• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53509
+
-

پیشرفت بهسازی تهران درکمتر از50 روز

تاکنون 70 هزار تن آسفالت در معابر پایتخت پخش و اجرا شده است

عمران
پیشرفت بهسازی تهران درکمتر از50 روز

محمود مولایی/خبر‌نگار

وضعیت معابر شهر تهران مناسب نیست. خرابی آسفالت خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و ایجاد چاله‌ها، شهروندان تهرانی را نگران کرده است. به همین دلیل، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از اسفند گذشته اجرای عملیات لکه‌گیری، تراش و روکش معابر را شروع کرده است. از 12اسفند 97تا 31فروردین 98بیشتر از 70هزار تن آسفالت در شهر تهران پخش و اجرا شده است. هم‌اکنون در معابر شهر، روزانه 3هزار تن آسفالت پخش می‌شود و به گفته سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، این روند استمرار دارد. به موازات بهسازی خیابان‌ها، طرح ارزیابی مکانیزه وضعیت روکش آسفالت معابر بزرگراهی، پیشرفت 80درصدی داشته است. 

صفا صبوری دیلمی می‌گوید: «تاکنون بیش از 2900کیلومتر لاین طول از معابر بزرگراهی شهر تهران (در قالب عرض 3متری سامانه ارزیابی مکانیزه) شناسایی و برداشت شده است و به این ترتیب اجرای عملیات بهسازی بزرگراه‌ها و خطوط بی‌آرتی در سال‌جاری، دقیقا منطبق بر نوع و میزان آسیب‌های وارده خواهد بود.» 
علاوه بر مرمت معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی شهر تهران، معابر برخی از بوستان‌های پُررفت‌وآمد پایتخت مانند بوستان پردیسان و بوستان سرخه حصار نیز تحت پوشش اقدامات ترمیمی قرار گرفته است. بدین‌ترتیب، با احداث معابر جدید، برخی از پارکینگ‌ها و مسیرهای پیاده‌روی این بوستان‌ها زیر روکش آسفالت رفته است.
بالا رفتن قیمت قیر و بهای مخلوط‌های آسفالتی در سال گذشته، معاونت فنی و عمرانی را بر آن داشت که با استفاده از کارخانجات سازمان مهندسی و عمرانی شهر تهران پروژه پخش آسفالت را به تعویق نیندازند.

 او تأکید می‌کند: «تامین آسفالت مورد نیاز مناطق 22گانه از این طریق ادامه خواهد یافت. به این ترتیب مشکلات ناشی از خرید مصالح به‌صورت پراکنده و جزئی، برطرف می‌شود. در نتیجه چنین راهبردی، ظرفیت مناطق، صرف ارتقای کیفیت پخش و اجرای آسفالت خواهد شد.» 
میزان تناژ آسفالت پخش شده در مناطق شهر تهران نشان می‌دهد که بیشترین آسفالت در معابر منطقه 22استفاده شده است. بعد از آن، مناطق 15و 6قرار دارند. در تعداد کل معابر تراش و روکش شده شهر، منطقه 19با 7معبر بیشترین تراش و روکش آسفالت را داشته است. درحالی‌که منطقه 12با تنها یک مورد کمترین تعداد تراش و روکش آسفالت را داشته است. اکنون در نقشه، جدول و نمودارها، تمامی فعالیت‌های شهرداری برای بهسازی شهر تهران از 12اسفند تا 31فروردین دیده می‌شود.






این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :