• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53207
+
-

یک «متهم» در اردوگاه دایی

بهروز رسایلی

با حضور محمدعلی ترکاشوند در منصب قائم‌مقامی باشگاه پرسپولیس بود که اسم او در حوزه فوتبال ایران سر زبان‌ها افتاد. ترکاشوند نقش یار غار علی‌اکبر طاهری را بازی می‌کرد و بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که یکی از نقاط تاریک کارنامه مدیرعامل پیشین پرسپولیس همین همنشینی او با آقای قائم‌مقام بود؛ کسی که هر حرکتش حاشیه‌های زیادی برای تیم می‌ساخت و مخصوصا دیده شدن رد پای او در جذب یانسکی و پریموف، 2 بازیکن ناکارآمد اوکراینی حسابی جنجال‌آفرین شد. پس از عزل طاهری، برای مدت‌ها از ترکاشوند هم خبری نبود تا اینکه او هفته گذشته در سایپا پست گرفت. مصطفی مدبر، مدیرعامل باشگاه سایپا در یک نامه اداری عجیب که در آن حتی اسم کوچک ترکاشوند هم قید نشده بود، او را به‌عنوان «معاون ورزش» نارنجی‌پوشان منصوب کرد. از قضا پاقدم ترکاشوند برای سایپا استثنایی بود و این تیم در نخستین حضور آقای معاون روی سکوها، با 5 گل برابر سپاهان شکست خورد! حالا هیچ‌کدام اینها زیاد مهم نیست. آنچه مغفول مانده، رابطه ترکاشوند با علی دایی است؛ دو نفری که از حالا باید تعامل تنگاتنگی با هم داشته باشند، اما کمتر کسی به یاد می‌آورد که حدود 2 سال پیش دایی چطور با لحن خاص خودش از خجالت ترکاشوند درآمده و او را به خیانت و کارنابلدی متهم کرده بود.
 به خونخواهی از امید و احمد
موضوع حمله دایی به ترکاشوند، به سرباز شدن امید عالیشاه و احمد نوراللهی و حضور آنها در تراکتورسازی مربوط می‌شود؛ اتفاقی که بین دو نیم‌فصل لیگ شانزدهم رخ داد و مدیران پرسپولیس را به‌شدت عصبانی کرد. سرخپوشان تهرانی و تبریزی به‌طور همزمان در کورس قهرمانی بودند و این انتقال، می‌توانست ضربه سختی به پرسپولیس وارد کند. در آن زمان ترکاشوند در مصاحبه‌ای جنجالی عالیشاه و نوراللهی را به خیانت متهم کرد و علی دایی که نقش مهمی در پیوستن این دو بازیکن به پرسپولیس داشت، به این اظهارات واکنش نشان داد. دایی روی صفحه اینستاگرامش با طعنه به ترکاشوند نوشته بود: «شرم می‌کنم وقتی می‌شنوم یک فرد ناشناخته در فوتبال که هیچ سابقه‌ای در ورزش و پرسپولیس ندارد، به بچه‌های جوانی که با جان و دل و دست و سر شکسته همه‌جوره برای پرسپولیس زحمت کشیدند بگوید خائن. عالیشاه و نوراللهی جوانی‌شان را برای پرسپولیس گذاشتند، با باخت تیم گریه کردند و با خوشحالی تیم شاد شدند. اینها با غیرت‌اند، خائن شمایی که با 2 بازیکن اوکراینی پول کلان به جیب زدی و در خفا قراردادشان را فسخ کردی. شک نکنید گذشت زمان خائن را مشخص می‌کند.» حالا باید دید نحوه همکاری شهریار با کسی که اینطور آشکارا از سوی او به خیانت و حتی واسطه‌گری متهم شده چگونه خواهد بود.
 یک توصیه به دایی
فوتبال ایران کوچک است و خیلی از انتصاب‌ها هم در آن منطق حرفه‌ای خاصی ندارد. بنابراین به علی دایی توصیه می‌کنیم موقع موضع‌گیری، کمی از خشم و هیجان متداولش بکاهد، چون ممکن است چند روز بعد ناچار به همکاری با قربانیان مصاحبه‌هایش شود و این برای او خوب نیست. این از ماجرای ترکاشوند، آن از داستان لابی با خدا و سرمربیگری تیم ملی و البته آن هم از مصاحبه آتشین علیه رویانیان و بعد هم عقد قرارداد سه ساله با او! دایی که اواخر لیگ دوازدهم بعد از کلی حمله به رویانیان گفته بود: «امثال او از فوتبال می‌روند، اما من و علی کریمی می‌مانیم»، چند‌ماه بعد یک قرارداد بسیار گران‌قیمت با رویانیان بست و در نخستین اقدام کریمی را از تیم کنار گذاشت!

این خبر را به اشتراک بگذارید