• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52048
+
-

دستور تخلیه ۵ منطقه در اهواز

دستور تخلیه ۵ منطقه در اهواز

سیلاب در خوزستان همچنان در حال پیشروی است و درحالی‌که در روزهای گذشته شهرها و روستاهای زیادی در حاشیه رودهای کرخه و دز به‌دلیل سیلاب دستور تخلیه گرفته بودند، حالا در اهواز نیز برای ساکنان 5 منطقه دستور تخلیه صادر شده است.
به گزارش همشهری، روز گذشته استاندار خوزستان دستور تخلیه 5منطقه در اهواز را صادر کرد و این یعنی مردمی که در مناطق عین دو، گلدشت، سیاحی، سادات و سلیم‌آباد اهواز زندگی می‌کنند باید هر چه زودتر خانه‌های خود را تخلیه کنند. از روز گذشته سیلاب به مناطق ورودی شهر اهواز رسیده و با توجه به پیشرفت آن، مسئولان از مردم این 5منطقه خواسته‌اند که خانه‌های خود را ترک کنند. هر چند این مناطق در حاشیه شهر اهواز قرار دارند و خطر سیل برای مناطق مرکزی شهر کمتر اعلام شده است، اما هراس مردم از بارندگی‌های پیش رو و گسترش شایعات مختلف در شهر باعث شده که برخی از ساکنان مناطق مرکزی اهواز نیز تصمیم به تخلیه خانه‌هایشان بگیرند. زهرا، یکی از ساکنان اهواز به همشهری می‌گوید: مناطقی که دستور تخلیه گرفته‌اند در ورودی اهواز هستند که از بقیه جاهای شهر از نظر ارتفاع در منطقه‌ای پست‌تر واقع شده‌اند. یعنی مناطقی در اطراف جاده اهواز - شوش و اهواز - خرمشهر. با این حال شایعات زیادی در شهر پخش شده که باعث شده بقیه مردم هم دچار هراس شده و تصمیم به ترک خانه‌هایشان بگیرند.

او ادامه می‌دهد: خیلی‌ها لوازم خانه‌شان را با پلاستیک بسته‌بندی کرده‌اند و آنها را در جاهای مرتفع مثل پشت‌بام یا بالای پله‌ها قرار داده‌اند و خودشان را آماده می‌کنند تا شهر را ترک کنند. چرا که بین مردم شایعه شده با بارندگی‌هایی که هفته آینده در پیش است، سدهای خوزستان شکسته و شهر به زیر آب فرو خواهد رفت. متأسفانه این شایعات در همه جای شهر به گوش می‌رسد و همین باعث شده ترس و وحشت به جان مردم شهر بیفتد. از طرفی روز گذشته فاضلاب یکی از بیمارستان‌ها وارد خیابان شده و بوی آن منطقه را پر کرده و همین باعث شده بود که مردم شایعات مربوط به سیل را بیشتر باور کنند.

شایعاتی که زهرا به آن اشاره می‌کند در حالی بین مردم اهواز در حال انتشار است که مسئولان استان با جدیت آنها را رد کرده و بارها از مردم خواسته‌اند که اخبار مربوط به سیل را از طریق منابع رسمی دنبال کنند.

در همین حال نماینده خوزستان در شورای‌عالی استان‌ها به ایرنا گفت: مردم آسیب دیده از سیل بیش از اینکه از سیل در رنج باشند از پس زدن فاضلاب در اهواز در رنج هستند و خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندان خود هستند.

سیدمحسن موسوی‌زاده افزود: بعد از وقوع سیل در اهواز فاضلاب این شهر که از ابتدا هم به رودخانه‌ها هدایت می‌شد، هم‌اکنون پس زده است و اکثر نقاط شهر را فراگرفته و بوی تعفن فاضلاب مردم را ناراحت و رنجیده کرده است. موسوی تصریح کرد: سیلاب در اهواز فروکش نکرده و با توجه به ادامه بارندگی‌ها و افزایش خروجی سدها، شهر در معرض خطر است. سیل‌بندهای موقت که روی سیل بسته شده است مستحکم نیستند و آب به زیر آنها نفوذ کرده است و خطر فرونشست و ریزش دارند. در این شرایط بهتر است که ظرفیت سدهای بالادستی کرخه زیاد شود و ورودی آب به کرخه و دز کاهش یابد تا خطر کمتری متوجه اهواز و دیگر شهرهای در مسیر سیل در استان خوزستان شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید