• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53108
+
-

زنان کارآفرین استان‌های سیل‌زده خود را به استانداری معرفی کنند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به وضعیت زنان کارآفرین مناطق سیل‌زده گفت: معاونت زنان در زمینه کارآفرینی طرح‌هایی را با وزارت کار مدنظر دارد که هم‌اکنون اعتبارات این طرح‌ها تامین شده و قرار است این طرح به‌طور خاص برای زنان سرپرست خانوار استان‌های آسیب دیده ازجمله لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان اجرایی شود، لذا زنان سرپرست خانوار می‌توانند با اعلام به استانداری وارد طرح شوند و مورد حمایت قرار گیرند.
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مردم استان گلستان در جریان بازدید از این استان، بیان کرد: استان گلستان و بخش‌هایی از مازندران نخستین استان‌هایی بودند که در مواجهه با بحران سیل آسیب قابل توجهی دیدند و به‌طور خاص شهرهای آق قلا و گمیشان و اطراف آنها صدمات زیادی متحمل شدند. معاونت زنان از روزهای اول این بحران از طریق مدیرکل امور بانوان استانداری و مشاور بانوان هلال احمر پیگیر مسائل بود و توجه به نیازهای خاص زنان و کودکان را مدنظر داشت.وی افزود: این معاونت با توجه به بحران اخیر تصمیم گرفت طرح‌های اجرا شده در سال ۹۷ را به‌طور وسیع‌تر و با قوت بیشتری امسال در استان‌های سیل زده آغاز کند. طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی یکی از طرح‌هایی است که مرحله اول آن در ۳۱ استان اجرا شد. این طرح که کمک می‌کند جوامع محلی با توجه به نوع آسیب‌ها، روش‌های مقابله با صدمات را آموزش ببینند، مرحله دوم آن به‌زودی در استان‌های مناطق سیل‌زده به اجرا در می‌آید و تسهیلگران آن آماده هستند. ابتکار در ادامه با اشاره به طرح گفت‌وگوی ملی خانواده که با مشارکت انجمن جامعه شناسی ایران مرحله اول آن اجرا شده است، بیان کرد: مقرر شده مرحله دوم این طرح با قوت بیشتری در مناطق سیل زده اجرا شود. همچنین به‌منظور توان‌افزایی تشکل‌های مردم نهاد، هفته آینده در ادامه نشست‌های تخصصی منطقه‌ای، نشستی با حضور نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد زنان و خانواده چهار استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و گلستان برگزار خواهد شد که از برنامه‌های اصلی آن حمایت از استان گلستان است.
معاون ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به وضعیت زنان کارآفرین مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: معاونت زنان در زمینه کارآفرینی، طرح‌هایی را با وزارت کار دنبال می‌کند که هم‌اکنون اعتبارات این طرح‌ها تامین شده و قرار است به‌طور خاص برای زنان سرپرست خانوار استان‌های آسیب دیده ازجمله لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان اجرایی شود. زنان سرپرست خانوار باید خود را به استانداری معرفی کنند و از این طریق وارد طرح شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید