• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52039
+
-

قهرمانی استقلال در لیگ؟ چرا‌که نه!

قهرمانی استقلال در لیگ؟ چرا‌که نه!

محمد زارعی جن‌قشلاقی| برای استقلال و طرفدارانش، پیروزی 2 بر یک بر الهلال، بعد از شکست در داربی و مساوی بعدش مقابل سایپا، بهترین اتفاق ممکن بود؛ فرصتی برای عبور از یک مقطع سخت و البته امیدواری به ادامه لیگ ‌قهرمانان آسیا.
برای علی کریمی، هافبک استقلال اما این موقعیت یک معنای دیگر هم دارد. او حالا حتی امیدوار است که تیمش با وجود 7 امتیاز اختلاف، قهرمان لیگ شود؛ مأموریتی تقریبا غیرممکن که کریمی 4سال پیش آن را با سپاهان انجام داده است. آن سال هم مثل همین امروز، تیم کریمی در فاصله 6 هفته مانده به پایان لیگ، 7 امتیاز از صدرنشین عقب بود اما به لطف 6 پیروزی پیاپی و امتیازاتی که حریفان از دست دادند، درنهایت روی سکوی قهرمانی ایستاد.
در گفت‌وگو با همشهری ورزشی، کریمی امیدوارانه از تکرار آن سناریوی عجیب و البته صعود از گروه‌ مرگ در لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید.
 پارسال رفت و برگشت، الهلال عربستان را برده بودید. با وجود این، شاید حتی خوشبین‌ترین طرفداران استقلال هم فکر نمی‌کردند بار سوم هم به‌راحتی شکستشان بدهید.
خدا را شکر ما توانستیم یک بازی منطقی انجام دهیم. تیم الهلال را به‌خوبی آنالیز کرده بودیم. روی نقاط ضعف و قوت آنها شناخت پیدا کردیم و با تلاش بچه‌ها توانستیم 3 امتیاز را برای خودمان کنیم.
 گل اول را خود تو زدی و آخر بازی هم به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شدی. بعد از مدتی که مصدوم بودی، ظاهرا دوباره به روزهای خوبت برگشته‌ای.
خوشحالم نقش کوچکی در پیروزی تیم داشتم، ما تلاش می‌کنیم هر هفته بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم اما بعضی وقت‌ها اتفاقات اجازه نمی‌دهد. من خودم در چند بازی گذشته با وجود اینکه درد داشتم و مچ پایم خوب نشده بود، یعنی دوران نقاهتم را پشت سر نگذاشته بودم، ولی به‌خاطر شرایط تیم چند هفته حتی با درد بازی کردم. در بازی با الهلال مصدومیتم خوب شده بود و درد نداشتم برای همین هم توانستم شرایط بهتری را برای خودم رقم بزنم.
 پس دلیل اینکه در دو،سه بازی قبل از مسابقه با الهلال، کیفیت همیشگی را نداشتی، مصدومیت بوده؟ 
صددرصد. من نیم‌فصل مصدوم بودم، بعد دوباره مچ پایم پیچ خورد و وقتی برگشتم که در مچ پا درد زیادی داشتم. چند بازی را با درد بازی کردم اما حالا شرایطم بهتر است، دردی ندارم و می‌توانم بیشتر به درد استقلال بخورم.
  الهلال امسال خریدهای خیلی خوبی کرده. کلی هزینه و ریخت‌وپاش داشته. چه جوری می‌شود یک تیم با این همه تدارک، در زمین بازی نمی‌تواند نتیجه بگیرد؟
الهلال همان تیم ملی عربستان است با سه ،چهار بازیکن خارجی فوق‌العاده خوب. جووینکو در یوونتوس بازی می‌کرد. گومیس در لیون بوده، ادواردو خارجی دیگر که کاپیتان الهلال است، فوق‌العاده خوب بازی می‌کند. در کنار آنها بازیکنان داخلیشان مثل محمد الشهلوب و یاسر الشهرانی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در واقع یک جین بازیکن خوب در این تیم جمع شده‌اند و تیم خطرناکی درست کرده‌اند. امسال کادرفنی قوی هم دارند. من خودم که در تیم دیناموزاگرب کرواسی بازی می‌کردم، مامیچ مربی ما بود اما هفته اول جدا شد. در جام باشگاه‌های جهان هم با العین به فینال رسید. نتایج خوبی هم گرفت؛ یعنی می‌خواهم بگویم کادر فنی قوی و بازیکنان گران‌قیمتی دارند. همه نوع امکاناتی هم دارند. امکانات آنها حتی از تیم‌های اروپایی هم جلوتر است، از هواپیمای اختصاصی و ویژه گرفته تا هر امکانات دیگری که فکر کنید. بودجه آنها با هیچ کجا قابل قیاس نیست، از کل لیگ ما بیشتر پول خرج کرده‌اند.
 و شما توانستید این تیم را شکست دهید.
بعد از باخت داربی لازم بود هواداران را خوشحال کنیم. خدا را شکر با این برد هم تماشاگران خوشحال شدند و هم در جدول چمپیونز‌لیگ به کورس برگشتیم.
 البته هنوز کار سختی برای صعود از گروه دارید. بازی برگشت با الهلال، بازی با العین در امارات و حتی بازی با الدحیل در تهران هم راحت به‌نظر نمی‌رسد.
واقعا 3بازی خیلی سخت داریم، 3حریفی که بهترین‌های آسیا هستند، ان‌شاءالله نتیجه بگیریم.
 از رقابت‌های آسیایی جدا شویم، فردا یک بازی حساس در لیگ دارید، فکر می‌کنی با وجود خستگی بازی با الهلال، بتوانید سپاهان را ببرید؟
بازی با سپاهان فوق‌العاده سخت است. اسم سپاهان همیشه بزرگ است، این تیم طی 20سال گذشته یکی از حرفه‌ای‌ترین باشگاه‌های ایران بوده. با توجه به بازیکنان و کادرفنی خوبی که دارند و حمایت هوادارانشان، بازی سختی می‌تواند برایمان باشد، با این حال ما سعی می‌کنیم 3 امتیاز را بگیریم و یک جوری به جمع مدعی‌های قهرمانی نزدیک شویم.
 با صدرنشین 7 امتیاز فاصله دارید و فقط 6هفته تا آخر لیگ مانده، واقعا هنوز به قهرمانی امیدوارید؟
در فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد. شاید کسی فکر نمی‌کرد لیورپول در 4بازی فقط 7 امتیاز بگیرد یا منچستریونایتد در 4بازی به شکل دور از انتظار همه امتیازها را جمع کند. ما 4سال پیش در تیم سپاهان دقیقا 6 هفته مانده بود بازی‌ها تمام شود، 7، 8 امتیاز از تیم صدر جدول عقب بودیم اما درنهایت توانستیم قهرمان شویم، همان زمانی که آقای فرکی مربی ما بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید