• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53226
+
-

مبعلی: پرسپولیس شانس اول قهرمانی است

مبعلی: پرسپولیس شانس اول قهرمانی است

امیرحسین اعظمی

ایمان مبعلی که زمان بازیگری‌اش یکی از استعدادهای ناب فوتبال ایران لقب گرفت، حالا دوران مربیگری را در فولاد و در کنار افشین قطبی آغاز کرده است. او  امیدوار است که در مربیگری هم به هدف‌هایش برسد و با انگیزه زیادی در این مورد صحبت می‌کند. با مبعلی درخصوص وضعیت فولاد و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم.

 با شکست برابر صنعت‌نفت، کار شما برای حفظ جایگاه ششمی سخت‌تر شد.
تمام هدف ما این است که در4بازی پایانی بهترین نتایج ممکن را بگیریم. قرار گرفتن در رده ششم برای تیم ما خوب است، ولی فکر می‌کنم اگر در چند بازی بهتر نتیجه می‌گرفتیم، حتی می‌توانستیم برای آسیایی شدن بجنگیم. با این حال تلاش می‌کنیم تا همین رتبه را حفظ کنیم.

 به‌نظر تو کدام تیم در لیگ امسال قهرمان خواهد شد؟
من چند روز پیش در مصاحبه‌ای گفتم که هم‌اکنون شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر از دیگر مدعیان است. آنها حاشیه امنیت خوبی برای خودشان ایجاد کرده‌اند، ولی در فوتبال ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی هم رخ دهد. 

 دوران جدیدی را در فوتبال تجربه می‌کنی. آیا بابت خداحافظی از فوتبال پشیمان نیستی؟
خب، من در یکی دو سال اخیر به خداحافظی فکر می‌کردم و درنهایت این تصمیم را در سال97 گرفتم. کارم را هم در فولاد و در کنار یک مربی مثل افشین قطبی آغاز کردم که این برایم بسیار خوب است. من با انگیزه کارم را انجام می‌دهم و دوست دارم به هدف‌هایم برسم. البته با دیدن ورزشگاه جدید فولاد دوباره هوس می‌کنم که فوتبال بازی کنم. زمین چمن ورزشگاه فولاد آره‌نا فوق‌العاده است.

 سرمربی تیم ملی هنوز انتخاب نشده است. به‌نظر تو انتخاب سرمربی خارجی تصمیم درستی است؟
اگر بخواهند خارجی بیاورند باید فردی را به‌عنوان مربی انتخاب کنند که هم مربی بزرگی باشد و هم اینکه تشنه موفقیت باشد. مربی جدید تیم ملی باید کوه انگیزه باشد تا عطش موفقیت را در او ببینیم.

 بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا را حتما دنبال می‌کنی. در این جام طرفدار کدام تیم هستی؟
من طرفدار پاری‌سن‌ژرمن بودم که متأسفانه حذف شد. بازیکنانی مثل وراتی، نیمار، سیلوا و بوفون در این تیم بازی می‌کنند که دوستشان دارم.

 ولی قبلا طرفدار پاری‌سن‌ژرمن نبودی!
 خب، من رئالی هستم ولی بارسا را هم دوست دارم.

 مگر می‌شود یک رئالی بارسا را دوست داشته باشد؟
من بارسا را هم دوست دارم. در انگلیس هم لیورپول و منچستر را دوست دارم. من طرفدار یک تیم نیستم. مگر می‌شود طرفدار رئال باشی ولی ژاوی یا اینیستا را دوست نداشته باشی؟

 معمولا باید طرفدار یک تیم باشی!
من زمانی‌که نیمار در بارسا بود، این تیم را خیلی دوست داشتم. من تعصب الکی ندارم ولی رئال را دوست دارم. راستی یادم رفت این را بگویم، من یوونتوسی هم هستم!

 چه تیمی قهرمان اروپا می‌شود؟
پیش‌بینی سخت است ولی لیورپول می‌تواند قهرمان شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید