• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53102
+
-

خودروی برقی با سرعت بیشتر از اف-‌۱۶

چشم انداز
خودروی برقی با سرعت بیشتر از اف-‌۱۶

تا چند سال پیش خودروهای برقی یا همان الکتریکی را خیلی‌ها ماشین‌های غیرقابل رقابت در مقابل خودروهای بنزینی فرض می‌کردند. حالا اما وضع فرق کرده و هر روز شگفتی‌های بیشتری درباره این خودروها و قدرت‌شان دیده می‌شود. در نیویورک به‌تازگی از خودرویی ۲.۵میلیون دلاری رونمایی شده که سریع‌تر از جنگنده اف-۱۶ به‌سرعت ۲۹۰کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
این خودروی کاملا الکتریکی 1900اسب بخار قدرت دارد و صفر تا 100 آن زیر ۲ثانیه است.
به‌گزارش دیلی‌میل، در این خودرو به نام Pininfarina Battista فناوری جدیدی برای ساخت و شارژ باتری120 کیلووات  آن استفاده شده که در عرض 40دقیقه 80درصد ظرفیت باتری مجدداً پر می‌شود. این خودرو به ادعای سازنده‌اش سریع‌تر از تمام خودروهای موجود در مسابقات فرمول یک است.
بسیاری از کشورهای جهان در تلاشند به‌تدریج خودروهای با سوخت بنزین یا موتورهای دیزل را از رده خارج کنند و برای بهبود وضعیت محیط‌زیست، خودروهای الکتریکی به‌تدریج جایگزین آنها شود. به‌گفته طراحان این خودرو که قرار است سال۲۰۲۰ به بازار بیاید، در واقع این خودرو، سوپرلوکس الکتریکی به‌حساب می‌آید. خودروهای الکتریکی آینده بازار جهان را شکل می‌دهند و شرکت‌های خودروسازی جهان رقابت سختی در این حوزه دارند. شاید تسلا مشهورترین خودروی الکتریکی جهان باشد، اما حالا رقبای زیادی در این عرصه حضور پیدا کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید