• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52077
+
-

نابینایی؛ اتهام جدید به سیگار

 پژوهش متخصصان هندی نشان داد مصرف دخانیات نقش بسزایی در نابینایی دارد. راجا نارایانان، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه چشم پراساد هند پس از اینکه این اتهام جدید را علیه سیگار مطرح کرد در بیان دلایل علمی آن گفت: سیگار کشیدن موجب افزایش ترکیبات شیمیایی در جریان خون شده و در نتیجه، جریان خون و اکسیژن به شبکیه چشم کاهش می‌یابد. همین مسئله موجب می‌شود افراد سیگاری دو برابر دیگران در معرض بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا قرار گیرند. 

مطالعه اخیر نشان داده است که تغییرات قابل توجهی در قوه بینایی افراد سیگاری در تشخیص رنگ قرمز، سبز، آبی و زرد ایجاد می‌شود که بیانگر این مطلب است که مصرف مواد شیمیایی حاوی نوروتوکسیک، نظیر آنچه در سیگار وجود دارد، ممکن است موجب کوررنگی کامل شود. 
به گزارش توباکوفری‌لایف همچنین سیگار کشیدن می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌های چشمی نظیر آب‌مروارید، آب سیاه و ... باشد. درحالی‌که این بیماری‌های چشمی مرتبط با بخش جلوی چشم هستند و به آسانی تشخیص داده می‌شوند، بیماری‌های شبکیه‌ای همچون دژنراسیون ماکولا و مشکل چشمی دیابتی به شکل خاموش پیشرفت کرده و درصورت درمان نشدن بموقع، منجر به نابینایی کامل می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید