• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 27 فروردین 1398
کد مطلب : 52649
+
-

جشنواره فیلم وارش بعد از یک وقفه 4ساله دوباره برگزار می‌شود

باز باران

دریچه
باز باران

فرهاد یلدا/روزنامه‌نگار

روز گذشته نشست خبری نهمین جشنواره فیلم وارش در حالی برگزار شد که مشخص بود حوادث تلخ ناشی از سیل اخیر در نقاط مختلف کشور، این جشنواره که خاستگاهش استان مازندران بوده را هم تحت‌تأثیر قرار داده است.
دبیر جشنواره در این نشست با اشاره به تلاش جشنواره وارش در جهت کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر از آغاز به‌کار کمپین‌های کمک به سیل‌زدگان خبر داد. 
مهدی قربان پور سپس با اشاره به سیاست‌های جشنواره وارش که توجه به موضوع فرهنگ عامه و احیای آیین‌ها و همچنین توجه به سنت‌های گفتاری شامل قصه‌ها و نواها در قالب فیلم‌های کوتاه و مستند است از رسیدن 3341 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد. از این تعداد 1672 اثر داخلی و 1669 اثر مربوط به کشورهای حوزه دریای کاسپین و حوزه تمدنی مشترک ایران است.
توجه جشنواره فیلم وارش به غذا و معماری یکی دیگر از بخش‌های مورد تأکید در این جشنواره بود. همچنین مشخص شد که در جشنواره پیش رو بخش ویژه‌ای با محوریت فیلم‌های متمرکز بر مردم‌شناسی کشور آذربایجان درنظر گرفته شده است و یک بخش جنبی هم به نمایش فیلم‌های گیلانی به‌عنوان مهمان تعلق دارد. به‌گفته دبیر جشنواره فیلم وارش، بناست فیلم‌هایی هم که در جغرافیای استان مازندران تولید شده‌اند در بخشی مجزا مورد توجه قرار گیرند.
اعطای نشان استاد داوود رشیدی و نشان بهار نارنج از سوی شهرداری بابل به‌عنوان شهر میزبان جشنواره از دیگر موارد اشاره قربان‌پور در نشست خبری روز گذشته بود.
تلاش برای معرفی و حمایت از جنگل‌های هیرکانی که البته در سیل اخیر آسیب‌های بسیاری دیده و پرونده ثبت جهانی‌اش در یونسکو که هنوز بلاتکلیف مانده، بخش دیگری از تمرکز برگزارکنندکان جشنواره فیلم وارش را به‌خود اختصاص داده است. همچنین قرار است در نهمین جشنواره فیلم وارش 300اثر تجسمی از هنرمندان مازنی در معرض دید شرکت‌کنندگان در جشنواره قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید