• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53636
+
-

وقتی همه سرکاریم!

فروردین هم تمام شد و اردیبهشت به نیمه رسید اما همچنان تیم ملی ایران سرمربی جدیدش را نشناخته است

تیتر یک
وقتی همه سرکاریم!

 ماجرای انتخاب جانشین کی‌روش هر روز کلافی گره خورده‌تر می‌شود. ازجمله عجیب «باشکوه‌تر طلوع می‌کنیم» در توییت مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و اسامی عجیب‌تری که در ادامه‌اش هشتگ زده شد 3‌ماه گذشته و هنوز خبری از طلوع نیست. همه زمان‌های مقرری که برای انتخاب سرمربی تیم ملی تعیین شده بود هم گذشت و هنوز گمانه زنی‌ها در حد علی دایی و برانکو ایوانکوویچ باقی مانده است. کلینزمان، لورن بلان، اروه رنار و حتی این آخری‌ها لوپتگی. هر روز یکی از اعضای هیأت رئیسه حرفی می‌زند و وعده‌ای می‌دهد و زمانی را مطرح می‌کند. هفته آخر اسفند... پایان فروردین... هفته اول اردیبهشت... و البته هر بار هم هیچ‌کدام به جایی نمی‌رسد.
اسلامیان، طالقانی، اصفهانیان، شیعی و... هر بار یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون خودش را وسط این معرکه گمانه‌زنی می‌اندازد. یکی می‌گوید مربی بعدی از کی‌روش هم بزرگ‌تر است. دیگری می‌گوید برانکو هم جزو گزینه‌هاست. آن یکی تأکید می‌کند برانکو جزو گزینه‌ها نیست. یکی دیگر معتقد است شاید داخلی باشد و در نهایت حالا نام علی دایی پررنگ‌تر از گذشته مطرح می‌شود. اینها را بگذارید کنار این جمله علی دایی که «هر مربی خارجی خوبی ایران نمی‌آید.» تا متوجه شوید که ظاهرا طلوع باشکوه در حال آب رفتن است. در عین حال وزارت ورزش هم بیکار نیست. یک روز از اختیار تام فدراسیون فوتبال سخن می‌گوید و یک روز دیگر تأثیر مشکلات ارزی و ریالی را بر ورزش ملی گوشزد می‌کند.
با این همه به‌نظر می‌رسد مسابقه گمانه زنی اعضای هیأت‌رئیسه با حقیقت فاصله فراوانی داشته باشد. آنطور که شنیده شده مهدی تاج خودش و فقط خودش در حال مذاکره و رایزنی است و هیچ‌کس را هم از تصمیمش و روند مذاکرات و حتی گزینه نزدیک مطلع نکرده. تنها شخص رئیس فدراسیون است که می‌داند آینده تیم ملی چطور و چه زمانی مشخص می‌شود.
به هر حال تقریبا یک‌ماه تا روزهای فیفا باقی مانده است. لیگ برتر بیست روز دیگر تمام می‌شود. آیا اساسا سرمربی جدید تیم ملی فرصت خواهد داشت کیفیت بازیکنان داخلی را ارزیابی کند؟ آیا فیفادی بعد را هم دست به چانه منتظر طلوع باشکوه از دست می‌دهیم؟ آیا 48تیمی شدن جام جهانی آینده مدیران را دو دل کرده که کار را می‌شود با مربی داخلی هم درآورد؟ 
واقعیت این است که مدیران فدراسیون فوتبال اصطلاحا دندان همه ما را شمرده‌اند. می‌دانند اگر یک هفته و یک‌ماه و چه بسا یک سال دیگر هم سرمربی انتخاب نکنند، همه پیامدی که ممکن است داشته باشد، همین غرغر کردن‌های گاه و بیگاه در رسانه‌هاست. نه مجمع فدراسیون بازخواست‌شان می‌کند و نه احتمالا مدیران وزارت ورزش حوصله ورود به این ماجرا را پیدا می‌کنند.


دایی: مربی خارجی راحت به ایران نمی‌آید
علی دایی، سرمربی تیم فوتبال سایپا پس از تساوی بدون گل سایپا برابر ماشین‌سازی در هفته بیست‌وهفتم گفت:«فکر می‌‌کنم بازی پایاپایی بود، هم در نیمه اول و هم نیمه دوم. در نیمه اول ماشین‌سازی یکی دو موقعیت خوب به دست آورد اما دروازه‌بان‌ ما توپ‌ها را گرفت. پس از آن توانستیم از نظر فوتبالی خوب کار کنیم و حتی اواخر بازی فشار آوردیم تا به گل برسیم. این نوع بازی‌ها سخت است و در نهایت با تساوی به پایان رسید.» دایی در تبریز حتی در مورد وضعیت تراکتورسازی هم صحبت کرد:« دیدگاهم نسبت به تراکتورسازی عوض نشده و می‌خواهم یک تیم از آذربایجان قهرمان شود. از خوزستان و دیگر استان‌ها به قهرمانی رسیده‌اند اما به‌خاطر ندارم یک تیم از آذربایجان به قهرمانی رسیده باشد. تراکتورسازی در سال‌های اخیر مدعی بوده اما به قهرمانی نرسیده است. امسال تراکتورسازی نمره قبولی گرفت و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و زنوزی تیمش را تقویت کند. این تیم می‌تواند نتایج بهتری کسب کند. تراکتورسازی دو لغزش داشت و اگر رخ نمی‌داد، الان جزو مدعیان قهرمانی بود. در یک سال نمی‌توان از مجموعه مدیریتی انتظار داشت همه‌‌چیز را به شرایط ایده‌آل برساند. باید به آنها زمان داد.»
او درباره عدم‌انتخاب سرمربی جدید تیم ملی تأکید کرد: «درخصوص تیم ملی افراد دیگری تصمیم می‌گیرند و هر چه بگوییم آنها کار خودشان را می‌کنند. هر مربی خارجی خوبی به راحتی به ایران نمی‌آید. ما فقط از نظر اقتصادی و نظامی تحریم نشده‌ایم. اگر مربی خارجی به ایران بیاید، دنبال این است که چند بازیکن بزرگ در تیم‌های خوب حضور داشته باشند. همه ما نگران تیم ملی هستیم. اگر هر چه سریع‌تر مربی تیم ملی انتخاب نشود، ضرر می‌کنیم. اگر پس از لیگ سرمربی انتخاب شود، براساس کدام مسابقات می‌خواهد بازیکنان را انتخاب کند؟»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :