• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53629
+
-

بهسازی به جای بازسازی

نقد و نظر
بهسازی به جای بازسازی

آتش تقی‌پور/بازیگر سینما و تلویزیون

به فراخور شغل و حرفه‌ام در نقاط و مناطق بسیاری حضور داشته‌ام. طبیعت ایران در هر نقطه‌ای زیبایی‌هایی دارد. به این زیبایی‌ها باید روستاها و ابنیه بومی ایران را هم اضافه کرد. محیط بسیاری از روستاها آنچنان جذاب و دیدنی است که می‌توان گفت در زیبایی چیزی کمتر از زیباترین نقاط جهان ندارند. 
پس از وقوع سیل همه عزم‌ها جزم شده تا به زودی نقاط آسیب‌دیده از سیل بازسازی شود؛ چنان‌که پیداست قرار است این بازسازی‌ها با مقاوم‌سازی هم همراه باشد. نکته‌ای که در این باره به نظرم می‌رسد این است که کاش در همه این ساخت‌و‌سازها و ترمیم و تعمیرها، جنبه‌های هنری و گردشگری هم در نظر گرفته شود. 
چه عیبی دارد اگر در روستاها و شهرها جا و مکان مناسبی برای ایجاد فضای سبز یا تفرجگاه یا مکان هنری وجود دارد، چنین ظرفیت‌هایی به چشم بیاید و برای آنها برنامه‌ریزی شود. آیا نمی‌توان با صلاحدید اهالی هنر کاری کرد که با همان هزینه محیط‌‌های بازسازی‌شده کارآیی بیشتری از گذشته داشته باشد.
به هر حال باید در نظر داشت که رفع نیازهای گذشته و مشکلاتی که سال‌ها ساکنان این مناطق را آزار داده است، موجب می‌شود  غم سنگین مصیبت‌های سیل سبک شود و مردم با رغبت و انگیزه بیشتری زندگی را از سر بگیرند. 
به این ترتیب بسیاری از استعدادهای هنری هم شکوفا می‌شود و شاهد جلوه‌هایی از زندگی روستایی خواهیم بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید