• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53211
+
-

البرز به یاری سیل‌زدگان رفت

دستگاه‌های خدمات‌رسان استان، محموله‌ها و گروه‌های متخصص خود را روانه مناطق سیل‌زده کردند

گزارش
البرز به یاری سیل‌زدگان رفت


خدیجه ستارزاده| البرز-خبرنگار:


روزهای نخست نوروز برای شهروندان ساکن در استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و برخی استان‌های دیگر با تلخی سیل، طوفان و رانش زمین آغاز شد. اتفاقاتی که عواقب آن همچنان ادامه دارد و بسیاری از هموطنان در این مناطق روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند. از همین رو بر اساس ابلاغیه‌ای تمام دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، دستگاه‌های امدادرسان و خدمات‌رسان در استان‌ها با تمامی تجهیزات و امکانات برای کمک به بهبود شرایط آماده شدند. البرز نیز مانند همیشه در این زمینه پیشرو بود و تمام دستگاه‌هایی خدمات‌رسان استان محموله و اکیپ‌های را روانه این مناطق کردند. 


اعزام تیم‌های شرکت برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز با بیان این‌که اکیپ‌های عملیاتی این شرکت به استان خوزستان (شهر اهواز) اعزام شده‌اند، می‌گوید: در مرحله اول 3 اکیپ فنی-عملیاتی متشکل از 7 نفر از پرسنل بهره‌برداری مجهز به خودروهای عملیاتی نیمه‌سنگین به‌همراه مولد برق اضطراری و خودروی حوادث، مزدا 2کابین به منظور تسریع در بازسازی و ساماندهی شبکه‌های توزیع برق مشترکین شرکت‌های توزیع نیروی برق اهواز اعزام شدند.
«بهنام بیات» می‌افزاید: در مرحله دوم نیز اکیپی 5 نفره به منظور اصلاح و بازسازی شبکه برق و امداد‌رسانی به مناطق سیل‌زده روانه شدند.

وی ادامه می‌دهد: در مجموع 12 کارگر برقکار، یک دستگاه بالابر، 3 دستگاه وانت پیکاپ و تجهیزات شامل یک قرقره کابل سرویس، یک قرقره کابل روشنایی، 3 دستگاه دیزل، 100 دستگاه چراغ، 30دستگاه پروژکتور، 1000 متر کابل افشان، ۵۰۰ دستگاه فیوز و قاب و سایر تجهیزات لازم که برای اصلاح شبکه‌های معیوب مورد نیاز بوده، به شهر اهواز رسیده و پس از ورود به شهر برای رفع مشکلات شبکه توزیع در این شهر وارد عمل شدند.
بیات اضافه می‌کند: تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان البرز برای ساخت شبکه کابل خودنگهدار و برق‌رسانی به چادرهای سیل‌زدگان شهر اهواز است.


کمک‌های فنی آبفا 

مدیرعامل شرکت آبفای شهری البرز نیز با بیان این‌که کمک‌های فنی، پشتیبانی و مهندسی آبفای البرز به مناطق سیل‌زده از جمله خوزستان و لرستان ارسال شده می‌گوید: به دنبال جاری شدن سیلاب در استان‌های لرستان و خوزستان، 2دستگاه تصفیه و بسته‌بندی آب شرب و 4  نفر از نیروهای متخصص به همراه 2 دستگاه خودرو عملیاتی با تجهیزات لازم از سوی این شرکت به شهرهای پلدختر لرستان و ملاثانی خوزستان اعزام شدند.

«غلامرضا رضایی‌فر» می‌افزاید: 4 دستگاه تریلی حامل لوله‌های بتنی با قطر 1200 میلی‌متر هم برای زیرسازی به جاده‌های شهرستان چگینی لرستان ارسال شد. وی با اشاره به اقداماتی که در سیلاب برخی شهرستان‌های البرز اتفاق افتاده، می‌گوید: بر اثر سیلاب در شهرستان نظرآباد که منجر به تخریب بخشی از جاده نجم آباد به اشتهارد شد،40 متر لوله بتنی با قطرهای 1000 و1400 میلی‌متر برای مهار سیلاب و زیرسازی جاده به فرمانداری این شهرستان ارسال شده است. رضایی‌فر ادامه می‌دهد: همه مدیران و کارکنان آبفای البرز با هدف کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده، حقوق یک روز از فروردین ماه خود را هم به این امر انسان‌دوستانه اختصاص دادند.


آفرود بهزیستی در خوزستان

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به این‌که تیم خودروهای آفرود داوطلبان «محب» بهزیستی البرز برای کمک به مناطق سیل‌زده اعزام شدند، می‌گوید:۲۵ دستگاه خودرو آفرود در ۲ مرحله، بار اول 9 و بار دوم ۱۶ دستگاه به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام شدند و در صورت نیاز به استان خوزستان نیز اعزام خواهند شد.
«اسدالله حیدری» می‌افزاید: به دلیل این‌که ارتباط روستاهای استان لرستان با مرکز استان قطع شده به ناچار باید برای حمل کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم از وسایل نقلیه خاص و مجهز استفاده کرد. از همین رو در روزهای گذشته اقلام مورد نیاز مردم استان لرستان را که از سوی ستاد بحران آن استان اعلام شده بود ارسال کردیم که اکنون در انبارهای بهزیستی لرستان دپو شده است. گروه آفرود ما نیز اقلام مورد نیاز خصوصا مواد غذایی را در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی توزیع می‌کنند.

وی اضافه می‌کند: تیم امداد و نجات محب آفرود بهزیستی البرز با دریافت آموزش‌های تخصصی در طول سال اعم از آموزش امداد و نجات، مدیریت بحران، حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا و شرایط اضطراری به عنوان یک تیم حرفه‌ای در امدادرسانی به شهروندان آسیب‌دیده گام برمی‌دارند و تاکنون فعالیت‌های موثری در زمینه امدادرسانی در زلزله کرمانشاه، برف و ‌کولاک و سیل گلستان داشته‌اند.

حیدری ادامه می‌دهد: طرح خدمات مشاوره‌ای و حمایت‌های روانی‌ و اجتماعی طرح محب در بلایای طبیعی با تاکید بر توانمندسازی اجتماعات محلی به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی - اجتماعی در بلایای طبیعی از طرف دفتر مشاوره معاونت پیشگیری بهزیستی ارائه شده است. 

وی اضافه می‌کند: اولین محموله کمک‌های مردمی بهزیستی استان در قالب ۳ کامیون به ارزش ۲۰ تن، دومی در قالب یک تریلی به وزن ۱۵ تن و به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال و سومین محموله نیز ارزش یک میلیارد ریال شامل البسه، پتو، مواد غذایی، کنسرو، لوازم بهداشتی و شیرخشک، آب معدنی، روغن، خرما، نان و اقلام ضروری روانه لرستان شدند.  حیدری می‌گوید: یک گروه جهت راه‌اندازی آشپزخانه سیار به منظور پخت‌و‌پز روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم نیز اعزام شده که در صورت مهیا شدن شرایط به‌زودی شروع به کار خواهد کرد.


اعزام گروه‌های شرکت گاز

 مدیرعامل شرکت گاز استان البرز نیز از اعزام دو اکیپ 5 و 3 نفره برای راه‌اندازی تجهیزات گاز‌رسانی به مناطق سیل‌زده خبر می‌دهد و می‌گوید: این گروه‌ها همراه با تجهیزات و دستگاه‌های لازم از جمله دستگاه گازسنج، نشت‌یاب، ست کامل تجهیزات ایستگاه‌های تقلیل فشار، دستگاه دریچه‌یاب، لوله‌یاب و... برای تجهیز و تعمیر شبکه عازم مناطق سیل‌زده شدند. «حسین تقی‌نژاد» می‌افزاید:20 نیرو هم با تجهیزات آماده و خودرو و یک خاور 808 مجهز به دستگاه جوش با تامین برف دستگاه‌های برش عازم این مناطق هستند تا مشکلات را حل کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید