• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 22 فروردین 1398
کد مطلب : 52035
+
-

پیروزی آسیایی به سبک داربی

پرسپولیس در سومین بازی خود در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف الاهلی رفت و توانست نماینده عربستان را با 2گل شکست دهد و حالا با این پیروزی در کنار السد و الاهلی با 4 امتیاز در رده سوم قرار بگیرد و امید زیادی برای صعود به مرحله بعد داشته باشد. سرخپوشان در این دیدار با سیستم 2-4-4 لوزی به مصاف حریف عربستانی رفتند. برانکو در این بازی ترکیب خود را با 2 تغییر نسبت به داربی به تمرین فرستاد و سروش رفیعی و بودیمیر را نیمکت‌نشین کرد تا رسن و سیامک نعمتی که بازیکنان دونده‌تری بودند در این بازی به میدان بروند.سرمربی پرسپولیس مانند دیدار برابر استقلال توپ و میدان را در اختیار حریف قرار داد و توانست روی ضد‌حملات به حریف فشار بیاورد و در نهایت روی یک پرتاب اوت و یک ضربه ایستگاهی 2بار دروازه حریف خود را باز کند. جالب اینکه بعد از دریافت گل بازیکنان نماینده عربستان هم مانند استقلال در این بازی به‌دنبال سانتر از جناحین و بازی مستقیم بودند که این همان چیزی بود که برانکو به‌دنبال آن می‌گشت. با توجه به حضور بیرانوند درون دروازه و حضور سیدجلال و شجاع خلیل‌زاده در دفاع و حتی محمد نادری تمام سانترهای بازیکنان الاهلی دفع شد و در نیمه دوم با آمدن شایان مصلح قدرت دفاعی پرسپولیس بالاتر هم رفت. 
  رکب برانکو به فوساتی
در شرایطی که گمان می‌رفت با توجه به حضور عبدالغنی در دفاع چپ تیمش بیشتر فشار پرسپولیس از این جناح باشد اما برخلاف انتظار شاگردان برانکو از جناح مخالف حملات خود را پایه‌ریزی کردند تا به نوعی برانکو با این حربه به سرمربی حریف رکب بزند و فشار خود را معطوف به این نقطه کند. البته این را هم باید درنظر گرفت که در روزی که بازیکنان الاهلی تقریبا حرفی برای گفتن نداشتند مدافع 41ساله الاهلی یک تنه جور تیمش را کشید و بهترین بازیکن تیمش در این بازی بود.
  تغییر تاکتیک برانکو جواب داد
از 4سال پیش که برانکو هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته، سرخپوشان همواره یکی از تیم‌هایی بوده‌اند که آمار زیاد کنترل توپ و پاس را مقابل حریفان در اختیار داشته‌اند اما پروفسور در این فصل روش دیگری را در پیش گرفته است. او دیگر به‌دنبال بازی مالکانه نیست. برانکو ترجیح می‌دهد به‌خصوص در نیمه دوم توپ و میدان را به حریف بدهد و در عوض با ضد‌حملات حساب شده خود دروازه حریف را تهدید کند. این اتفاق را در بازی برابر استقلال و پیکان و الاهلی کاملا می‌شد دید و برانکو با این تغییر سیستم در سال98 توانسته در 3بازی بسیار مهم تیمش 9امتیاز کسب کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید