• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52070
+
-

تلخ و شیرین

تلخ و شیرین

بهروز بقایی  _ بازیگر سینما و تلویزیون

عید امسال و بهار 98 مصداق کامل جمع اضداد بود و تلخ و شیرین و اشک و لبخند را به هم آمیخت. سیل ویرانگری که درد و اندوه را در نقاط مختلف کشور ما جاری کرد موجب شد تا شادباش عید به ایرانیان و پارسی‌زبانان و آنانی که این مناسبت فرخنده را گرامی می‌دارند، همراه باشد با سرسلامتی به کسانی که سیل برایشان مصیبت‌بار بود. 

به هر شکل در مقیاسی بزرگ‌تر، زندگی همواره مجموعه‌ای از سختی‌ها و آسانی‌ها و غم‌ها و شادی‌هاست. کسی در جهان نیست که طعم تلخ ناکامی و غصه را نچشیده باشد و هیچ کس در جهان از تابش خورشید شادکامی بی‌بهره نبوده است. نکته‌ای که در این میان بسیار مهم است اینکه رسالت انسانی ما را وا می‌دارد تا در شادی‌هایمان دیگران را شریک کنیم و در غم‌ها همدرد مردم باشیم؛ به ویژه در اندوه سیل‌زدگان که در آستانه سال نو با چنین مشکل بزرگ و توانفرسایی مواجه شده‌اند.
قصد و غرضم نصیحت کسی نیست اما یادآوری این نکته را برای خودم و دیگران به عنوان یک وظیفه لازم می‌دانم که دستگیری از نیازمندان و یاری مصیبت‌دیدگان از شاخصه‌های برجسته در فرهنگ ماست. همواره چنین بوده است که مردم ما در سختی‌ها و دشواری‌ها در کنار هم بوده‌اند و درد همنوع و هموطنانشان را به جان خریده‌اند. در چنین مواقعی هم انتظار بجا و درست این است که این همدلی‌ها و همراهی‌ها ادامه یابد و تداوم داشته باشد؛ به‌ویژه در این میان هنرمندان مورد انتظار هستند؛ انتظاری که از سوی جامعه از آنان می‌رود این است که با ترویج روحیه مهربانی مشوق مردم به همیاری و همکاری در رسیدگی به سیل‌زدگان باشند و با زبان شیرین نیز نکته‌های مهم و آموزنده را که در چنین مواقعی به کار می‌آید، انتقال دهند. درواقع روی دیگر سیل و وقایع تلخی از این دست، شکوه مردمی است که هرگز هم را تنها نمی‌گذارند و در هر موقعیتی هوای هم را دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید