• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53688
+
-

رونمایی از سپر ریسک مالی برای سرمایه‌گذاران بورس

در آخرین روز از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، از لوگوی سپر ریسک مالی و نرم‌افزار جامع مدیریت ریسک با حضور مسئولان سازمان بورس رونمایی شد.
به گزارش همشهری، سعید فلاح‌پور، معاون نظارت سازمان بورس در این مراسم با بیان اینکه بحث مدیریت ریسک برای تمام کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مدیریت ریسک به‌معنای حذف ریسک نیست و مفهوم مدیریت ریسک در نهادهای مالی به‌خاطر ماهیت این نهادها اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند. فلاح‌پور با بیان اینکه در نرم‌افزار جامع مدیریت ریسک تمام ریسک‌ها مورد توجه قرار گرفته، توضیح داد: مفهوم مدیریت ریسک در پیاده‌سازی‌ بسیار مهم است و باید با نظام مدیریت واقعی و قوانین کشور تطبیق داشته باشد.
معاون نظارت سازمان بورس گفت: مدیریت ریسک در یک سازمان نه‌تنها موجب قفل شدن فعالیت‌های یک سازمان نمی‌شود بلکه کمک‌کننده نیز خواهد بود. او افزود: با نگاه یکپارچه‌ای که در این نرم‌افزار مورد توجه قرار گرفته نظام‌های داخلی تامین سرمایه تقویت شده و تمام ساختار تامین سرمایه، امکان استفاده از این خدمات را دارند.

محمودرضا خواجه‌نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن هم در این مراسم گفت: پارسال در فرایند توسعه خدمات مالی و افزایش اثرگذاری بازار سرمایه، کلینیک درمانگری مالی تاسیس شد. امسال هم از ابزاری برای مدیریت ریسک رونمایی می‌کنیم. خواجه نصیری با بیان اینکه طراحی سپر ریسک مالی برای سرمایه‌گذاران بورس 28‌ماه زمان برده و برترین‌ها در طراحی ابزار یادشده همکاری داشته‌اند، گفت: مجموع این تلاش‌ها، به ایجاد مدل مفهومی درخصوص ریسک نهادهای مالی و تولید نرم‌افزار جامع مدیریت ریسک منجر شد. او ادامه داد: با سپر ریسک مالی می‌توان مفهوم مدیریت ریسک را برای تمام نهادهای مالی اجرایی کرد تا به‌عنوان یک ساختار قابل اتکا مورد توجه قرار داشته باشد. به‌گفته خواجه نصیری، به کمک این نرم‌افزار در لحظه تمام سرفصل‌های ریسک یک نهاد مالی سنجیده می‌شود و هزینه، فایده و شرایط ریسک نهادهای مالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید