• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 27 فروردین 1398
کد مطلب : 52687
+
-

وضعیت سفید در شهرک سعدی

شهرداری با تامین بخشی از مصالح مورد نیاز، سیل‌زدگان را مورد حمایت قرار داده است

گزارش
وضعیت سفید در شهرک سعدی

امیر عفاف|‌ شیراز- خبرنگار:


 از آن روزی که اهالی شهرک سعدی شیراز زندگی خود را بر آب رفته دیدند، نزدیک به 3 هفته گذشته است؛ در روز ششم فروردین بر اثر بارش شدید باران، سیلاب به راه افتاد و موجب آب‌گرفتگی معابر و منازل این منطقه کم‌برخوردار شد. 
یک روز بعد، پاکسازی و بازسازی شهرک سعدی توسط شهرداری و نیروهای جهادی که تمام‌قد پای کار ایستاده بودند آغاز شد و با سرعت پیش رفت. خانه‌ها از گل و لای پاکیزه و بیش از 3 هزار تخته فرش به همت نیکوکاران شسته شد.

 اما حالا دلشوره و نگرانی اهل محله، که دلیلی برای پنهان کردنش ندارند، تهیه اثاثیه منزل است. خیرین شهر که از همان روز نخست، نام شیراز را به نوع‌دوستی در جهان پرآوازه کردند، این روزها طبق فهرست مشغول تهیه اسباب خانه‌ها هستند. توزیع اثاثیه در شهرک سعدی، شروع و غیرتمندانه ادامه داده شد. 


وضعیت عادی است

شهردار منطقه 3 شیراز از عادی شدن وضعیت شهرک سعدی خبر می‌دهد و می‌گوید: پاکسازی معابر به پایان رسیده است و نیروهای شهرداری در پاکسازی منازل این شهرک نیز مشارکت و همکاری کردند.

«فرود بذرافشان» با اشاره به این‌که عملیات بازسازی و بهسازی این منطقه با سرعت قابل ملاحظه‌ای پیش می‌رود و شرایط موجود نگران‌کننده نیست، می‌افزاید: شهرداری با تامین بخشی از مصالح مورد نیاز، سیل‌زدگان را مورد حمایت قرار داده است و سازمان‌های مردم‌نهاد، بسیج، سپاه و بنیاد مسکن با همکاری سایر نهادها بازسازی منازل مسکونی را عهده‌دار شده‌اند.

وی به عملیات لایروبی مسیر رودخانه دامنه کوه و حوضچه آرامش در مسیل شهرک گلشن اشاره و اضافه می‌کند: این عملیات در راستای آمادگی برای بارش‌های پیش رو اجرا شده است.
بذرافشان با یادآوری این‌که اخیرا کانیوگذاری کوچه 13 بلوار نصر به منظور هدایت آب‌های سطحی و ایجاد امنیت بیشتر انجام شده است، ادامه می‌دهد: تعمیر و بازسازی منازل سیل‌زده در شهرک سعدی به‌خصوص کوچه‌های 19، 4، 7 و 38 بلوار شهید وفایی و کوچه 47 بلوار نارنجستان پس از کارشناسی دقیق در حال تعمیر و بازسازی است که البته بخش عمده آن به اتمام رسیده است.

وی تاکید می‌کند: شهرداری با همکاری نیروهای مردمی از همان ساعات اولیه پس از وقوع سیل به لایروبی معابر و کوچه‌های محله، پاکسازی کانال سعدی، پاکسازی و شست‌و‌شوی منازل اهالی شهرک سعدی و به طور کلی تخلیه آب و جمع‌آوری گل‌و‌لای ناشی از سیل اقدام کرده است.

بذرافشان اقدام سریع در امر بازسازی شهرک سعدی مانند آسفالت کوچه 40 شهید وفایی را حاصل تلاش همه‌جانبه نیروهای شهرداری می‌داند و می‌گوید: نیروهای شهرداری با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات به سرعت برای تخلیه ضایعات و پسماندهای ناشی از سیل در معابر و منازل اقدام کردند.
شهذدار منطقه 3 شیراز پس از حادثه دلخراش دروازه قرآن به دنبال انتشار شایعات در فضای مجازی و اظهارنظر شتاب‌زده برخی از مسئولان به دلیل لایروبی نشدن کانال این محدوده مورد اتهام قرار گرفت، اما با ارائه مستندات به مراجع ذی‌صلاح، معلوم شد که لایروبی کانال دروازه قرآن و پاکسازی حوضچه و مسیر رودخانه به‌صورت منظم و طبق تاریخ در چند مرحله انجام شده است.


توزیع اثاثیه منزل

یکی از نیکوکاران شیراز که این روزها مسئولیت تامین اقلام و اجناس مورد نیاز کوچه‌های 7، 9 و 11 شهرک سعدی را برعهده گرفته است درخصوص وضعیت کنونی می‌گوید: با اهتمام شهرداری، بسیج، سپاه و جمعیت امام علی تخلیه آب از کوچه و منازل به‌صورت کامل انجام شده و شست‌وشوی خانه‌ها طی 10 روز به پایان رسیده است.

«رزیتا منصوری» که با تهیه ماشین لباسشویی، یخچال، گاز، فرش و لوازم آشپزخانه سهم عمده‌ای در فراهم کردن آرامش سیل‌زدگان این محدوده داشته است، می‌افزاید: با مشارکت سایر خیرین مصالح مورد نیاز برای بازسازی منازل کوچه‌های 45 و 47 نیز فراهم شده است.
وی که همزمان با تهیه این گزارش در حال پرداخت 8 میلیون تومان از 25 میلیون تومان هزینه ایزوگام چند منزل مسکونی است، اضافه می‌کند: افراد بسیاری برای رفع مشکلات این منطقه و فراهم کردن آسایش سیل‌زدگان خالصانه وارد میدان شدند که جای قدردانی و تشکر دارد.

منصوری نیز با اعلام این‌که وضعیت شهرک سعدی عادی شده است، می‌گوید: تا چند روز پیش سیل‌زدگان این منطقه نگران بودند و احتمال می‌دانند که از سوی مسئولان و خیرین مورد بی‌توجهی قرار گیرند اما پس از حضور مستمر نیروهای جهادی و نیکوکاران به آرامش رسیدند.

وی به نقش شهرداری در مواجهه با سیل‌زدگان شهرک سعدی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: شهرداری جدا از پاکسازی معابر، رفع مشکلات منازل را در دستور کار قرار داد و حتی با غذای گرم از سیل‌زدگان پذیرایی کرد.

منصوری در پایان بر اهمیت فرهنگسازی در محله سعدی تاکید می‌کند و نسبت به معضل خطرناک‌تری هشدار می‌دهد. او می‌گوید: محله محروم سعدی نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد، چراکه آسیب‌های ناشی از سیل به پایان می‌رسد اما مشکلات فرهنگی همچنان بر جای خود باقی می‌مانند. منصوری ایجاد اشتغال و کارآفرینی، احداث کتابخانه و فرهنگسرا و برگزاری جلسات و کلاس‌های فرهنگی را راهکار خروج از این بن‌بست می‌داند و برای تفهیم اظهارات خود نقش برجسته مرحوم نمازی را به عنوان یک نیکوکار فرهنگساز مثال می‌زند.

این خبر را به اشتراک بگذارید