• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 29 فروردین 1398
کد مطلب : 52878
+
-

مسی در راه مادرید

مسی در راه مادرید

بارسلونا با کسب پنجمین پیروزی‌اش مقابل منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا راهی مرحله نیمه‌نهایی شد؛ جایی که یک جدال سنگین و مهم دیگر انتظارش را می‌کشد. آبی‌اناری‌ها با این صعود باعث شدند تا تیم‌های اسپانیایی برای دوازدهمین بار پیاپی در این مرحله حاضر باشند؛ اتفاقی که تاکنون در تاریخ لالیگا رخ نداده بود. هیچ تیمی غیر از بارسا نتوانسته در CL، 5بار یونایتد را شکست دهد. داوید دخه‌آ، سنگربان اسپانیایی منچستریونایتد برای نخستین بار در تاریخ، 3بار پیاپی دروازه‌اش با ضربه‌ای خارج از محوطه جریمه باز شد. لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی بارسلونا، پس از 12دیداری که در مرحله یک‌چهارم‌نهایی چمپیونزلیگ نتوانسته بود، گل بزند، سرانجام پایش به گل باز شد و با یک بریس، کار منچستریونایتد را یکسره کرد. بارسا با این پیروزی، سی‌ویکمین بازی بدون شکست خانگی در لیگ قهرمانان را تجربه کرد. آنها آخرین بار در‌ماه مه2013در نوکمپ با 3گل مغلوب بایرن‌مونیخ شدند و از آن پس هرگز رنگ شکست در بازی‌های خانگی را نچشیدند. بارسلونا تنها به یک گل دیگر برای رسیدن به رکورد 500گل زده در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیاز دارد؛ اتفاقی که به‌احتمال بسیار زیاد می‌تواند در این فصل و در بازی نیمه‌نهایی رخ دهد.

لیونل مسی بیشتر از هر بازیکن دیگری دروازه تیم‌های انگلیسی را در لیگ قهرمانان اروپا باز کرده است. ابرستاره آبی‌اناری‌ها، در 32بازی که مقابل انگلیسی‌ها قرار گرفته، 24بار موفق به زدن گل شده است. آرسنال با خوردن 9گل بیشترین سهم را دارد و منچسترسیتی 6گل، منچستریونایتد 4گل، چلسی 3گل و تاتنهام نیز 2 گل از این بازیکن دریافت کرده‌اند. لئو اکنون با 10گل زده، یکی از اصلی‌ترین مدعیان عنوان آقای گلی فصل جاری چمپیونزلیگ است. در 3دوره قبلی، رونالدو این عنوان را به‌دست آورده بود، اما اکنون مسی بالاتر از او قرار دارد. اما در مجموع گل‌های زده در CL، مسی توانسته است رکورد 110گل را برای خودش به‌ثبت برساند، اما در جدول برترین گلزنان تاریخ چمپیونزلیگ، کریستیانو رونالدو با 126گل زده قرار دارد. مسی برای بیست‌ودومین مرتبه در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و در کنار آندرس اینیستا و کریستیانو رونالدو رکورددار بازی در این مرحله از مسابقات شد. به‌نظر می‌رسد با روندی که بارسایی‌ها در پیش گرفته‌اند،  به احتمال فراوان لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش بازی فینال را در ورزشگاه وندامتروپولیتانوی شهر مادرید برگزار کنند.
 
رکورد آژاکس
کریستیانو رونالدو ابرستاره پرتغالی یوونتوس با زدن تک گل یوونتوس به آژاکس در بازی سه‌شنبه‌شب، مجموع گل‌های زده خود به این تیم را به عدد9رساند. یوونتوس با پذیرفتن شکست 2 بر یک در آلیانتس استادیوم، در مجموع 3بر 2 مغلوب حریف هلندی خود شد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند. تنها تیمی که رونالدو در اروپا بیشتر از همه به آن گل زده، یوونتوس است! کریس به بینکونری 10گل زده و اکنون تعداد گل‌های زده‌اش به آژاکس را به 9رسانده است. او اکنون در تمامی 7بازی اخیرش در مرحله یک‌چهارم نهایی توانسته دروازه حریفان را باز کند. رونالدو در این 7بازی، 13گل برای رئال‌مادرید و یوونتوس به‌ثبت رسانده است. از سوی دیگر آژاکس آمستردام نخستین تیمی است که در لیگ قهرمانان پس از حضور در 3دور مرحله انتخابی، توانسته به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید