• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 24 فروردین 1398
کد مطلب : 52153
+
-

پسر روی جعبه چوبی

ویترین
پسر روی جعبه چوبی


کتاب «پسر روی جعبه چوبی» نوشته لئون لایسن است که نخستین‌بار سال2013 منتشر شد. کتابی که با خواندن آن می‌توان دریافت حتی در تاریک‌ترین لحظه‌ها جا برای قدرت و شجاعت هست. لئون لایسن تنها 10سال داشت که نازی‌ها به لهستان یورش برده و او و خانواده‌اش را به کراکو بردند. لایسن با خوش‌اقبالی، مقاومت و ثبات‌قدم توانست از سادیسم نازی‌ها جان سالم به در ببرد. در نهایت، سخاوت و زیرکی مردی به نام اسکار شیندلر بود که زندگی او و خانواده‌اش را نجات داد. شیندلر، نام اعضای خانواده لایسن را در فهرست کارگران کارخانه خود قرار داد؛ فهرستی که بعدها شهرتی جهانی پیدا کرد: فهرست شیندلر.

اشلی برایان، نویسنده برنده جایزه کورتا اسکات کینگ درباره این کتاب نوشته است: «خاطرات تراژیک رنج‌های جنگ غالبا ناگفته می‌ماند. گرچه قرار است دیگر جنگ را بررسی نکنیم، اما به شنیدن آن نیاز داریم. پس از سکوتی طولانی، لئون لایسن خاطرات خودش را از جنگ جهانی دوم نوشته است. من کهنه سربازِ آفریقایی-آمریکایی جنگ جهانی دوم هستم و از نبرد نورماندی جان به‌در بردم. داستان لئون مرا به زمانی برگرداند که هر قدم، می‌توانست آخرین قدم باشد. پسر روی جعبه چوبی، داستانی اندوهناک است که با خوش‌شانسی، ‌به التیام قلبی می‌انجامد.»
این کتاب را که از پرفروش‌ها به انتخاب نیویورک تایمز بوده و برنده جایزه کریستوفر شده، لئون لایسن نوشته و سودابه قیصری به فارسی برگردانده. نشر ثالث این اثر 168صفحه‌ای را با شمارگان هزار و 100نسخه، به بهای 18هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید