• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52049
+
-

نقشه شوم کارگر خدماتی برای زن صاحبخانه

داخلی
نقشه شوم کارگر خدماتی برای زن صاحبخانه

کارگر خدماتی که برای نظافت به خانه زنی تنها رفته بود، چند شب بعد درحالی‌که نقاب به چهره زده بود وارد خانه این زن شد و ضمن سرقت جواهراتش او را مورد آزار و اذیت قرار داد.

به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از آخرین روزهای سال گذشته در دستور کار کاراگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که زنی 50ساله نزد مأموران رفت و مدعی شد سارقی ناشناس وارد خانه‌اش شده و ضمن سرقت جواهراتش او را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

او درباره حادثه هولناکی که رخ داده به مأموران گفت: در خانه استراحت می‌کردم که متوجه صدایی از داخل حیاط شدم. توجهی نکردم اما چند دقیقه بعد ناگهان از اتاقی که بالکن دارد مردی که چهره‌اش را پوشانده بود وارد شد و به طرفم حمله کرد. می‌خواستم داد و فریاد کنم و از همسایه‌ها کمک بگیرم اما او با چاقو من را تهدید کرد و گفت اگر داد و فریاد کنم من را می‌کشد. من هم از ترس ساکت شدم و او دست و پاها و دهانم را با چسب بست و سراغ محلی که جواهراتم را در آنجا نگهداری می‌کردم رفت. فکر می‌کردم بعد از سرقت طلاها و پول‌هایم فرار می‌کند اما او دوباره سراغم آمد و درحالی‌که دست و پاهایم بسته بود من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

با ثبت دقیق اظهارات شاکی، تحقیقات در این‌باره آغاز شد. شواهد نشان می‌داد متهم نسبت به شاکی و خانه‌اش آشنایی کامل دارد؛ چراکه از تنها بودن او اطلاع داشته و به راحتی وارد شده و حتی از محل نگهداری جواهراتش هم آگاهی داشته است. به همین دلیل بود که مأموران بار دیگر به تحقیق از شاکی پرداختند. زن میانسال در اظهاراتش گفت: مدتی قبل مرد جوانی برای نظافت به خانه‌اش آمده و چند روز در آنجا کار کرده است. شواهد نشان می‌داد شاکی با بی‌احتیاطی این کارگر را از خیابان پیدا کرده و هیچ نشانی از او ندارد.

در شرایطی که هیچ ردی از تنها مظنون این پرونده وجود نداشت مأموران به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل وقوع جرم پرداختند و همین تلاش آنها را به نخستین سرنخ رساند. این تصاویر همان کارگر نظافتچی را نشان می‌داد که شب حادثه سوار بر یک پراید سفیدرنگ از آن حوالی عبور کرده است. دیگر تردیدی وجود نداشت که متهم پرونده جوان نظافتچی است. در این شرایط مأموران با بررسی شماره پلاک خودرو به اطلاعاتی دست یافتند که حاکی از آن بود صاحب خودرو مردی ساکن کرج است که خودروی خود را به‌صورت اقساطی و قولنامه‌ای به جوانی 34ساله فروخته است. در این شرایط مأموران در عملیاتی ضربتی راهی مخفیگاه متهم در خیابان احسان در شرق تهران شدند و او را دستگیر کردند.

اعتراف به جرم سیاه
جوان دستگیرشده که همان کارگر خدماتی بود ادعا می‌کرد بی‌گناه است اما وقتی مأموران دستبند سرقتی شاکی را در خانه‌اش کشف کردند او راهی جز اعتراف نداشت و به آنچه مرتکب شده بود اعتراف کرد. متهم گفت: به‌عنوان کارگر روزمرد صبح‌ها در یکی از خیابان‌ها منتظر کار می‌ایستادم تا اینکه روزی شاکی من را برای نظافت به خانه‌اش برد. آنجا خانه‌ای ویلایی و قدیمی بود که من چند روز در آنجا کار می‌کردم و فهمیدم او تنها زندگی می‌کند و مقدار زیادی پول و طلا دارد. از همان زمان نقشه سرقت از آنجا را کشیدم تا اینکه چند روز بعد، بعد از پایان کارم یک شب از روی دیوار وارد خانه شدم و خودم را به اتاق صاحبخانه رساندم و جواهراتش را سرقت کردم، در ادامه هم وسوسه به سراغم آمد و نقشه سیاهی که کشیده بودم را عملی کردم.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به سرقت و همچنین اقدام به آزار و اذیت شاکی، متهم با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید