• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53164
+
-

اخبار

کلاس مدیریت بحران در خانه‌های دوام 


کارگاه‌های آموزش ایمنی با محوریت بلایای طبیعی، سیل و اثرات پس از آن در منطقه۱۶ در حال برگزاری است. «هادی حسین‌زاده» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۶ گفت: «با توجه به حوادث طبیعی پیش آمده در کشور و لزوم مدیریت حوادث، همکاران ما در مدیریت شهری با مشارکت نهادهای مردمی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزش مدیریت بحران با محور بلایای طبیعی کرده‌اند.» نخستین کارگاه را خانه دوام و ایمنی محله علی‌آباد جنوبی برای خواهران بسیجی پایگاه فجر مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) شهرک کاپولا برگزار کرد و در بقیه محله‌ها در حال پیگیری است.»


دسترسی خیابان زمزم به 2بزرگراه‌؛به‌زودی 

خیابان زمزم در آینده‌ای نزدیک به بزرگراه‌های شهید کاظمی و آیت‌الله ‌سعیدی متصل و از حالت نیمه مسدود خارج می‌شود. «امیر محسنی» شهردار منطقه۱۷ با اعلام این خبر گفت: «خیابان زمزم به طول تقریبی ۲کیلومتر در ضلع جنوبی منطقه واقع و از سال‌ها قبل به راسته فروش سرامیک و کاشی تبدیل شده است.» محسنی با تأکید بر اهمیت باز شدن انتهای غربی این خیابان گفت: «اتصال خیابان زمزم به بزرگراه‌های شهید کاظمی و شهید سعیدی بی‌‌تردید سبب رونق کسب و تسهیل در رفت‌وآمد کاسبان و مردم خواهد شد.» وی با بیان اینکه باز شدن خیابان زمزم یکی از مطالبه‌های دیرین ساکنان محله‌های زمزم و زهتابی بود، افزود: «با توجه به مناسب بودن فصل‌کاری و همت دست‌اندرکاران حوزه ترافیک امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این دسترسی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.»

اخبار چند خطی

 منطقه17
امیرمحسنی شهردار منطقه۱۷ از آغاز اجرای مراحل فنی جایگزینی 80تیربرق چوبی و استاندارد‌سازی سامانه توزیع برق در منطقه خبر داد و گفت: «نامه‌نگاری‌های لازم با وزارت نیرو و سازمان ‌توانیر انجام شده و پس از کارشناسی‌های میدانی، مراحل فنی جمع‌آوری و جایگزینی تیر برق‌های چوبی آغاز می‌شود. 

 منطقه۱۸
چگونگی اجرایی شدن مهم‌ترین مطالبات عمرانی اهالی محله‌های تولیددارو، ولی‌عصر(عج)، بهداشت و... با هدف بهبود خدمات‌دهی و افزایش سرانه‌های شهری در نشست مشترک مردم و مسئولان شهری منطقه مورد بررسی قرار گرفت. 

کوتاه از محله 

  منطقه16
موادغذایی، لوازم بهداشتی و شوینده، پوشاک، آب معدنی، پتو و سایر اقلام موردنیاز سیل‌زدگان، با 4دستگاه خودرو سنگین از طرف ساکنان منطقه راهی خوزستان شد. 

 ​​​​​​​ منطقه17
 با بازگشایی معابر منتهی به بزرگراه شهید چراغی، محله‌های زمزم، زهتابی و بلورسازی از بن‌بست خارج شد که به کاهش حوادث رانندگی و ایجاد دسترسی به مناطق همجوار کمک شایانی کرده است. 

 ​​​​​​​ منطقه18
 3700متر از پرو‍ژه تقاطع غیرهمسطح شهید بزرگراه بروجردی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

 ​​​​​​​ منطقه19
 آثار هنری 60بانوی ساکن منطقه همراه با آثار هنرمندان معلول با معیار بازآفرینی خلاقانه و مد و پوشش در مجموعه شهربانو بوستان ولایت به نمایش گذاشته شده است. 

 ​​​​​​​ منطقه20
​​​​​​​ 400بسته حمایتی سبد کالا با هماهنگی اداره بانوان شهرداری و مشارکت خیّران بین بانوان سرپرست خانوار و نیازمندان منطقه توزیع شد. 

عدد خبر

​​​​​​​ 7 تقاطع مهم در خیابان‌های شهید مجید پیغمبری و ۲۰متری ابوذر با اجرای طرح هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ساماندهی می‌شود. کنترل یکپارچه معابر و تقاطع‌ها، تعیین زمانبندی بهینه، مداخله در مواقع اضطراری و... از جمله مزایای اجرای این طرح است. 

​​​​​​​ 7000 بانوی منطقه۱۹ سال گذشته با شرکت در ۲۰۰کارگاه مهارت‌آموزی سراهای محله با مهارت‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی برای زندگی سالم آشنا شدند. 

​​​​​​​ ۱۰۲۴۸ نفر ساعت برنامه آموزشی برای ارتقای فرهنگ ترافیک در منطقه۱۹ برگزار شده است. این آموزش‌ها در قالب اجرای نمایش، مسابقه، روبات ترافیکی در بوستان ترافیک و سراهای محله و مدارس اجرا شده است.

​​​​​​​ 52طرح با بودجه ۱۷میلیارد تومان برای کاهش معضل انتشار بوی نامطبوع جنوب پایتخت در حال اجراست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید