نان و سبزی در صدر شکایتها
در سال گذشته در مجموع تعداد ۲۶۲هزارو ۶۴۹ فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها اخذ شده که نسبت بهمدت مشابه سال قبل ۳۹درصد افزایش داشته و بیشترین شکایت دریافت شده در حوزه کالا مربوط به نان، میوه و سبزی و خواروبار فروشی بوده و بیشترین شکایت در حوزه خدمات ازرستورانهای غذا خوری، تعمیرگاههای خودروهای سبک و پارکینگ شهری بوده است. بهگزارش شاتا، در ارتباط با نحوه دریافت شکایتها در مجموع ۱۷۲هزارو ۲۷۹ فقره (۶۶درصد) تلفنی، ۵۴هزار و ۵۳۵ فقره (۲۱درصد) حضوری و ۳۵هزار و ۸۳۵ فقره (۱۳درصد) کتبی بوده است. از مجموع شکایتهای رسیدگی شده، تعداد ۱۰۲هزارو ۵۶۹ فقره (۳۹درصد) متخلف و ۱۲۷هزار و ۳۳۲ فقره (۴۹ درصد) غیرمتخلف شناخته شدهاند و ۳۲هزار و ۷۴۸ فقره (۱۲درصد) تحت بررسی هستند. از مجموع شکایتهای دریافتی در سال۹۷، میزان ۸۸درصد شکایتها رسیدگی و پاسخگویی شده و ۱۲درصد بهدلیل استعلامهای حقوقی یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی هستند.