• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52331
+
-

جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان


رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر با اشاره به اینکه در افزایش حقوق بازنشستگان بهترین مدل انتخاب شد، گفت: در مجموع دریافتی هیچ بازنشسته‌ای در سال‌جاری کمتر از ۱.۹ میلیون نیست. علی‌اصغر بیات در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به پیشنهاد افزایش سطح حقوق بازنشستگان، اظهار داشت: با توجه به اینکه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و خانواده‌های آنان، جمعیت قابل توجهی از جامعه را تشکیل می‌دهند به همین دلیل موضوع افزایش حقوق سایر سطوح خصوصاً بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. وی گفت: به همین دلیل باید با توجه به مشکلات معیشتی و مقابله با اثرات و پیامدهای تورم موجود، حداکثر تلاش در راستای حفظ قدرت خرید و جلوگیری از آسیب پذیری بیشتر اقشار کم درآمد، به‌ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی صورت پذیرد. وی ادامه داد: انصافاً تلاش‌ها و زحمات بسیاری در این خصوص کشیده شد و جلسات و نشست‌های کارشناسی و تخصصی متعددی با حضور همکارانم در کانون عالی برگزار شد.
بیات با بیان اینکه در جلسه ۳ ساعته‌ای که با حضور سرپرست سازمان تأمین اجتماعی و مدیران و کارشناسان آن برگزار شد بحث‌های طولانی، تخصصی و فشرده‌ای صورت گرفت و ۵ سناریو و پیشنهاد مختلف در این زمینه مطرح شد گفت: در نهایت با درنظر گرفتن همه ملاحظات، شرایط کلان و صرفه و صلاح، بهترین الگو و مدل پیشنهادی مورد تبادل نظر و توافق قرار گرفت.
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور با اشاره به اینکه در تعیین میزان افزایش حقوق سایر سطوح دستمزد به‌ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی، بهترین مدل با توجه به جمیع شرایط اتخاذ شد اظهار داشت: در واقع الگوی نهایی پیشنهادی ما مصوبه شورای‌عالی کار بود که به عقیده بنده بهترین گزینه است. وی گفت: مقرر شد حقوق سایر سطوح ازجمله بازنشستگان و مستمری بگیران ۱۳ درصد به اضافه مبلغ ۲۶۱ هزار تومان محاسبه و از اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرداخت شود که البته این مصوبه پس از بررسی هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال می‌شود. بیات به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: بی‌تردید این میزان افزایش حقوق و مستمری، جبران هزینه‌های ضروری ناشی از افزایش قیمت‌ها و نرخ تورم را که بازنشستگان و مستمری بگیران مدت‌هاست با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، را نمی‌کند و ما انتظار داریم با اعمال سیاست‌های حمایتی و نگاه ویژه به این افراد، از حجم مشکلات آنها کاسته شود و حتماً پیگیری‌های لازم در این زمینه را از طرق مختلف انجام خواهیم داد. وی با اشاره به اینکه ۵۵ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل بگیر و زیر حداقل بگیر هستند، گفت: براساس ماده ۱۱۱ تأمین اجتماعی حقوق و مستمری حداقل بگیرها ۳۶ و نیم درصد افزایش پیدا کرده و از یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶ تومان به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۲۳ تومان می‌رسد. وی تأکید کرد: در مجموع با درنظر گرفتن موارد جانبی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال ۹۸ کمتر از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید