• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 28 فروردین 1398
کد مطلب : 52763
+
-

نوروزگاه معلولان

یادداشت
نوروزگاه معلولان


محمود میرلوحی/ عضو شورای شهر تهران
برای دومین‌سال توفیق حضور در اجتماع نوروزی چندهزارنفری معلولان تهران فراهم شد. روز پنجشنبه 22فروردین‌ماه در پارک 22بهمن منطقه10 تهران هزاران نفر از معلولان شهر تهران و بعضا شهرهای دیگر در این جشن نوروزی سالانه شرکت کردند. از آق‌قلا و بروجرد و محلات نیز خانواده‌هایی خود را به این جشن رسانده بودند. دیدار با جمعیت گسترده معلولان که مهربانانه در محافل خانوادگی در حال پذیرایی از همدیگر هستند و تازگی بهار و نوروز بخشی از رنجوری آنان را پوشانده بود، پیام‌های معنوی فراوانی را منتقل می‌کرد.

میزبانی شایسته انجمن معلولان و همکاری شهرداری منطقه 10 و اداره کل سلامت شهرداری و حضور مسئولان بهزیستی استان تهران و فضای صمیمیت و ملاطفت ضرورت تکرار این اجتماعات در مناطق دیگر و شهرهای دیگر و مناسبت‌های دیگر را گوشزد می‌کرد. صمیمانه بایستی به عزیزان میزبان خداقوت گفت.

رفتار انجمن و میزبانان که علاقه و انگیزه به خدمت، همراه با حفظ کرامت شرکت‌کنندگان در برنامه‌ها و پذیرایی‌ها قابل مشاهده بود، دعوت از گروه سرود ناشنوایان و اجرای برنامه‌های شاد، تدارک وسایل شهربازی و یا استقرار گروه‌های مشاوره‌درمانی و انتخاب سفره هفت‌سین برترگویای هدفمندی برگزارکنندگان مراسم است که در سال‌ها و برنامه‌های بعدی می‌تواند با تشکیل نمایشگاه تولیدات و آثار هنری معلولان و دعوت از هنرمندان جذابیت جشن را گسترده‌تر کرد. یادآوری ضرورت تسریع در اجرای قانون حمایت از معلولان، اجرای برنامه‌های ترویجی و آموزشی در جهت کاهش معلولیت‌ها و درعین حال تلاش در حمایت از جامعه معلولان در زمینه آموزش و توانمندسازی آنان و ایجاد شرایط شکوفایی استعدادهای ایشان و اشتغال آنان درگفت‌وگوی با معلولان مطرح شد. مناسب‌سازی‌ معابر و پیاده‌روها برای حضور و فعالیت اقتصادی و اجتماعی معلولان و مسافرت با مترو، اتوبوس و حضور در بازارها و پاساژها مطالبه اساسی معلولان است‌ که در حوزه عمرانی و شهرسازی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید