• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53563
+
-

شجاعان بی‌شجاع

شجاعان بی‌شجاع

لیگ برتر عصر امروز با برگزاری 3‌بازی وارد هفته بیست‌و‌هفتم خود خواهد شد، بازی‌هایی که تأثیر زیادی در سرنوشت بالا و پایین جدول ندارد و تنها می‌تواند سقوط نخستین تیم به لیگ یک را قطعی کند. البته این پایان ماجرا نبوده و نیست چراکه بازی‌های روز دوم به اندازه کافی هیجان دارد و می‌تواند سرنوشت دومین تیم صعود‌کننده و قهرمانی را تا حد زیادی مشخص کند. مروری بر نکات بازی‌های هفته بیست‌و‌هفتم این موضوع را بهتر نشان می‌دهد.
 ماشین‌سازی- سایپا؛ نبرد یازدهمی‌ها
هفته بیست‌و‌هفتم با نبرد تیم‌هایی آغاز می‌شود که نه دغدغه‌ای برای آسیایی شدن دارند و نه خطر سقوط تهدیدشان می‌کند. ماشین‌سازی رده دوازدهمی که هفته قبل در تهران به استقلال باخته، این هفته به تبریز برگشته تا با سایپای رده هفتمی روبه‌رو شود، سایپایی که در 4‌بازی آخرش برنده نبوده و آخرین پیروزی‌اش به 20‌روز قبل برمی‌گردد. سایپا در هفته‌های اخیر به پرسپولیس و سپاهان باخته و مقابل نساجی و استقلال به تساوی رضایت داده است. بازی رفت دو تیم در دور رفت برنده‌ای نداشته و با تساوی بدون گل به پایان رسیده است. فراموش نکنیم ماشین‌سازی امسال در تبریز تنها 2‌برد داشته و روی پله یازدهم جدول بازی‌های خانگی ایستاده است. این در حالی است که سایپا هم در بازی‌های خارج از خانه تنها 2‌برد داشته و روی پله یازدهم جدول بازی‌های خارج از خانه ایستاده است.
 استقلال‌خوزستان- نساجی‌مازندران؛در مسیر سقوط
استقلال‌خوزستان که در نیم فصل دوم تنها یک‌برد داشته و با 11‌امتیاز تنها یک‌نفس با سقوط فاصله دارد، این هفته میزبان نساجی است، تیمی که با مجید جلالی روی پله دهم جدول ایستاده و خطر سقوط تهدیدش نمی‌کند. نساجی هفته گذشته پدیده را شکست داده و پس از 6‌بازی طعم برد در لیگ برتر را چشیده است. این در حالی است که استقلالی‌ها هفته پیش مقابل نفت‌مسجدسلیمان به تساوی بدون گل رضایت داده‌اند. فراموش نکنیم استقلال خوزستان با قرار گرفتن در رده آخر جدول بازی‌های خانگی، بازی‌های خارج از خانه، نیم فصل اول و نیم فصل دوم، عنوان ضعیف‌ترین تیم لیگ را به‌خود اختصاص داده و شاید همین مسئله باعث شود نساجی با جلالی به سومین برد نیم فصل دومش برسد.
 پیکان- پارس‌جنوبی؛ چشم به جایگاه رقیب
پیکان با فرکی خیلی کم پیش آمده به حریفی نه بگوید اما هفته گذشته در تبریز دست به‌کار بزرگی زد و با نتیجه یک بر صفر تراکتورسازی را شکست داد. شاگردان فرکی که با این پیروزی به رده یازدهم جدول رسیده‌اند تا دغدغه‌ای برای سقوط نداشته باشند، این هفته میزبان پارس‌جنوبی هستند، تیمی که به‌شدت از لحاظ مالی به مشکل خورده و حال‌وروز خوشی ندارد. اواسط هفته بود که خبر رسید به‌دلیل همین مشکلات، هیچ بعید نیست پارسی‌ها با تیم جوانان خود مقابل پیکان قرار بگیرند. پارس در حال‌حاضر تنها یک‌امتیاز از پیکان بیشتر دارد و درصورت باخت جایگاه نهمی‌اش را تقدیم حریف می‌کند.
 سپیدرود- فولاد؛ برد تکراری‌ام آرزوست
برخلاف روز اول هفته بیست‌و‌هفتم، روز دوم با یک‌بازی پرهیجان استارت می‌خورد. سپیدرودی‌ها که تا همین چند هفته پیش امیدی به بقا در لیگ برتر نداشتند، با برد مقابل تراکتورسازی و تساوی خارج‌ از خانه مقابل پارس‌جنوبی، 19‌امتیازی شده‌اند و تنها یک‌امتیاز با نفت‌مسجدسلیمان رده چهاردهمی فاصله دارند. در هفته‌ای که نفتی‌های لیگ برتر با هم روبه‌رو می‌شوند، سپیدرود باید با فولاد مصاف بدهد، تیمی که هفته گذشته از نفت‌آبادان 4‌گل خورده و در آستانه از دست دادن رتبه ششمی قرار گرفته است. سپیدرودی‌ها که در 4‌هفته آخر با دست‌نشان بازنده نبوده‌اند، امید زیادی دارند برد نیم فصل اول مقابل فولاد را تکرار کنند و گام بلندی برای بقا در لیگ برتر بردارند. فراموش نکنیم سپیدرودی‌ها تنها برد خارج از خانه خود را مقابل فولاد جشن گرفته‌اند!
  ذوب‌آهن- تراکتورسازی؛ آخرین امید
ذوب‌آهن یکی از تیم‌هایی است که نقشی کلیدی در سرنوشت قهرمانی لیگ هجدهم ایفا می‌کند. شاگردان علیرضا منصوریان که در بازی‌های آسیایی رؤیایی نتیجه گرفته‌اند، پس از متوقف کردن پرسپولیس صدرنشین در فولادشهر، باید با تراکتورسازی روبه‌رو شوند، تیمی که با وجود شکست مقابل سپیدرود و پیکان و سقوط به رده چهارم جدول، هنوز اندک شانسی برای قهرمانی دارد. قرمز‌های تبریز هفته آینده با پرسپولیس بازی مستقیم دارند و از همین‌رو برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانی خود فقط و فقط به برد مقابل ذوب‌آهن فکر می‌کنند. این در حالی است که ذوب‌آهن 8 هفته‌ای است در لیگ برتر بازنده نبوده و به حریفی سرسخت برای تیم‌های لیگ برتری تبدیل شده است. ذوب‌آهن که در بازی رفت با نتیجه 4بر یک مغلوب تراکتورسازی شده، تیم پنجم جدول نیم فصل دوم بوده است.
 پرسپولیس- سپاهان؛ بازی نیمه‌نهایی لیگ
بازی سپاهان و پرسپولیس در نیم‌فصل اول حکم فینال لیگ را داشت چون دو تیم بدون شکست در صدر جدول رقابت شانه‌به‌شانه‌ای داشتند. آن بازی پرحاشیه با پنالتی مشکوکی که علیرضا فغانی به سود پرسپولیس گرفت یک - یک مساوی شد و در نهایت هم سپاهان قهرمان نیم‌فصل اول شد. اما در نیم‌فصل دوم سپاهان تا حدودی از رقیب فاصله گرفته و این جدال بیشتر به بازی نیمه‌نهایی شباهت دارد تا فینال! چه بسا که درصورت قهرمان نشدن پرسپولیس خیلی‌ها استقلال را بیشتر مدعی قهرمانی می‌دانند تا سپاهان و تراکتورسازی. بنابراین فردا دو تیمی که در بازی نیمه‌نهایی جام‌حذفی هم رقیب یکدیگر هستند باید مصاف سنگینی را برگزار کنند که نیمی از سرنوشت قهرمانی را مشخص خواهد کرد. اگر پرسپولیس پیروز شود، یک تساوی در تبریز (شاید حتی شکست) هم این تیم را به جام قهرمانی خواهد رساند. پرسپولیس در نیم‌فصل دوم بسیار بهتر از سپاهان نتیجه گرفته و 5امتیاز بیشتر از حریفش کسب کرده است. جالب اینکه بهترین نتایج پرسپولیس در بازی‌های خانگی به‌دست آمده و بهترین نتایج سپاهان در بازی‌های خارج از خانه. پرسپولیس از 13بازی خانگی 35امتیاز گرفته و با اختلاف صدرنشین جدول بازی‌های خانگی است. شاگردان برانکو تنها تیمی هستند که در خانه شکست‌ناپذیر بوده اند. سپاهان هم از 13بازی خارج از خانه 24امتیاز بیرون کشیده و به همراه استقلال موفق‌ترین تیم در بازی‌های غیرخانگی است. غایبان مهم این جدال شجاع خلیل‌زاده و محمد ایرانپوریان مدافعان باتجربه دو تیم هستند. با توجه به اینکه برانکو برای مهار کی‌روش استنلی روی هوا، امید زیادی به شجاع داشت شاید غیبت او خیلی مهم‌تر و تأثیرگذارتر از غیبت مدافع راست سپاهان باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید