• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52037
+
-

دردسرهای یک چک ضمانت گم شده

دردسرهای یک چک ضمانت گم شده

فدراسیون دروغ می‌گوید یا ورزشکار؟ ورزشکار، کاراته‌کایی است که 3 سال قبل برای رفتن به مسابقه‌ای که در ژاپن برگزار شد، چک ضمانت داده و حالا مدعی است چک دست به‌دست می‌چرخد و مقصر این قضیه را هم فدراسیون می‌داند. فدراسیون هم حاضر نیست مسئولیتی را قبول کند و می‌گوید اصلا چکی از این ورزشکار نگرفته. با توجه به سختگیری‌هایی که گفته می‌شود فدراسیون کاراته برای اعزام ورزشکاران به بعضی از کشورها ازجمله ژاپن دارد، به‌نظر می‌رسد حق با این کاراته‌کاست.
رضا محمدی، کاراته‌کای سبک کیوکوشین است و به ایسنا گفته سال 95زمانی که قرار شد با تیم به مسابقات‌ بین‌المللی ژاپن اعزام شود، چک ضمانتی 30میلیون تومانی داده است؛ «برای صدور مجوز خروج از کشور و همچنین ضمانت بازگشت یک فقره چک ضمانت به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به فدراسیون کاراته دادم. با نامه طباطبایی، سرپرست وقت فدراسیون به وزارت ورزش مجوز خروج من صادر شد و من به همراه تیم در این رقابت‌ها که از ۲۶ فروردین‌ماه تا ۵ اردیبهشت برگزار شد شرکت کردم».
محمدی که اهل ایذه خوزستان است، بعد از اینکه از ژاپن برمی‌گردد به فدراسیون می‌رود تا چک ضمانت را پس بگیرد اما موفق نمی‌شود. چک به نام برادر رضا، جاسم بوده و یک روز از خرم‌آباد با او تماس می‌گیرند که پولی در حسابش نیست. پیگیری‌های خانواده محمدی از حراست وزارت ورزش و فدراسیون بی‌نتیجه می‌ماند و در این مدت چک از خرم‌آباد به گلپایگان می‌رود و یک اعتراض دیگر را که چرا پول در حساب نیست، به‌دنبال دارد. اما جالب است که هر بار فدراسیون مدعی بوده چک او همچنان در گاوصندوق است.
محمدی ته‌چکی را که برادرش در وجه فدراسیون کاراته کشیده بوده، برای تأیید حرف‌هایش دارد. مهم‌تر از آن نامه‌ای است که محمدصادق فرجی، رئیس فدراسیون کاراته تاریخ چهارم تیرماه سال قبل خطاب به شعبه ایذه بانک رفاه کارگران نوشته و تأکید کرده چکی که جاسم محمدی در وجه فدراسیون کاراته کشیده بوده، چک ضمانت برگشت رضا محمدی از ژاپن بوده. فرجی از رئیس این شعبه خواسته همکاری لازم انجام شود. در این نامه گفته نشده این همکاری چه بوده ولی محمدی می‌گوید نامه برای تأیید مفقود‌شدن چک بوده است.
با وجود این نامه و گلایه‌هایی که محمدی از فدراسیون کاراته دارد، محسن آشوری، دبیر این فدراسیون محترمانه گفته است که محمدی دروغ می‌گوید: « او اصلاً چکی به فدراسیون نداده به اشتباه فکر می‌کند به ما چک داده است»‌.
توجیه آشوری این است که ورزشکارانی که چک ضمانت می‌دهند رسید می‌گیرند ولی محمدی رسیدی از چکی که داده است ندارد. در این شرایط این سؤال پیش می‌آید که محمدی برای ضمانت بازگشت موقع خروج از ایران چکی داده است یا نه؟ یکی از مسئولان فدراسیون که نمی‌خواهد نامی از او برده شود، حق را با محمدی می‌داند و به همشهری می‌گوید: «به‌طور حتم این ورزشکار به فدراسیون چک داده است و نمی‌دانم چرا آقای آشوری حاشا می‌کند». طبق روالی که در بیشتر فدراسیون‌های رزمی وجود دارد، در اعزام‌های تیم‌های سبکی به بعضی از کشورها ورزشکاران به اجبار باید چک ضمانتی بدهند؛ «شاید موقع اعزام به ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و هر کشور دیگری یا ویزا نمی‌خواهند یا راحت ویزا می‌دهند، چک ضمانت گرفته نشود اما در سفر به کشورهای اروپایی که ویزای شینگن دارند، ژاپن و چند کشور دیگر حتما چک ضمانتی گرفته می‌شود.»
محمدی و خانواده‌اش نگران وضعیت این چک هستند و با صحبت‌های آشوری به‌نظر نمی‌رسد که فدراسیون هم بخواهد مسئولیت این اتفاق را بپذیرد. با این شرایط به‌نظر می‌رسد آنها باید خسارت 30میلیون تومانی را به گردن بگیرند. این هزینه علاوه بر هزینه 10میلیون تومانی است که3 سال قبل رضا محمدی برای حضور در این مسابقات داده است؛ چرا که فدراسیون حاضر نشده بود هزینه‌های این اعزام را بپردازد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید