن غذا و دارو، انجمن‌های تخصصی حمایت از بیماران و انجمن‌های خیریه در منطقه 11 برگزار شد. 

​​​​​​​ همدلی دانش‌آموزان منطقه 11 با هموطنان سیل‌زده 

دانش‌آموزان 150 مدرسه منطقه 11 تهران با ارسال کمک‌های نوعدوستانه خود به مناطق سیل‌زده به یاری دوستان خود شتافتند. مدیر آموزش شهروندی معاونت اجتماعی شهرداری منطقه در گفت‌وگو با همشهری محله در این باره گفت: «دانش‌آموزان 150 مدرسه منطقه درهمدلی دوستانه با دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده کمک‌های خود را به این مناطق ارسال کردند.»«میلاد رستمیان» با بیان اینکه اداره آموزش و مشارکت‌های شهروندی با مشارکت اداره آموزش و پرورش منطقه بعد از اعلام فراخوان جمع آوری کمک‌های دانش‌آموزی برای مناطق سیل‌زده زمینه های لازم برای این کار فراهم شد، افزود: «طرح مشترک یاد شده برای یاری رساندن به هموطنان سیل‌زده با شعار «زنگ مدرسه زنگ زندگی» به اجرا درآمد و هدف از آن کاستن رنج و آلام حادثه‌دیدگان بوده است.» وی ادامه داد: «برای کمک به دانش‌آموزان آسیب‌دیده با یک فراخوان کلی در تمامی 150 مدرسه منطقه، کمک‌های دانش‌آموزی جمع‌آوری و در مدرسه ولی‌عصر(عج) دپو شد.» به گفته رستمیان، علاوه بر کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی دانش‌آموزان، اداره آموزش‌های شهروندی منطقه نیز بسته‌های اهدایی شامل آب معدنی، کیک، شیر و وسایل کمک آموزشی و آموزش و پرروش منطقه نیز تعداد هزار کوله مدرسه را برای همدردی و رفاه هموطنان سیل‌زده به مدرسه ولی‌عصر(عج) ارسال کرده که این کمک‌ها 28 فروردین ۱۳۹۸ از هنرستان ولی‌عصر(عج) واقع در خیابان آذربایجان به سمت مناطق سیل‌زده اعزام شد. 

اخبار کوتاه

 منطقه12
«مصطفی کاظمی» مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران از پروژه‌های عمرانی و مراکز فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۲ بازدید کرد. فاز یک و دو بوستان زندگی، مدرسه صبح رویش، مدرسه تاریخی حکیم هاشمی، اماکنی بودند که کاظمی سری به آنها زد و در جریان مراحل کار و میزان پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفت. 

​​​​​​​ منطقه6
مراسم رونمایی از کتاب «رؤیای یک هدف سخت» با حضور «معصومه آهوان» نویسنده کتاب در مجموعه شهربانوی منطقه 6 برگزار شد. این کتاب روایتی از زندگی بانوان راننده خودروهای سنگین است. 


رویداد فرهنگی 

 بی قرار توا‎َم 

حادثه غم‌انگیز سیل روزهای نخست امسال اگرچه برای همه عمر در اذهان باقی می‌ماند، اما یک اتفاق خوب به همراه داشت و آن اثبات مهربانی و همدلی مردم ایران زمین در روزهای سخت است. نمونه بارز این همدلی حرکت زیبای مردم خونگرم مهربان «شیراز» بود که برای کمک به مهمانان سیل‌زده‌ سنگ تمام گذاشتند. هرچند از حجم اخبار سیل این روزها کمتر شده است، اما مردمان شهرهای سیل‌زده بیش از همیشه نیاز به کمک و همدلی مردم دارند. پویش جمع‌آوری کمک‌های غیر‌نقدی به سیل‌زدگان با عنوان «بی‌قرار توا‎َم» از همان روزهای نخست سال از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شکل گرفت. فرهنگسرای «عطار» نیز در منطقه 10 یکی از پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های غیر‌نقدی شهروندان پازل دهم شهر تهران است. اهالی این محدوده می‌توانند همه روزه برای کمک و دلجویی از هموطنان سیل‌زده اقلامی مانند پوشک بچه، لباس نو، حوله، دستمال کاغذی، آب معدنی، شیرخشک، کنسرو، لوازم بهداشتی، اسباب‌بازی و.... را با مراجعه به خیابان حسام‌الدین، خیابان شهید امیر قلی نیکو، فرهنگسرای عطار نیشابوری تحویل دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 55135561، 55715879 تماس بگیرند. 


ترفند 

​​​​​​​ سفید‌کاری ظروف مسی و برنجی 
پاک کردن لکه‌های چربی از داخل ظروف، یکی از دغدغه‌های خانم ‌ها در نظافت و نگهداری قابلمه‌های آشپزخانه است. رفع این دغدغه با اجرای چند ‌ترفند ساده قابل حل است. برای سفید کردن قابلمه‌های مسی کافی است کمی بر روی سطح ظرف «نمک» بپاشید و کمی «سرکه سفید» به آن اضافه کنید و پس از چند دقیقه ظرف شما کاملاً سفید می‌شود. اگر ظرفتان بیش از حد کدر و زنگارهای زیادی روی آن جا خوش کرده‌اند، دوباره روی آن نمک بریزید و کمی هم سرکه روی اسفنج بریزید و کار شست وشو را برای از میان بردن زنگارها انجام دهید. پس از تمیز شدن ظرف آن را با یک پاک‌کننده مانند مایع ظرفشویی شست‌وشو دهید تا بوی سرکه بر طرف شود. ترکیب لیمو و نمک نیز برای سفید‌کاری ظروف مسی بسیار مؤثر است و هر لکه تیره و کدری را پاک می‌کند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید